به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۷۰۹۹۱
بهترین گلر جام جهانی از روی نیمکت آمد

جان‌لوئیجی، مانوئل، اولیور، ایکر، لئو العویس!

جان‌لوئیجی، مانوئل، اولیور، ایکر، لئو العویس!
گروه ورزشی: بازی حساب شده، حرکات تاکتیکی و تماشایی و ضربات بی‌نقص در فاصله پنج دقیقه تور دروازه آرژانتین را دو بار به لرزه درآورد و کاری کرد تا سعودی‌ها اولین شگفتی جام جهانی ۲۰۲۲ را در پنجمین بازی سپری شده از این رقابت‌ها با نتیجه ۲ بر یک رقم بزنند و اجازه قهرمانی به مدعی قهرمانی را ندهند، اما این برد شگفت‌انگیز عربستان یک ستاره، غیر از گلزنان و مدافعان‌اش داشت.
تیم ملی عربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ در سه مسابقه مرحله گروهی از سه دروازه‌بان مختلف استفاده کرد که محمد العویس در آن دوره در دومین بازی تیمش مقابل اروگوئه در ترکیب قرار گرفت و با وجود نمایش خوبی که مقابل ستاره‌های حریف مثل کاوانی و لوئیز سوارز داشت، فقط یک گل دریافت کرد ولی با این وجود در سومین دیدار مجددا نیمکت‌نشین شد ولی او چهار سال بعد در بازگشت دوباره به جمع ۱۱ بازیکن اصلی در جام جهانی، ستاره سعودی‌ها برابر یک تیم دیگر از آمریکای جنوبی بود.

محمد العویس پس از جام جهانی روسیه، در تمام مسابقات دوستانه و همه دیدارهای جام ملت‌های آسیا دروازه‌بان اول عربستان بود ولی پس از آن در دو بازی نیمکت‌نشینی را تجربه کرد تا اینکه از هفته سوم مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دوباره به ترکیب سعودی‌ها بازگشت و تا امروز دیگر این جایگاه را پس نداد و حتی در دیدارهای دوستانه هم به میدان رفت.
اما جدا از رقابت‌های ملی و نقش موثری که العویس در صعودشان به جام جهانی ۲۰۲۲ داشت، مسیری که او در دو سال اخیر در رقابت‌های باشگاهی طی کرده بسیار عجیب و جالب توجه است و اصلا شباهتی به هیچ‌یک از تمام بازیکنانی که در قطر حاضر هستند و در ترکیب تیم‌هایشان قرار می‌گیرند، ندارد.

محمد العویس در هفت هفته ابتدایی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ حرفه‌ای عربستان دروازه‌بان اول الاهلی بود، اما پس از مصدومیتی که در هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل چین مواجه شد، در هفت مسابقه پیاپی باشگاهی دور از فهرست و ترکیب تیمش بود و زمانی هم که به میادین بازگشت، الاهلی دیگر شکل تیم مدعی نداشت و در دو مسابقه پنج گل دریافت کرد تا پس از آن هم از این باشگاه جدا شود.
دروازه‌بان اول عربستان در نیم‌فصل سال گذشته و قبل از شروع جام باشگاه‌های جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ با پیشنهاد الهلال مواجه شد و تصمیم به جدایی از الاهلی گرفت ولی این انتقال برای او خوش‌یمن نبود؛ هرچند جایگاهش را در تیم ملی به خطر نیانداخت.

محمد العویس در این صحنه مغلوب مارتینز شد، اما داور آفساید مهاجم آرژانتین را گرفته بود
محمد العویس پس از نیمکت‌نشینی در دو مسابقه ابتدایی الهلال در جام باشگاه‌های جهان مقابل الجزیره امارات و چلسی انگلیس، در دیدار رده‌بندی برابر الاهلی مصر فرصت انجام نخستین بازی خود برای قهرمان آسیا را به دست آورد، اما دریافت ۴ گل موجب شد تا عجیب‌ترین شرایط را در الهلال تجربه کرد.
از جام باشگاه‌های ۲۰۲۲ به بعد، محمد العویس فقط یکبار در هفته بیست و چهارم لیگ عربستان مقابل الرائد فرصت بازی پیدا کرد که در جریان برتری یک بر صفر تیمش، کلین‌شیت کرد و یک بازی هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل شارجه امارات انجام داد و دو گل در جریان تساوی تیمش خورد.

جدا از این سه بازی که محمد العویس در جام باشگاه‌های جهان، لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا برای الهلال انجام داد، او در هیچ مسابقه دیگری فرصت بازی برای این تیم را به دست نیاورد و در هشت هفته ابتدایی این فصل نیز ۳ بار دور از فهرست و ۵ بار به طور کامل نیمکت‌نشین بود تا احتمال خط خوردن‌اش از تیم ملی وجود داشته باشد، اما هروه رنار دوباره به او اعتماد کرد و گلر اول خود را تغییر نداد.
نیمکت‌نشینی مطلق در الهلال پایان رویای محمد العویس نبود و انگیزه بالایی که رنار به او داد و این گلر را در تمام مسابقات دوستانه به زمین فرستاد، کاری کرد تا او امروز مرد اول تیمش در دیدار حساس مقابل آرژانتین شود و لیونل مسی، مارتینز، دی‌ماریا و ... را ناکام بگذارد.

گل دوم عربستان با این فریاد شادی همراه بود و گلر عربستان خود را به حلقه خوشحالی بازیکنان تیمش رساند
محمد العویس پیش از شروع جام جهانی در چهار دیدار تدارکاتی تیم ملی عربستان مقابل مقدونیه شمالی و ایسلند هیچ گلی دریافت نکرد و برابر پاناما و کرواسی هم که یک گل خورد، نمایش خوبی داشت که این روند را امروز هم برابر آرژانتین ادامه داد و فقط یکبار دروازه‌اش را باز شده دید، اما کاری کرد تا ۳ امتیاز این دیدار را بگیرند.
دروازه‌بان تیم ملی عربستان امروز فقط یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرد و دو گل در موقعیت آفساید هم وارد دروازه‌اش شد ولی در سایر لحظات بازی با خروج‌های مطمئن، شیرجه‌های تماشایی، شروع مجددهای کم‌نقص و خروج از محوطه برای دفع توپ که یادآور خروج‌های مانوئل نویر بود، مرد اول دیدار با آرژانتین شد.

بعد از اینکه سوت پایان بازی به صدا درآمد، محمد العویس روی زمین نشست و از شدت خوشحالی، گریه کرد و پس از آن هم در آغوش مربیان و بازیکنان عربستان قرار گرفت
محمد العویس امروز مقابل آرژانتین با ۳۹ لمس توپ، ۱۴ پاس صحیح با دقت ۵۴ درصدی، ۷ پاس بلند صحیح از ۱۹ پاسی که داد، دو خروج موفق و پنج سیو کلیدی که دو توپ(مثل ضربه سر مسی) را از روی خط درآورد، کاری کرد تا دو گل عربستان، از بین نرود و درخشش او منجر به برد تاریخی تیمش در ورزشگاه لوسیل شود.

این توییت محمد العواد خبرنگار عراقی به اسامی گلرهایی مثل  بوفون، نویر، کان، کاسیاس، و یاشین اشاره دارد.
برچسب ها: تیم ملی عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها