به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۳۷۱۵۲۳

این چند دمنوش موجب تعادل هورمونی می‌شوند

این چند دمنوش موجب تعادل هورمونی می‌شوند
گروه سلامت: تعادل هورمون‌ها در هر خانمی نشان‌دهنده عملکرد صحیح بدن اوست و برهم‌خوردن تعادل آن‌ها می‌تواند سبب خستگی، ریزش مو، مشکلات قند خون ، مشکلات بارداری، تغییر خلق و خو از جمله اضطراب و افسردگی و حتی بی‌نظمی در چرخه قاعدگی شود.به گزارش بهداشت نیوز: تعادل هورمون‌ها در هر خانمی نشان‌دهنده عملکرد صحیح بدن اوست و برهم‌خوردن تعادل آن‌ها می‌تواند سبب خستگی، ریزش مو، مشکلات قند خون ، مشکلات بارداری، تغییر خلق و خو از جمله اضطراب و افسردگی و حتی بی‌نظمی در چرخه قاعدگی شود.
در ادامه مطلب به شما چند نوع دمنوش گیاهی را که سبب تعادل هورمونی می‌شود، معرفی می‌کنیم.

1- برگ تمشک
دم‌کرده برگ تمشک قرمز، یک درمان گیاهی رایج در متعادل‌کردن هورمون‌های زنانه است؛ این دمنوش دارای آثار آنتی اکسیدانی است و می‌تواند به آرامش ذهن ، قلب و عضلات شما کمک کند.دم کرده برگ تمشک، برای رفع گرفتگی‌های قاعدگی نیز موثر است و نوشیدن آن در ماه‌های آخر حاملگی نیز به خانم‌های باردار توصیه می‌شود.
البته قبل از مصرف این دمنوش در دوران بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید.

2- کوهوش سیاه
از دمنوش کوهوش سیاه، اغلب برای درمان علایم یائسگی مثل گر‌ گرفتگی، احساس خستگی و تعریق بیش‌ازحد استفاده می‌شود. این گیاه برای از بین‌بردن حالت‌های سندروم پیش از قاعدگی و دیسمنوره (درد‌های قاعدگی) نیز موثر است.کوهوش سیاه، به متعادل‌کردن استروژن کمک می‌کند و سبب تعادل هورمون‌های بدن می‌شود؛ البته مصرف این دمنوش در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است.

3- زنجبیل
دمنوش زنجبیل یک نوشیدنی شگفت‌انگیز برای تعادل هورمون‌های شماست؛ با نوشیدن زنجبیل علایم متداول مربوط به سندروم پیش از قاعدگی، نوسانات خلقی و سردرد در شما کاهش می‌یابد. حتی اگر در دوران قاعدگی حوصله دم‌کردن زنجبیل را نداشتید، می‌توانید به عنوان ادویه از آن در غذای روزانه خود استفاده کنید.

4- تخم شنبلیله
تخم شنبلیله حاوی‌ فیتواستروژن‌هاست که به تعادل استروژن‌ها در بدن کمک می‌کند. مطالعات جدید نشان می‌دهد که شنبلیله در رفع دیسمنوره‌ها نیز موثر است .

5- ریشه گل قاصدک 
ریشه گل قاصدک، سرشار از استروژن‌های گیاهی است و علاوه بر تعادل هورمون‌ها نقش مهمی در سم‌زدایی بدن دارد، همچنین به جلوگیری از یبوست و  بهبود گوارش شما کمک می‌کند. دم‌کرده‌ ریشه‌ گل قاصدک را در دوران قاعدگی می‌توانید مصرف کنید.

6 - دونگ کوئی 
گیاه دونگ‌کوئی، در طب سنتی چینی بسیار مورد استفاده است. دم‌کرده‌ این گیاه را، به عنوان دارویی برای متعادل‌کردن هورمون‌های زنانه به کار می‌برند.  دونگ کوئی، سطح استروژن را متعادل می‌کند و باعث می‌شود علایم شایع یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی در خانم‌ها کاهش یابد.
برچسب ها: دمنوش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها