به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۷۱۳۸۷

پیاز را بخاطر این ۳ خاصیت حتما مصرف کنید

پیاز را بخاطر این ۳ خاصیت حتما مصرف کنید
گروه علمی: خواص پیاز برای سلامتی بسیار است. پیاز از خانواده گیاهان آلیوم است. طعم سبزی‌های این خانواده می‌تواند از شیرین و آبدار تا تند متفاوت باشد. مزه و طعم این سبزی‌ها اغلب به فصلی که رشد می‌کنند و آن‌ها را مصرف می‌کنید بستگی دارد.

خواص پیاز برای سلامتی چیست؟
کشاورزان قرن‌ها است که سبزی‌های آلیوم را می‌کارند. بر اساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، چین بزرگ‌ترین تولید کننده پیاز در سراسر جهان است. به طور معمول می‌دانیم خرد کردن پیاز باعث آبریزش چشم می‌شود. با این حال، پیاز همچنین مزایای بالقوه‌ای را برای سلامتی شما فراهم می‌کند این موارد شامل کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان، بهبود خلق و خو و حفظ سلامت پوست و مو است.

نقش پیاز در پیشگیری از سرطان
محققان دریافتند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در افرادی که به طور منظم از سبزی‌های آلیوم مانند پیاز استفاده می‌کنند ۷۹ درصد کمتر است.برخی محققان فرض می‌کنند پیاز از رشد تومور و جهش سلولی جلوگیری می‌کند، همچنین یک فنجان پیاز خرد شده حداقل ۱۳.۱۱ درصد از میزان توصیه شده روزانه ویتامین C در بزرگسالان را تامین می‌کند. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان به مقابله با تشکیل ترکیبات رادیکال آزاد که با سرطان ارتباط دارند، کمک می‌کند.

تاثیر مصرف پیاز بر سلامت پوست و مو
پیاز به عنوان منبع خوبی از ویتامین C از ساخت و نگهداری کلاژن پشتیبانی می‌کند. کلاژن فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است. این پروتئین ماده اصلی بافت‌های همبند مانند: تاندون‌ها، رباط‌ها، پوست و عضلات است که در سرتاسر بدن وجود دارد. این پروتئین نقش مهمی از جمله ایجاد ساختار پوست و تقویت استخوان‌ها در بدن ایفا می‌کند.

ارتباط مصرف پیاز و تعدیل فشار خون
یک بررسی در سال ۲۰۱۹ نشان داد کوئرستین، ترکیبی موجود در پوست پیاز با کاهش فشار خون ارتباط دارد. این ترکیب به صورت مکمل به کاهش فشار خون افراد کمک می‌کند.

ارزش غذایی پیاز
پیاز یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است به این معنی که سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است در حالی که کالری کمی‌دارد. یک فنجان پیاز خرد شده فراهم می‌کند:
 ۶۴ کالری
 ۱۴.۹ گرم کربوهیدرات
 ۰.۱۶ گرم چربی
۰ گرم کلسترول
۲.۷۲ گرم فیبر
  ۶.۷۸ گرم قند
۱.۷۶ گرم پروتئین
ارزش غذایی پیاز

چرا خرد کردن پیاز باعث آبریزش چشم می‌شود؟
پیاز شهرت زیادی در گریه انداختن افراد هنگام برش یا خرد کردن دارد. این پاسخ به دلیل وجود گازی به نام “سین پروپنتیال اس اکسید” رخ می‌دهد. این ماده شیمیایی یک مایع ترکیبی است که به عنوان یک عامل آبریزش چشم و اشک عمل می‌کند به این معنی که باعث اشک یا سوزش چشم می‌شود.
برچسب ها: پیاز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها