کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله گسترده روزنامه‌های قطری به سانچز: فقط برو!

5 آذر 1401 ساعت 16:51


گروه ورزشی: روزنامه‌های قطری در چاپ شنبه، فلیکس سانچز، سرمربی تیم ملی این کشور را مسئول حذف زودهنگام میزبان جام جهانی از مرحله گروهی می‌دانند. کشوری که نخستین حضور خود در جام جهانی را مدیون اولین میزبانی این پیکارها در خاورمیانه است.
روزنامه های قطر پس از تجربه دومین شکست در جام جهانی که با نتیجه سه بر یک برابر سنگال حاصل شد، به سرمربی اسپانیایی که توانست آنها را برای اولین بار به عنوان قهرمانی آسیا برساند، حمله کرده و او را مقصر این خداحافظی زودهنگام می‌دانند.

پس از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، قطر به دومین میزبانی تبدیل شد که نتوانسته است از مرحله گروهی صعود کند و خیلی زود با این پیکارها خداحافظی می کند.
تیتر «ناامیدی» روی جلد روزنامه الوطن منتشر شد. فهد العمادی، مدیر اجرایی این روزنامه نوشت: برنامه آماده‌سازی تیم ملی مناسب نبود و عدم حضور بازیکنان در تیم های باشگاهی نیز موفقیت آمیز نبود. سانچز به موازات تعلیق مسابقات لیگ داخلی، حدود 5 ماه در اروپا مشغول برپایی اردو بود.

العمادی با حمله به سانچز، خواستار اخراج او و انتخاب سرمربی جایگزین شد. او نوشت: حتی اگر او کسی بود که تیم ملی را به دستاورد تاریخی فوتبال قطر و قهرمانی در آسیا رساند، اما این مسئله به این معنا نیست که سهم او در این عملکرد غیرمنتظره کمتر از بازیکنان است.
العمادی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، فدراسیون باید او را اخراج کند و به دنبال مربی بهتری برای هدایت تیم ملی باشد. باید به سایر بازیکنان فرصت حضور در تیم ملی داده شود و محدود به بازیکنان خاصی نباشد.
روزنامه الرایه در قسمت ورزشی خود با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی جنجالی در فصل زمستان به این موضوع پرداخته و تیتر «خداحافظی تلخ جلوی خلاقیت را نخواهد گرفت» را برای یادداشت خود انتخاب کرده است. علی عیسی، نویسنده این متن، حذف قطر را "ضایعه تلخ" توصیف کرد و از فدراسیون فوتبال خواست تا بررسی ها و مطالعاتی در این زمینه انجام دهد.

روزنامه الشرق نیز با سوال از بازیکنان سابق فوتبال قطر، نظرسنجی انجام داد که به اتفاق آرا، سرمربی اسپانیایی را مسئول این نتایج دانسته و خواستار اخراج او شدند.
راعد یعقوب، بازیکن سابق قطر یکی از کسانی است که خواستار اخراج سانچز و تزریق خون جدید به تیم ملی این کشور شده در حالی که سلمان حسن، ملی پوش و سرمربی سابق قطری ها گفت: اینکه تیم ملی 6 ماه قبل از آغاز جام جهانی، اردوهای تدارکاتی بسته را برگزار کند، غیرمنطقی است.
وی افزود: تیم‌هایی هستند که تا 10 روز پیش لیست خود را اعلام نمی‌کردند، اما بازیکنان ما از 6 ماه پیش حضور خود در فهرست نهایی تیم ملی را قطعی می‌دانستند و این غیرمنطقی است.
حسن العتیبی، تحلیلگر فوتبال نیز به نوبه خود درخواست کرد تا برای حضور موفق قطر در جام جهانی 2026، فکری اندیشیده شود.


کد مطلب: 371639

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371639/حمله-گسترده-روزنامه-های-قطری-سانچز-فقط-برو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir