کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتایج مهم یک تحقیق درباره آمار مرگ خودخواسته

خبرآنلاین , 5 آذر 1401 ساعت 10:28


گروه علمی: در مطالعه‌ای که نشان‌دهنده‌ی نفوذ عمیق تبعیض نژادی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده است، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که نرخ خودکشی در میان سفیدپوستان آمریکایی تا حدودی کاهش یافته است، در حالی که این آمار در بین سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار روند صعودی داشته است.
سالی کرتین (Sally Curtin)، نویسنده این مطالعه و محقق مرکز ملی آمار بهداشت ایالات متحده، گفت: «اگرچه کاهش میزان خودکشی در میان افراد سفیدپوست یک اتفاق خوشایند است، اما افزایش وقوع این آسیب در جامعه‌ی سیاه‌پوستان، همه‌ی ما را نگران کرده است».

او گفت: «گزارشات فوت ناشی از خودکشی با روش‌های مختلف و به‌ویژه سه روش متداول استفاده از سلاح گرم، خفگی (حلق‌آویز کردن) و مسمومیت در جوامع سفیدپوست کمتر شده است. اما متأسفانه آمار خودکشی با به‌کارگیری سلاح گرم و خفگی در افراد سیاه‌پوست و آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار همچنان رو به افزایش است. این یک روند متفاوت است که توجه ما رو به خود جلب کرده است».

نرخ خودکشی در سفیدپوستان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ یک روند افزایشی داشت؛ اما پس از آن، این آمار طی سال ۲۰۲۰ از هر ۱۸ نفر در میان صد هزار نفر، به ۱۷ نفر (در بین صد هزار نفر) کاهش یافت.این در حالی است که نرخ خودکشی در میان سیاه‌پوستان، که پیش‌تر خیلی کمتر بوده، امروزه به رقمی در حدود ۸ نفر در هر صد هزار نفر افزایش یافته است.

کورتین تأکید کرد: به نظر می‌رسد این کاهش آمار در میان سفیدپوستان هم کوتاه‌مدت باشد!او گفت که داده‌های اولیه سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که میزان خودکشی در هر سه گروه نژادی و قومیتی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ افزایش یافته است؛ اگرچه این افزایش برای سفیدپوستان (۳ درصد) در مقایسه با سیاه‌پوستان (۱۳درصد) و اسپانیایی‌تبارها (۸درصد) کمتر بوده است.

کورتین اظهار داشت: «مستندات نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید، برخی ریسک‌فاکتورهای خودکشی (از جمله مسائل مربوط به سلامت روان، مصرف مواد و استرس مالی) را افزایش داده است. خودکشی بر اثر این ریسک‌فاکتورها در میان جوانان و اقلیت‌ها چشمگیرتر است».

شایع‌ترین علت خودکشی چیست؟
خودکشی یک مسئله بهداشتی پیچیده است و در این زمینه هرگز یک علت واحد وجود ندارد. اقلیت‌ها ممکن است به طور ویژه‌تری در برابر خودکشی آسیب‌پذیر باشند، زیرا این اتفاق اغلب زمانی رخ می‌دهد که عوامل استرس‌زا و مسائل مربوط به سلامت با یکدیگر همگرا شوند و آمیزه‌ای از ناامیدی و یأس ایجاد کنند.

افسردگی، شایع‌ترین علت مرتبط با خودکشی است. این اختلال، در میان اقلیت‌ها و اقشار محروم اغلب یا تشخیص داده نمی شود یا امکان درمان آن کم است. این گروه از مردم در تمام دنیا با موانع متعددی در دریافت خدمات بهداشتی و مراقبتی مواجه هستند که خود این مسئله به واسطه نژادپرستیِ ساختاری تداوم یافته است.
کارشناسان در این راستا می‌گویند که به تحقیقات بیشتری نیاز است تا بفهمیم نژادپرستی و تعصبات حاکم بر جوامعِ اقلیت چگونه در افزایش آمار خودکشی نقش دارند.

چه عواملی در کاهش خودکشی مؤثرند؟
برخی از عوامل محافظتی که می‌تواند به کاهش خطر کمک کند، شامل دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی روانی، محدودکردن دسترسی به اسلحه و حمایت جامعه است که ارتباط و کمک‌طلبی را بهبود می‌بخشد.
می‌توان میل به خودکشی را کنترل کرد، اما این امر مستلزم دسترسی افراد به درمان‌های روانی است. باید بدانید که چگونه خطر را شناسایی کنید و مراقب علائم هشداردهنده مانند تغییرات در گفتار، رفتار و خلق‌وخوی خود یا اطرافیانتان باشید.


کد مطلب: 371527

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371527/نتایج-مهم-یک-تحقیق-درباره-آمار-مرگ-خودخواسته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir