به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۴ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۳۷۱۴۲۸

گره کور بازار سرمایه در دست کیست؟

گره کور بازار سرمایه در دست کیست؟
گروه اقتصادی:یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حمایت زمانی تاثیرگذار است که به صورت مداوم باشد و برای تغییر شرایط بحرانی باشد؛ سه عامل قیمت گذاری دستوری، نرخ بهره و نرخ نیما در حال حاضر بازار را آزار می‌دهد.همایون دارابی  در پاسخ به این پرسش که گره کور بازار سرمایه به دست چه کسی باز می‌شود؟ گفت: وضعیت اقتصادی کشور را باید در نظر بگیرید، چراکه بازار سرمایه یک آینه از وضعیت کلی اقتصاد است.
 
وی افزود: ما همین شرایط را که در بازار سرمایه می‌بینیم در بنگاه‌ها نیز میبینیم و به دلیل بالا رفتن نرخ‌بهره و قیمت گذاری دستوری و نبودن یک سند جامع رشد و توسعه به طور مداوم تصمیمات ضد و نقیض گرفته می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: لازم است سند توسعه‌ای داشته باشیم که در آن جایگاه کلیه بازارها و تصمیم‌سازها مشخص شود و در نبود آن ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از هماهنگ‌سازی مقطعی استفاده کنیم که نیازمند اختیاراتی است که در حال حاضر وجود ندارد و در حال حاضر یک شرایط سردرگمی در بازار وجود دارد.

دارابی در آخر در پاسخ به این پرسش که چرا حمایت‌هایی که از بازار می‌شود تاثیر خود را در کوتاه‌ترین زمان از دست می‌دهند؛ گفت: حمایت زمانی تاثیرگذار است که به صورت مداوم باشد و برای تغییر شرایط بحرانی باشد؛ سه عامل قیمت گذاری دستوری، نرخ بهره و نرخ نیما در حال حاضر بازار را آزار می‌دهد.وی خاطرنشان کرد: تغییرات کندی در این مسیر انجام می‌شود و حمایت زمانی معنا دارد که شما به صورت بنیادی تصمیماتی بگیرید که وضعیت بازار را تغییر دهد اگرتصمیم‌گیری‌های مخرب کماکان ادامه داشته باشد قطعا این حمایت‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: بازار سرمایه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها