به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۳۷۱۰۲۵

هشدار استرالیا درباره تهدید ایرانیان در این کشور

گروه سیاسی: وزیر خارجه استرالیا، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که دولت کانبرا اقدامات ایران را در تهدید شهروندان استرالیا و آزار خانواده‌های آن‌ها در ایران، دخالت در امور داخلی خود تلقی کرده و به آن واکنش «قانونی» و «قاطع» نشان خواهد داد.
هشدار استرالیا درباره تهدید ایرانیان در این کشور
به نوشته روزنامه سیدنی هرالد مورنینگ، پنی وونگ گفت دولت استرالیا گزارش‌هایی را بررسی می‌کند که حاکی است شهروندان استرالیایی در پی شرکت در تظاهرات ابراز همبستگی با معترضان ایران، از سوی حامیان جمهوری اسلامی ایران در استرالیا «تهدید» شده‌اند. وزیر خارجه استرالیا گفت بر اساس گزارش‌های رسیده، بستگان این شهروندان استرالیایی در ایران نیز هدف «آزار» حکومت ایران قرار گرفته‌اند. او افزود که استرالیا از دمکراسی خود و حق مردم برای اعتراض و بیان نظرات در این کشور دفاع خواهد کرد.
پنی وونگ اظهار داشت که وزارت کشور استرالیا با گرفتن تماس با جامعه ایرانی- استرالیایی تلاش برای شناسایی عواملی را آغاز کرده که معترضان را در هفته‌های اخیر در خاک استرالیا تهدید کرده‌اند. وونگ در پاسخ به درخواست جناح اپوزیسیون استرالیا برای اتخاذ موضع قاطع‌تر در برابر حکومت ایران گفت که «هیچ کس نباید در عزم دولت ما برای متوقف کردن اقدامات حکومت ایران تردید کند». وزیر خارجه استرالیا همچنین  فوتبالیست‌های تیم ملی ایران را نیز به دلیل نخواندن سرود جمهوری اسلامی ایران در مسابقه اول در جام جهانی قطر «شجاع» نامید.
به نوشته سیدنی هرالد مورنینگ، تهدیدها علیه استرالیایی- ایرانی‌های شرکت کننده در تظاهرات ضدحکومتی از جمله از طریق سوراخ کردن لاستیک خودروی آنها، ارسال نامه و تهدید بستگانشان در ایران، ابراز شده است. وزارت خارجه استرالیا در این ارتباط روز سه‌شنبه کاردار جمهوری اسلامی ایران در کانبرا را احضار کرد. وزیر خارجه استرالیا گفت نگرانی کشورش را از «مداخلات خارجی» قاطعانه به آگاهی کاردار ایران رسانده است. این چهارمین بار در دوره اخیر بود که استرالیا کاردار ایران را احضار می‌کرد. وزیر خارجه استرالیا روز اول آذر همچنین در گزارش به پارلمان کشورش در مورد وضعیت جاری ایران گفت جمهوری اسلامی ایران در رفتار خود در روزهای اخیر «... از مسلسل، پهپاد و موشک برای حمله به معترضین ایران استفاده می‌کند».
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز هفته گذشته سفیر استرالیا را فرا خوانده بود تا به آن‌چه که «پناه دادن به گروه‌های تروریستی» نامید، به دولت کانبرا اعتراض کند؛ اشاره تهران ظاهرا به زندگی شماری از هواداران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در استرالیا بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها