به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۳۷۱۵۸۱

خط‌ونشان کشیدن ایلان ماسک برای اپل و گوگل

خط‌ونشان کشیدن ایلان ماسک برای اپل و گوگل
گروه فناوری: ایلان ماسک با تهدید اپل و گوگل می‌گوید در صورت حذف‌شدن توییتر از اپ استور و پلی استور، گوشی اختصاصی خودش را تولید می‌کند.ایلان ماسک تقریباً هر روز اخبار مهمی درباره‌ی شرکت‌های تحت مدیریتش در توییتر منتشر می‌کند. رهبر جدید توییتر در هفته‌ی اخیر نظرسنجی برای بازگردانی حساب‌های تعلیق‌شده برگزار کرد، مشغول بحث درباره‌ی شایعه‌های پیرامون رابطه‌ی توییتر و صرافی ورشکست‌شده‌ی FTX شد و حتی گفت که در روزهای آینده نسخه‌ی جدید سیستم احراز هویت توییتر از راه می‌رسد.

براساس نوشته‌ی گیزمودو، ایلان ماسک گفته که ممکن است گوشی هوشمندی برای رقابت مستقیم با اپل و گوگل تولید کند. ماسک این گفته را در پاسخ به توییت لیز ویلر، پادکستر معروف، مطرح کرد.ویلر در توییت خود گفته بود که در صورت حذف شدن توییتر از اپ استور و گوگلی پلی، ایلان ماسک بهتر است گوشی اختصاصی خودش را بسازد. او همچنین گفت پایان دادن به بازار دوقطبی موبایل که تحت سلطه‌ی آیفون و اندروید قرار دارد، خیلی‌ها را خوشحال می‌کند: «این آقا موشک به مریخ می‌فرستد، ساختن یک گوشی کوچک احمقانه باید راحت باشد، نه؟»

آینده‌ی توییتر و موفقیت سرویس اشتراکی این شبکه‌ی اجتماعی تا حد زیادی به اپل و گوگل وابسته است، چون توییتر ازطریق فروشگاه‌های آنلاین اپ استور و گوگل پلی دردسترس کاربران آیفون و اندروید قرار می‌گیرد. دور زدن سیستم‌های مالی و تعدیل بیش از حد سیاست‌های نظارت بر محتوا ممکن است در نهایت به حذف توییتر از فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل منتهی شود.

ایلان ماسک سه ساعت پس از انتشار توییت لیز ویلر، در پاسخ به او گفت که اگر توییتر از فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل حذف شود، او گوشی اختصاصی خودش را می‌سازد. ایلان ماسک نوشت: «قطعاً امیدوارم که شرایط به آنجا ختم نشود، اما بله، اگر هیچ انتخاب دیگری وجود نداشته باشد، یک گوشی جایگزین تولید خواهم کرد.»

اپل و گوگل مطابق‌با سیاست‌هایشان از اپلیکیشن‌های شامل نفرت‌پراکنی، سخنان تبعیض‌آمیز، زورگویی و توهین میزبانی نمی‌کنند. به‌دنبال حادثه‌ی حمله به کاخ کنگره‌ی آمریکا، اپل و گوگل شبکه‌ی اجتماعی پارلر را از فروشگاه خود حذف کردند، چون پارلر سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای مدیریت محتوا نداشت؛ البته پارلر بعدا با اصلاح سیاست‌هایش مجددا دردسترس قرار گرفت.با وجود ابراز تمایل ایلان ماسک به تولید گوشی، فراموش نکنید مدیرعامل پرحاشیه‌ی تسلا و اسپیس‌ ایکس وعده‌های زیادی می‌دهد که شماری از آن‌ها رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرند.
مرجع : زومیت
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها