به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۳۷۱۶۲۱

تشدید تدابیر مراقبتی از رهبران موساد

تشدید تدابیر مراقبتی از رهبران موساد
گروه بین الملل: شبکه اسرائیلی «کان» گزارش داد که موساد، سازمان جاسوسی خارجی و «عملیات ویژه» این کشور، تدابیر امنیتی و مراقبتی برای مقامات ارشد این سازمان را با هدف مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران علیه آن‌ها، «افزایش داده است».
 این تدابیر به‎‌ویژه برای ایام ماموریت‌ها و سفرهای خارجی بلندپایگان موساد بیشتر شده، اما «استنباط» این شبکه این است که تدابیر مشابه در داخل اسرائیل نیز برای این افراد افزایش یافته است.بر اساس این گزارش، این تدابیر احتیاطی جدید به جز مقامات فعلی، شامل افراد بلندپایه پیشین موساد نیز می‌شود.
هر چند در ماه‌های معدود نخست‌وزیری موقت یائیر لاپید از دامنه عملیات اسرائیل در داخل ایران ظاهرا تا حد زیادی کاسته شده، اما آخرین اقدام منتسب به اسرائیل در ارتباط با ایران، روز سه‌شنبه، اول آذر، در سوریه رخ داد.
سرهنگ داوود جعفری، از مقامات ارشد سازمان هوا فضای سپاه پاسداران ایران، در عملیاتی که ظاهرا حمله پهپادی بود، شهید شد. سپاه او را به عنوان «مستشار نظامی» معرفی کرد و به «دشمنان» نسبت به گرفتن انتقام از خون او هشدار داد.
به گفته شبکه «کان»، افزایش اقدامات مراقبتی برای حفظ جان مهره‌های کنونی و پیشین موساد نظر به تشدید تنش میان ایران و اسرائیل اتخاذ شده است.
در حالی که در اسرائیل، رئیس موساد تنها باید به شخص نخست‌وزیر پاسخگو باشد، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در برابر گزارش شبکه «کان» سکوت کرده است؛ امری که می‌تواند به عنوان تایید این گزارش تعبیر شود.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها