به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۳۷۱۱۲۸

افت عجیب و ۱۰ میلیاردی ستاره پرسپولیس!

افت عجیب و ۱۰ میلیاردی ستاره پرسپولیس!
گروه ورزشی:بر اساس اعلام سایت ترنسفرمارکت لوکادیا به عنوان با ارزش ترین بازیکن پرسپولیس معرفی شد. سایت ترنسفرمارکت یکی از مرجع‌های اصلی نقل و انتقالات در دنیای فوتبال است. این سایت بر اساس پارامترهای مختلف، بازیکنان فوتبال را ارزش گذاری می‌کند و خیلی از تیم‌ها برای خرید یا فروش بازیکن به این سایت استناد می‌کنند. بازیکنان پرسپولیس به فوتبالیست‌هایی که در یکی از بزرگترین تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران بازی می‌کنند،  بعد از ناکامی در فصل گذشته و عدم موفقیت در کسب عنوان قهرمانی، با افت قیمت مواجه شدند. بالا رفتن یا پایین آمدن ارزش بازیکنان به عواملی چون موفقیت تیمی و فردی، تعداد بازی، میزان تاثیرگذاری در تیم و روی گل‌ها، ملی پوش بودن یا نبودن و همچنین سن بازیکن مربوط است. درآخرین آبدیت سایت ترنسفرمارکت و در تیم  پرسپولیس مطابق انتظار یورگن لوکادیای هلندی که در این فصل فوق العاده کار کرده، به عنوان با ارزش ترین بازیکن معرفی شده و ارزش این بازیکن ۲ میلیون یورو است.
 
البته ذکر این نکته ضروری است که معمولا ارزش بازیکن در ترنسفر مارکت ربطی به دست آن بازیکن ندارد. مثلا لوکادیا با ارزشی معادل ۲ میلیون یورو، حدود ۹۰۰ هزار دلار از پرسپولیس می‌گیرد. بعد از ستاره هلندی، علیرضا بیرانوند ستاره ملی پوش پرسپولیس و گلر شماره یک تیم ملی با ارزش یک میلیون یورو دومین بازیکن باارزش سرخ پوشان به حساب می‌آید.

بعد از بیرانوند، سعید صادقی و میلاد سرلک که هیچکدام جایی در لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی ندارند، ۹۰۰ هزار یورو ارزش گذاری شدند و دیگر ملی پوش این تیم یعنی مهدی ترابی با ارزشی معادل ۸۰۰ هزار یورو در جایگاه بعدی قرار دارد. در لیست بازیکنان پرسپولیس نفراتی چون کمال کامیابی نیا، وحدت هنانوف، فرشاد فرجی، امید عالیشاه، حامد پاکدل، سیامک نعمتی، شیخ دیاباته، علی نعمتی، سروش رفیعی و وحید امیری با افت ارزش مواجه شدند ولی بیشترین افت مربوط مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس است. عبدی که زمانی فوق العاده کار می‌کرد و ضمن فیکس بازی کردن در این تیم، گل‌های بسیار حساسی برای پرسپولیس می‌زد، ۳۰۰ هزار یورو یعنی حدود ۱۰ میلیارد تومان افت قیمت پیدا کرد و در حال حاضر ارزش این بازیکن به ۴۵۰ هزار یورو رسیده است. عملکرد ضعیف و نیمکت نشینی‌های پی در پی دلیل این اتفاق بوده است. با این حال دو پدیده این فصل پرسپولیس یعنی سینا اسدبیگی و محمد عمری تنها بازیکنانی بودند که ارزش آن‌ها بالاتر رفته است. اسدبیگی ۴۰۰ هزار و عمری ۱۷۵ هزار یورو ارزش گذاری شدند. همچنین ارزش چند بازیکن هم بدون تغییر نسبت به دفعه قبل باقی ماند.
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها