کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارز نیر Near چیست؟

5 آذر 1401 ساعت 12:08

گروه کسب و کار: امروزه ارزهای دیجیتال نقش موثری در کسب سود افراد دارند و با تولد روزافزون انواع ارز نیاز به شناخت هر کدام ضروری است. در حال حاضر ارز نیر از جمله ارزهای تازه نفس این بازار محسوب می‌شود که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.


گفتنی است که ارز Near یک پلتفرم بلاکچین متن باز (open source) است که با هدف افزایش امنیت در دارایی‌ها و حتی هویت کاربران تولید شده است. ضمناً دو عامل فناوری شاردینگ و اثبات سهام عملکرد جذاب این شبکه را که به صورت دایم متمرکز است، ضمانت می‌کند. حال اجازه دهید در ادامه‌ی این مطلب به موارد بااهمیت‌تری در خصوص ارز نیر اشاره کنیم.

رمز ارز Near چیست
ارز دیجیتال نیر پلتفرم NEAR Protocol یک بلاکچین لایه یک است که در حال حاضر به‌عنوان یک رقیب اتریوم به جهت تأمین امنیت شبکه از فناوری اجماع اثبات سهام بکار گرفته است. همچنین، این ارز که دارای یک پلتفرم اپلیکیشن غیرمتمرکز است، اهمیت کاردبردپذیری پروژه‌ها را برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است. همچنین، گفتنی است که ارز نیر به جهت پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و همچنین عملیات استیکینگ نیز بکارگیری می‌شود. به طور کلی، این ارز به‌وسیله‌ی الکس اسکیدانوف و ایلیا پولوسوکین راه‌اندازی شد که از همان ابتدا نیز برای میزبانی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شده است.

برترین ویژگی‌های ارز Near
همان‌طور که گفتیم این ارز برای بهبود شرایط بلاکچین‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند ایجاد شده است و در این خصوص رقیبان سرسختی مانند اتریوم، ایاس، پولکادات و... را در پیش رو دارد. بنابراین پر واضح است که برای عملکرد مناسب نیاز به ویژگی‌های منحصربفردی دارد که در ادامه به معرفی مختصری از آنها می‌پردازیم:

•    تکنولوژی شاردینگ Nightshade
شاردینگ اصلی‌ترین فناوری ارز نیر محسوب می‌شود که برای عملکرد و پردازش بهتر داده‌ها بکار گرفته شده است؛ در واقع این تکنولوژی به منظور تقسیم عملیات پردازش تراکنش‌ در نودها تأییدکننده است به طوری که برای اجرای بخش‌های مختلف تراکنش‌ها از نودهای مختلف استفاده خواهد شد که این موضوع سبب افزایش تعداد تراکنش‌ها در ثانیه می‌شود.

•    Rainbow Bridge
با توجه به نیاز انتقال توکن‌های ERC-20، ان‌اف‌تی‌ها، استیبل کوین‌ها و... میان بلاکچین اتریوم و نیر نیاز به یک اپلیکیشن بوده است که گروه تخصصی رمز ارز Near از این اپلیکیشن استفاده کرده است. این خصوصیت ارز دیجیتال نیر سبب شده است که کاربران بتوانند از توان عملیاتی بهتر و همچنین کارمزدهای کمتر این رمزارز نهایت استفاده را ببرند.

•    Aurora
این ویژگی ارز نیر به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های مدنظرشان را در یک پلتفرم سازگار با اتریوم تولید کنند که این امر سبب دریافت هزینه‌های تراکنش کمتر خواهد شد. در حال حاضر طبق گفته‌ی مدیران این پروژه، در هر ثانیه هزاران تراکنش انجام خواهد شد که زمان به تأیید رسیدن هر کدام فقط دو ثانیه است. به طور کلی این فناوری یک ماشین مجازی اتریوم است و از کلیه‌ ابزارهای موجود در اکوسیستم مدنظر پشتیبانی می‌کند.



بررسی پروژه‌های محبوب در بلاکچین ارز Near
امکانات فوق العاده عالی ارز نیر سبب شده است تا توجه کاربران به این ارز جلب شود و با توجه به اینکه نیر پروتکل دارای برنامه‌های جذاب مختلفی است امکان رشد مناسب در آینده را نیز خواهد داشت. حال اجازه دهید به بعضی از پروژه‌های مناسب این ارز دیجیتال اشاره کنیم:

•    Mintbase
این پروژه ارز دیجیتال نیر قابلیت خرید و فروش ان‌اف‌تی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در واقع افراد به راحتی می‌توانند مواردی مانند اشیای آنتیک و مواردی از این دست را در قالب NTF در این پلتفرم ضرب یا مینت کنند و سپس با استفاده از روش NearNFT برای فروش قرار دهند. ضمناً با استفاده از این پروژه در قالب ایجاد یک قرارداد هوشمند امکان کلاهبرداری کاهش پیدا می‌کند.

•    Paras
در این پروژه از ارز نیر امکان آسان‌سازی فرآیند اعتبارسنجی و تبادل کارت‌های کلکسیونی فراهم شده است که تأیید تراکنش‌ها از طریق نیر پروتکل در بازه‌ی زمانی کوتاه انجام می‌شود. به طور کلی در این برنامه که بازار کارت‌های دیجیتال است به کلکسیون‌دارها کمک می‌شود تا در مراقبت از کلکسیون‌ها بهتر عمل کنند. ضمناً نقطه‌ی عطف ماجرا استفاده رایگان از این مجموعه است.

•    NPunks
از دیگر پروژه‌های جذاب رمز ارز Near بکارگیری نسخه‌ بومی ان‌پانک است که افراد می‌توانند به خرید آن اقدام کنند. البته قابل توجه است که سفارشات انجام شده به شکل تصادفی اجرا می شوند و تا زمان تکمیل تراکنش، هویت خریداری مشخص نخواهد بود. پر واضح است که پس از مینت شدن، Npunks قابل فروش در بازارهای ثانویه است.

بررسی کیف پول ارز نیر
اگر در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، احتمالاً با این دغدغه مواجه شده‌اید که آیا کیف پول‌های مختلف از این ارز پشتیبانی می‌کنند یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که توکن Near بر استاندارد ERC-20 متکی است و به همین دلیل بسیاری از والت‌های موجود در بازار از این توکن استفاده می‌کنند که از جمله می‌توان به کیف پول تراست والت، کیف پول Math و... اشاره کرد. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بلاکچین پلتفرم NEAR Protocol دارای کیف پول مخصوص به خود به نام Near Wallet است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
ضمناً توجه داشته باشید که اگر علاقه‌مند به خرید و فروش ارز نیر هستید، کافی است به صرافی‌هایی که این ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند مراجعه کنید که از جمله می‌توان به صرافی کوینکس، هاوبی گلوبال و... اشاره کرد. گفتنی است که با توجه به پروژه‌های جذابی که این ارز در پیش دارد احتمال رشد قیمتی آن در آینده بسیا محتمل است.



جمع‌بندی
در این مقاله سعی کردیم تا به مجموعه‌ای از اطلاعات درباره‌ی ارز نیر بپردازیم تا آشنایی بیشتری با این توکن داشته باشید. همانطور که گفتیم این پروتکل بر پایه Dappها طراحی شده که استفاده از شاردینگ را به منظور بهبود عملکرد توکن اجرا کرده است. به طور کلی اگر علاقه‌مند به خرید و فروش این ارز هستید و یا اینکه اطلاعات بیشتری از این توکن می‌خواهید کافی است که از سایت کوینکس فارسی استفاده کنید. گفتنی است که در حال حاضر ارز و توکن‌های زیادی وارد چرخه‌ ارزهای دیجیتال شده‌اند که طبیعتاً بدون بررسی نمی‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کرد. حال برای اینکه بتوانید در خصوص ارز نیر اطلاعات بیشتری کسب کنید کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده به سایت کوینکس فارسی مراجعه نمایید.


کد مطلب: 371552

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371552/ارز-نیر-near-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir