کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زوج شجاع و کنعانی، به این دلیل باید بازی کنند

2 آذر 1401 ساعت 11:23


گروه ورزشی: کارلوس کی روش است که به عنوان سرمربی در مورد ترکیب تیم ملی تصمیم می گیرد و بدون شک تصمیمات او قابل احترام است.به گزارش ورزش سه، در سایه این نقد براحتی می توان به این نکته اشاره کرد، ترکیب چیده شده از سوی این مربی در بازی با انگلستان اصلا خوب نبود و دستاورد آن شکست ۶-۲ بود. سوال اینجاست اگر ترکیب تیم ملی در دیدار با انگلیس بهتر و منطقی تر چیده می شد آیا تیم ملی نتیجه بهتری کسب می کرد؟ بهتر است به این سوال اینگونه پاسخ دهیم؛ اگر ترکیب تیم ملی دردیدار با انگلیس بدون نقص بود و اشکالی نداشت، نتیجه مورد اشاره رقم نمی خورد.

ریسک های کارلوس کی روش در خط دفاعی اصلا جواب نداد. چینش های او  تیم ملی فوتبال ایران نه، بلکه تیم ملی فوتبال انگلیس را سورپرایز کرد و این یک درس خوب برای همه مربیان بود. تغییرات به یکباره در خط دفاعی می تواند نتیجه عکس داشته باشد. حتی اگر بازیکنانی که قرار است تغییر کنند کوله باری از تجربه و اسم باشند. هماهنگی بین بازیکنان در همه خطوط ها حتی در سطح تیم ملی هم مهم است و نمی توان به یکباره دست به چنین تغییراتی زد. به خوبی می دانیم برخی از بازیکنان تیم ملی به خصوص در خط دفاعی نه در بازی های رسمی و نه در بازی های دوستانه کنار هم بازی نکرده بودند و اینطور می توان گفت خوش بینی، کارلوس کی روش را مجاب به این چینش کرد.

 
اما در نقدهای صورت گرفته از عملکرد تیم ملی به نکته جالب توجهی بر می خوریم. سعید یونسی سرمربی ایرانی تیم الشحانیه گفت:« بهترین تصمیم برای قلب خط دفاعی تیم ملی استفاده از زوج محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده است. نه فقط به این خاطر که این ها بازی های متعددی در تیم ملی در کنار هم انجام داده اند و از سویی در قطر هم با هم همبازی هستند. به این خاطر که این دو با بازی در شرایط آب و  هوایی دوحه و  استادیوم های این شهر آشنا هستند و بهتر می توانند به تیم ملی در فاز دفاعی کمک کنند.» او هم چنین به این نکته اشاره داشت یکی از دلایل موفقیت تیم ملی عربستان در بازی با آرژانتین هم همین بود که تیم ملی عربستان به فضای بازی در شرایط آب و هوایی دوحه و استادیوم های این شهر آشنا بود و بهتر است کارلوس کی روش از این دو بازیکن در قلب خط دفاعی استفاده کند، کما اینکه این دو در مقدماتی جام جهانی و حتی در بازی های دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی نمایش های خوبی در خط دفاعی داشته اند.

به نظر نکته ظریف و قابل باور و مهمی است. با این حال تصمیم گیرنده درمورد ترکیب تیم ملی کارلوس کی روش است و چینش او در بازی با ولز هم قابل احترام خواهد بود اما آنچه که مسلم است ایده های طراحی شده برای بازی با انگلیس کمکی به تیم ملی نکرد و بالعکس نتیجه بدی برای تیم ملی به همراه داشت و بازی با ولز فرصتی برای جبران اشتباهات است.چه از سوی کارلوس کی روش و چه از سوی تک تک بازیکنان تیم ملی.


کد مطلب: 371110

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371110/زوج-شجاع-کنعانی-این-دلیل-باید-بازی-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir