به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۷۱۴۴۸

حباب سکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید

حباب سکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید
گروه اقتصادی: فعال بازار طلا از ثبات قیمت‌ها و آرامش بازار طلا در هفته نخست آذر و افزایش حباب سکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خبر داد و پیش‌بینی کرد این روند ادامه داشته باشد. محمد کشتی آرای اظهار کرد: هفته گذشته بازار جهانی طلا نوسان کمی داشت و تقریباً پنج دلار افزایش داشت و در آخرین معاملات روز گذشته به ۱۷۵۷ دلار رسید.
 
وی گفت: بانک مرکزی هفته‌های گذشته با عرضه اوراق گواهی باعث ایجاد تعادل در بازار سکه شده بود، اما با توقف این عرضه حباب سکه کمی افزایش یابد.این فعال صنفی بیان کرد: نرخ ارز در طول هفته تغییرات کمی داشت، اما قیمت انواع سکه و طلا افزایشی بود. سکه طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید نیز ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت و این افزایش‌ها در واقع موجب رشد حباب قیمت سکه شد.

حباب سکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید
وی ادامه داد: نیم‌سکه و ربع‌سکه هم هرکدام ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را در آخرین معاملات داشتند اما سکه‌های یک گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت.به گفته کشتی آرای هر مثقال طلای آب‌شده ۶۲ هزار تومان رشد بهای هفتگی و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۳ هزار تومان افزایش قیمت را در هفته گذشته ثبت کردند.
این فعال بازار طلا گفت: حباب سکه در هفته گذشته ۲۵۰ هزار تومان رشد داشت و به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

بازار ارز آرام بود
فعال بازار طلا و سکه با اشاره به اقدام مثبت بانک مرکزی در انتشار اوراق قرضه ارز و سکه گفت: انتشار این اوراق موجب کاهش التهابات بازار ارز و تعادل در بازار طلا شد.کشتی آرای افزود: در مجموع هفته گذشته بازار ارز آرام بود و عرضه و تقاضا متعادل بود اما با قطع انتشار اوراق تقاضا برای خرید سکه افزایش یافت و در نتیجه حباب سکه نیز افزایش یافت.وی گفت: با ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود قیمت جهانی طلا تغییر زیادی نداشته باشد و نرخ ارز نیز ثابت باشد و هفته آینده نیز بازار طلا ثبات و آرامش داشته باشد.
برچسب ها: طلا و سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها