به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۷۱۲۷۰

پارلمان اروپا روسیه را حامی تروریسم اعلام کرد

پارلمان اروپا روسیه را حامی تروریسم اعلام کرد
گروه بین الملل: پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای روسیه را در فهرست دولت‌های تروریستی قرار داد. در متن آلمانی قطعنامه روسیه دولتی توصیف شده که "مشوق تروریسم" است و "از ابزارهای تروریستی استفاده می‌کند". حملات هکری از روسیه آغاز شد.
پارلمان اتحادیه اروپا  با تصویب قطعنامه‌ای روسیه را به منزله "دولتی که تروریسم را تشویق می‌کند" در فهرست کشورهای تروریستی قرار داد.پارلمان اروپا با رأی اکثریت موافق ۴۹۴ نماینده "حملات و اعمال خشونت‌بار عمدی" مسکو علیه غیرنظامیان اوکراین را محکوم کرد.در نسخه آلمانی این قطعنامه، روسیه به عنوان "دولتی که تروریسم را تشویق می‌کند" و "دولتی که از ابزارهای تروریستی استفاده می‌کند" توصیف شده است.
علاوه بر این، بر اساس خواست پارلمان اروپا، اتحادیه اروپا باید برای دولت‌هایی مشابه روسیه فهرست ترور تهیه کند تا آنها را با شدت بیشتری مجازات کند.در این قطعنامه آمده است که قرار دادن یک کشور در این فهرست به منزله "دولتی که مشوق و حمایت‌گر تروریسم" است می‌تواند موجب اقدامات محدودکننده شود و بر روابط اتحادیه اروپا با کشورهای موجود در این فهرست تأثیر بگذارد.نمایندگان پارلمان اروپا در استدلال این قطعنامه خود به اقدامات نیروهای مسلح روسیه در جنگ تجاوزگرانه خود علیه اوکراین اشاره می‌کنند که به طور فزاینده‌ای اهداف غیرنظامی مانند زیرساخت‌های انرژی، بیمارستان‌ها و مدارس را هدف قرار می‌دهد نقض شدید قوانین بین‌المللی است.این قطعنامه پارلمان اروپا الزام‌آور نیست و بنابراین هیچ عواقب قانونی برای مسکو ندارد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با استقبال از این تصمیم اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت: «روسیه باید منزوی شود و در همه سطوح پاسخگو باشد تا به سیاست دیرینه تروریسم در اوکراین و سراسر جهان پایان دهد.»مسکو با عصبانیت به تصمیم پارلمان اروپا واکنش نشان داد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام نوشت: «من پیشنهاد می‌کنم پارلمان اروپا به عنوان حامی حماقت‌ها معرفی شود.»اتحادیه اروپا همچنین می‌خواهد برای کشورهایی مانند روسیه، "فهرست ترور" تهیه کند تا آنها را با شدت بیشتری مورد مجازات و محدودیت قرار دهد.
قوانین اتحادیه اروپا تاکنون عاری از یک مقوله و طبقه‌بندی برای دولت‌هایی که حامی تروریسم به شمار می‌روند بوده است. در اتحادیه اروپا یک لیست تروریستی وجود دارد که می‌توان گروه‌ها، نهادها و افراد را در آن جای داد. برخلاف آمریکا، در اتحادیه اروپا چنین فهرستی برای دولت‌ها وجود ندارد.
هم‌اکنون در فهرست دولت‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا کشورهای کوبا، ایران، سوریه و کره شمالی در آن قرار دارند. برای کشورهایی که در این لیست قرار دارند، منع معاملات تسلیحاتی و تحریم‌های مالی وجود دارد.آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به‌رغم قطعنامه‌هایی که در هر دو نهاد قانون‌گذاری کنگره از وی خواسته شده، تاکنون از قرار دادن روسیه در لیست دولت‌های تروریستی خودداری کرده است.
حملات هکری روسیه پس از تصویب قطعنامه
در پی تصویب قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه اروپا، پایگاه اینترنتی این پارلمان  هدف حمله هکری قرار گرفت.
ژام دوش، سخنگوی پارلمان اروپا در توییتر نوشت: وب‌سایت پارلمان در حال حاضر تحت تأثیر سطح بالای ترافیک شبکه خارجی است که مربوط به حمله "Ddos" است. در حملات به اصطلاح Ddos، سرورها با درخواست‌های زیادی بمباران می‌شوند که سیستم دیگر قادر نیست از عهده وظایف برآید.در ابتدا مشخص نبود چه کسی می‌تواند پشت این حمله باشد. اندکی پیش از حمله هکری، نمایندگان پارلمان اروپا در نشست عمومی خود در استراسبورگ قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور تصویب کردند که در آن پارلمان روسیه را به عنوان "دولتی که از ابزارهای تروریستی استفاده می کند" طبقه‌بندی شده است.



 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها