به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۳۷۰۹۹۳

2 روی متفاوت مگوایر: از سوژه شوخی تا ستاره برابر ایران

2 روی متفاوت مگوایر: از سوژه شوخی تا ستاره برابر ایران
گروه ورزشی: هری مگوایر مدت هاست به سوژه شوخی و طنز فوتبال دوستان تبدیل شده و این روند قبل از بازی انگلیس برابر ایران نیز ادامه داشت. هواداران ایران با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی‌شان نوشته شده بود:«مگوایر، وحشتناک دفاع می کنی» یا «فوتبال به خاطر مگوایر به خانه نخواهد آمد(اشاره به ترانه معروف انگلیسی ها)»، نشان می داد که در مورد مگوایر چیزی تغییر نکرده و حجم تمسخرها در شبکه های اجتماعی نیز همچنان بالا بود اما وقتی او با پیراهن انگلیس وارد زمین شد، انگار بازیکنی دیگر بود. 

مگوایر وقتی برای منچستریونایتد بازی نمی کند، تبدیل به بازیکنی دیگر می شود. از او همیشه در تیم ملی انگلیس نسخه ای بهتر را دیده ایم. او برابر ایران در اکثر دوئل ها و نبردهای هوایی برنده بود. پاس های اشتباه اندکی داد و اشتباه محرزی از او شاهد نبودیم، هرچند به دلیل سرگیجه نتوانست بازی را به اتمام برساند. او در فصل جاری تنها چهار بازی در لیگ برتر انجام داده و تنها در لیگ اروپا بازیکن ثابت شیاطین سرخ است. یک مصدومیت هم باعث شد او مدتی به دور از میادین باشد. در مجموع او به یک نیمکت نشین در یونایتد تبدیل شده، اتفاقی که البته مانع حضور او در فهرست نهایی سه شیرها نشد.

رافائل واران و لیساندرو مارتینز جایگاه مگوایر در ترکیب ثابت یونایتد را گرفته اند و گزینه سوم نیز ویکتور لیندلوف است. کار مگوایر برای بازیابی جایگاهش در تیمی که بیش از 80 میلیون برای او پرداخت کرده، بسیار دشوار است زیرا صرف حضور او با پیراهن شیاطین سرخ باعث تمسخر هواداران و بی اعتمادی او می شود. مردم منتظرند تا مگوایر اشتباه کند و در شبکه های اجتماعی به او بخندند.
در انگلیس، علی‌رغم تمسخرهایی که چند بار در ومبلی متحمل شده، نقش او حیاتی است. گرت ساوت‌گیت حضور او را ضروری می‌داند و در جام جهانی 2018 و یورو 2020، از مرحله گروهی تا انتها، به جز 45 دقیقه، در همه دقایق بازی کرد و در لیگ ملت‌های اروپا پنج بازی از شش بازی را نیز از ابتدا آغاز کرد.

ساوت گیت برای قرار دادن او در ترکیب ثابت مقابل ایران تردید نداشت و ناامید هم نشد. مگوایر در تمام نیمه اول اجازه شوتزنی بازیکنان ایران به دروازه انگلیس را نداد و روی دو گل انگلیس هم تاثیرگذار بود.
مگوایر البته روی گل اول ایران مغلوب مهدی طارمی شد. در دقیقه 70 او به دلیل ضربه به سرش و سرگیجه تعویض شد و ساوتگیت گفت که ماندنش در میدان منطقی نبود. ساوتگیت اما تایید کرد که مگوایر به بازی دوم مقابل آمریکا خواهد رسید.
برچسب ها: تیم ملی انگلیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها