به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۷۱۴۵۱

پروژه جدید برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق

پروژه جدید برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق
گروه علمی:قرار است طی پروژه ای به نام «سولاریس» پنل های خورشیدی عظیمی به فضا فرستاده شوند تا با جمع آوری انرژی ستاره آن را به برق تبدیل و به زمین بتابانند.محققان انگلیسی احتمالاً در اجرای پروژه ایجاد یک مزرعه خورشیدی در فضا شرکت می‌کنند.شرکت «اسپیس سولار لیمیتد» در هارول تصمیم دارد این پروژه را اجرا کند و اگر انگلیس برای اجرای پروژه سولاریس با سازمان فضایی اروپا قرار داد امضا کند، در این برنامه شرکت می‌کند.
 
هدف این پروژه تاباندن برق به زمین است. سم آلدن یکی از مدیران اسپیس سولار لیمیتد در این باره می‌گوید: برای اجرای این پروژه پنل‌های خورشیدی بزرگ در فضا قرار داده می‌شوند که از لحاظ منطقی و اقتصادی به صرفه به نظر می‌رسد. زیرا فعالیت پنل ها در فضا به جای قرار دادن آنها در زمین سبب می‌شود دسترسی آنی به انرژی ۱۳ بار بیشتر شود.

او در ادامه می‌افزاید: از آنجا که آنها پنل‌های خورشیدی همیشه می‌توانند این ستاره را ببینند، به طور مداوم انرژی دریافت می‌کنند و در نهایت برق را به زمین بفرستند که هزینه‌های در مقایسه با فناوری‌های زمینی رقابتی تر است.
انجام چنین پروژه به معنای آن است که می‌توان زیرساخت وسیع و جدیدی ایجاد کرد که به ما کمک می‌کند بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای به برق دست یابیم.برق تولید شده توسط یک آنتن بزرگ دریافت می‌شود. این آنتن ساختاری مش مانند است.
برچسب ها: تحقیقات علمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها