کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشت بیرانوند در نقش پیتر چک مقابل ولز

3 آذر 1401 ساعت 18:09


گروه ورزشی: علیرضا بیرانوند بدون شک تا پیش از شروع رقابت های جام جهانی یکی از آماده ترین دروازه بانان اردوی تیم ملی محسوب می شد. گلری که در جام جهانی قبلی علیرغم دریافت تنها دو گل از غول های فوتبال اروپا  (اسپانیا و پرتغال) و بسته نگه داشتن دروازه اش برابر مراکش، یکی از ستاره های تیم ملی محسوب می شد، خصوصا در لحظه مهار پنالتی کریس رونالدو.
جام 2022 اما با یک اتفاق تلخ برای او همراه شد. در شرایطی که تجربه بالای این دروازه بان یکی از نقطه امیدهای ایران محسوب می شد، در همان دقایق ابتدایی طی برخوردی که با مجید حسینی داشت با مصدومیت مواجه شد و از زمین خارج شد تا تحت مداوا در بیمارستان قرار گیرد. شماره یک ایران در تمرین امروز نیز با شرایطی ویژه رونمایی شد، با ماسک محافظ روی صورت و آماده برای شروع تمرین اختصاصی.

تماشای بیرانوند با این شرایط و در شرایطی که در بازی ابتدایی مقابل انگلیس در غیاب او شش بار دروازه ایران فرو ریخته بود، یک امیدواری بزرگ را شکل داد که شاید قرار بر این باشد که وی تحت شرایط ویژه ای در دروازه ایران مقابل ولز حاضر شود.
دیدن بیرانوند با شمایل جدید، فوتبالدوستان را به یاد دروازه بان اسبق چلسی یعنی پیتر چک انداخت. گلر دروازه بان اهل چک تیم چلسی در جریان بازی این تیم مقابل ردینگ با مصدومیت سختی البته ناحیه سر مواجه شد که منجر به عمل جراحی و برداشتن دو تکه استخوان از جمجمه اش شد و سه ماه دور از میادین بود. با این حال مصدومیت علیرضا بیرانوند که از ناحیه بینی بوده، بدون نیاز به جراحی پرماجرا، خیلی زود او را به اردوی تیم ملی بازگردانده است و او اکنون در کنار سه دروازه بان دیگر تیم ملی و مربی گلرها، کار را بار دیگر استارت زده است. بیرانوند امروز با چهره ای متفاوت و با ماسک محافظ در تمرین حاضر شد تا احتمالا شرایط وی برای همراهی تیم ملی در جدال حساس مقابل ولز تحت بررسی قرار گیرد.


در شرایطی که احتمال بکارگیری دوباره سیدحسین حسینی فارغ از نمایش و تاثیر او روی شش گل دریافتی، به واسطه روحیه اش مقابل ولز، با کمترین احتمال همراه است، باید دید آیا کارلوس کی روش با بررسی وضعیت بیرانوند و نظر کادرپزشکی آیا از شماره یک خود برابر دومین حریف در ترکیب اصلی سود خواهد برد یا خیر.


کد مطلب: 371321

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371321/بازگشت-بیرانوند-نقش-پیتر-چک-مقابل-ولز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir