به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۷۱۵۸۰

کوچ سرمایه‌های خرد به بازار طلا و سکه

کوچ سرمایه‌های خرد به بازار طلا و سکه
گروه اقتصادی:بازار طلا و سکه امروز نوسانی اما عموما سبزپوش بوده است؛ به نحوی که قیمت طلای 18 عیار در حال تلاش برای ماندگاری در کانال یک میلیون و 500 هزار تومانی است و سکه امامی نیز سعی می‌کند همچنان در سطح 16 میلیون و 600 هزار تومان پایدار بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران روندی نوسانی را طی می‌کنند. در بازار طلا، هر گرم طلای 18 عیار تا این لحظه یک میلیون و 506 هزار تومان قیمت خورد که نسبت به آخرین معامله روز گذشته افزایش نشان می‌دهد. قیمت طلا در آخرین معامله روز گذشته یک میلیون و 503 هزار تومان و نرخ بازگشایی بازار نیز یک میلیون و 504 هزار تومان بوده است.در آن سوی بازار، قیمت سکه امامی نیز تا کنون نوسانی بوده است. این نوع از سکه امروز روی قیمت 16 میلیون و 596 هزار تومان بازگشایی شد. قیمت سکه امامی در حال حاضر 16 میلیون و 603 هزار تومان و حباب آن یک میلیون و 914 هزار تومان است.

سکه بهار آزادی نیز تا کنون نوسانی و اندکی کاهشی بوده است. سکه بهار آزادی در حال حاضر با قیمت 15 میلیون و 798 هزار تومان معامله می‌شود. گفتنی است نرخ بازگشایی این نوع سکه در روز جاری 15 میلیون و 799 هزار تومان بوده است اما بر اساس نوسانات روز، اکنون کاهشی است. حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و 106 هزار تومان است.

نیم‌سکه هم امروز 8 میلیون و 950 هزار تومان قیمت خورده است. حباب نیم‌سکه اکنون یک میلیون و 608 هزار تومان است.ربع سکه نیز با قیمت 5 میلیون و 950 هزار تومان و حباب دو میلیون و 276 هزار تومانی معامله می‌شود.سکه گرمی هم امروز سه میلیون و 400 هزار تومان و حباب آن یک میلیون و 590 هزار تومان است.

گفتنی است در پایان معاملات هفته گذشته، سکه سقف تاریخی خود را پس از دو سال جابه‌جا کرده بود. قیمت سکه طرح جدید پنجشنبه ۱.۱ درصد افزایش داشت. به دنبال رشد قابل توجه قیمت در آخر هفته، بازده هفتگی سکه امامی نیز ۲ درصد شد. بانک مرکزی طی روزهای اخیر اجازه خروج دلار از نیمه اول کانال ۳۵ هزار تومان را نداده و هم‌اکنون نیز قیمت این ارز روی مرز 35 هزار تومان در نوسان است.بر همین اساس گفته می‌شود خریداران به بازار سکه و طلا روی آورده‌اند. به عبارت دیگر می‌توان گفت با کاهش جذابیت بازار ارز برای ورود سرمایه‌های جدید، این بازار طلا و سکه است که پول را به سمت خود می‌کشد.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها