به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۷۱۳۱۲

 شکایت از نماینده مهاباد به دلیل حمایت از مردم

 شکایت از نماینده مهاباد به دلیل حمایت از مردم
گروه سیاسی: نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از شکایت قوه قضائیه از خود به دلیل حمایت از «مردم داغدیده» شهرهای کُردنشین خبر داد.
جلال محمودزاده ، ضمن انتشار عکس شکایت دادستان عمومی و انقلاب از وی، از احضار چند باره خود در روزهای گذشته خبر داده است.
این نماینده نوشته: «مجموعه قوه قضاییه به جای پیگیری حق و حقوق مردم معترض و خانواده‌های جانباختگان روزهای اخیر مهاباد و شهرهای کردنشین از من به عنوان نماینده حامی همان مردم داغدیده، شکایت کیفری کرده است»!محمودزاده در ادامه تاکید کرد که در هر شرایطی «کنار مردم باشرف» خود خواهد ایستاد.
در متن شکایت از نماینده مهاباد از جمله موارد اتهامی «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» عنوان شده است.
در این متن آمده اقدامات او موجب ایجاد این تصور شده که «جنایتی در مورد مهسا امینی رخ داده و مسئولان اهتمامی درباره برای شفاف‌سازی موضوع ندارند» و همین اقدامات «تاثیر مستقیمی در جریحه‌دار شدن احساسات عمومی و گسترش دامنه تجمعات غیر قانونی» داشته است.
جلال محمودزاده از معدود نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در روزهای اخیر حوادث رخ داده در شهرهای کُردنشین را محکوم و در این باره اطلاع‌رسانی کرده است.
او ۳۰ آبان در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» از کشته شدن دست کم ۱۱ نفر در مهاباد طی اعتراضات سراسری خبر داده و گفته بود که در روزهای گذشته «نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر مستقر شده و برخی از آنها به پنجره‌های خانه‌های مردم، مغازه‌ها و ساختمان‌های مردم شلیک کرده‌اند».
مهاباد از جمله شهرهای کردنشین ایران است که پس از فوت مهسا امینی صحنه حضور  معترضان بوده است.


 
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها