به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۷۱۵۹۷

با خواص دمنوش انار آشنا شوید

با خواص دمنوش انار آشنا شوید
گروه سلامت: دمنوش انار؛ دونه های خشک انار و گاهی هم پوست خشک شده ی اون رو بصورت چای دم می کنن یا در ترکیب با گیاهان دارویی دیگه به صورت دمنوش مصرف می شه. خواصی همچون ضد التهاب بودن، سهولت هضم، کاهش فشار خون، درمان انواع سرطان و …. همگی منتسب به انار است.
 
دمنوش آب انار
    آب انار را بگیرید و گرم کنید.    آب انار را به چای سبز، چای سیاه یا هر دمنوش گیاهی دیگری اضافه کنید.    دمنوشتان را شیرین کرده و میل کنید.    می توانید آب انار، آب جوش، چوب دارچین، چای خشک را درون قوری بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت کتری قرار دهید تا دم بکشد و سپس دمنوش انار را از صافی رد و شیرین نموده و نوش جان کنید.

دمنوش انار و دارچین
آب را به جوش آورید. یک مشت دانه انار ترجیحا ترش را با ۵ لیوان آب جوش و مقداری چوب دارچین در قوری بریزید.
 قوری را روی کتری قرار داده و یک ربع تا بیست دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. ۲.۳ لیوان از دمنوش را با ۱.۳ لیوان عرق کاسنی مخلوط و با کمی عسل شیرین کرده و میل کنید.

دمنوش انار و گلپر
سه عدد انار متوسط را دون کنید و درون قوری بریزید.یک لیوان آب جوش به قوری بیافزایید.گلپر، نبات و چوب دارچین را به قوری افزوده و روی حرارت کتری قرار دهید.به جای آب جوش می توانید از آب انار استفاده کنید.
اجازه دهید دمنوش شما کامل دم بکشد و سپس این دمنوش را بنوشید.

دمنوش دانه انار خشک شده
 در این نوع از دمنوش انار باید   ۱۰۰ گرم دانه ی انار خشک شده را در ظرفی ریخته و به آن ۶ لیوان آب جوش بیافزایید.  قوری را روی حرارت کم قرار دهید و بگذارید تا ۳ دقیقه دم بکشد.دمنوش را از روی حرارت بردارید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید.چای را صاف و با عسل شیرین کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه دمنوش پوست انار تازه
یک عدد پوست انار تازه را درون قوری بریزید.به آن یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده، یک عدد چوب دارچین و دو لیوان آب جوش بیافزایید.قوری را روی حرارت کتری قرار دهید و ۲۰ دقیقه به آن زمان دهید تا دم بکشد.
دمنوش را صاف و شیرین کرده و نوش جان کنید.

دمنوش پودر پوست انار
 یک قاشق از پودر پوست انار را در قوری بریزید. به آن مقداری آب جوش بیافزایید. اجازه دهید دمنوشتان کامل دم بکشد. بعد از مدتی دمنوش را صاف کنید. برای خوش طعم شدن دمنوش، کمی آب لیمو تازه و عسل طبیعی نیز اضافه و نوش جان کنید.

نکات مهم
به دلیل قند موجود در انار، ‌بیماران دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند.کسانی که از داروهای ضدچربی استفاده می کنند، باید از مصرف دمنوش انار خودداری کنند زیرا این دمنوش می تواند خطر رابدومیولیز (تخریب عضلات اسکلتی) را افزایش دهد.مبتلایان به زخم معده باید با احتیاط از دمنوش انار استفاده کنند.برای شیرین کردن دمنوش انار می توانید به جای عسل از نبات هم استفاده کنید. دمنوش انار با مقداری نبات و زنجبیل برای افراد سردمزاج مناسب تر است. دمنوش انار خواص فوق العاده ای دارد اما شما باید در مصرف آن احتیاط نمایید.

فواید دمنوش انار
از دوران های کهن، از انار به عنوان نمادی از ازدواج، باروری، فراوانی و عدالت استفاده می شد.
از دانه های انار، آب نار و سس های درست شده از دانه های آن به عنوان یک تقویت کننده ی قلب استفاده می شد.امروزه، از دمنوش انار برای بهبود سلامت قلب، درمان افسردگی و حفظ تعادل و سلامت ذهنی، و ارتقای عملکرد دستگاه ایمنی استفاده می شود. ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در انار دستگاه ایمنی را تقویت می کنند.

انار سرشار از پلی فنول ها است که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. میزان پلی فنول های موجود در انار از چای سبز و بلوبری هم بیشتر است. این ویژگی، انار را به یک ماده ی ضدسرطان مؤثر تبدیل کرده است.
دمنوش انار به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می کند، برای درمان تصلّب شراین، بیماری مزمن قلبی، ایدز، افزایش کلسترول خون، افزایش چربی خون و فشار خون بالا مفید است و خطر ابتلا به سرطان سینه ی هورمونی را کاهش می دهد.

در سال های اخیر، تحقیقات وسیعی در مورد انار صورت گرفته است. این تحقیق ها نشان می دهند که آب انار التهاب سلولی را کاهش می دهد، از رشد تومورهای پروستات جلوگیری می کند و سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) را کاهش می دهد، از سرطان سینه جلوگیری می کند و گسترش سلول های سرطانی سینه را متوقف می کند.
انار دارای طبیعت سرد می باشد
آب انار خون ساز است و موجب تصفیه شدن خون می شود
برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است
تاثیر مستقیمی در شفاف سازی پوست صورت دارد و شدی بخش و مفرح است.
برای افزایش وزن به صورت روزانه آب انار بنوشید
جهت رفع گرفتگی صدا بسیار مناسب است

آب انار همچنین می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد
خواص آنتی اکسیدانی این میوه، از ایجاد کلسترول بد در خون پیشگیری می کند و سرخرگ ها را تمیز نگه می دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد، لذا موجب تقویت قلب می شود.نوشیدن روزانه آب انار می تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس، تنش ها و استرس های شما را کم می کند به همین دلیلی است که بعد از نوشیدن آن احساس طراوت و شادابی می کنیم.

عوارض جانبی دمنوش انار
تا کنون، عوارض جانبی برای مصرف روزانه ی دمنوش انار گزارش نشده است.به دلیل قند موجود در انار، بیماران دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند.در مورد کسانی که از داروهای ضدچربی (داروهای خانواده ی استاتین ها) استفاده می کنند، دمنوش انار می تواند خطر رابدومیولیز (تخریب عضلات اسکلتی) را افزایش دهد. به همین دلیل، کسانی که از داروهای ضدچربی استفاده می کنند، باید از مصرف دمنوش انار خودداری کنند.
برچسب ها: انار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها