کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیل مکانیکی عنکبوتی غیرممکن را ممکن می‌کند

5 آذر 1401 ساعت 17:24


گروه علمی: بیل‌های مکانیکی جدید دارای قابلیت حرکت همه‌جانبه مانند عنکبوت‌ها هستند و از جدیدترین فناوری‌های تعلیق و تثبیت برای انجام ماموریت‌های ساختمانی و راهسازی بهره می‌برند.به گزارش ایسنا ، بیل‌های مکانیکی عنکبوتی طیف وسیعی از قابلیت‌ها را از طریق پایه‌های مفصلی و کششی خود به همراه تثبیت‌کننده‌ها و چرخ‌های کج‌شونده ارائه می‌دهند.
 

این بیل‌های مکانیکی جدید که با همکاری دو شرکت کیسر(Kaiser) و منزی(Menzi) ساخته شده‌اند، ترکیب فوق العاده‌ای از ماشین آلات هیدرولیک هستند که تماشای آنها در عملیات‌های عمرانی مسحور کننده است، چرا که به شکلی جالب و حتی عجیب، در موقعیت‌های مختلف می‌توانند عملیات عمرانی انجام دهند.بیل‌های مکانیکی عنکبوتی در ابتدا برای کار در شیب‌های شدید و زمین‌های دشوار کوه‌های آلپ در سوئیس طراحی شده بودند، جایی که بیل‌های مکانیکی چرخ‌دار معمولی قادر به کارکرد موثر نیستند.

این دو شرکت کار خود را با یک جفت چرخ تک محور ساده در پشت و یک جفت پایه قابل تنظیم در جلو و استفاده از بازوی هیدرولیک و چرخ‌های کششی شروع کردند.آنها در اوایل دهه ۱۹۷۰ شروع به قرار دادن چرخ‌ها و پایه‌های تثبیت کننده بر روی بازوهای هیدرولیک خود کردند که بیل‌های مکانیکی را قادر می‌ساخت تا در شیب‌های متفاوت عملیات رسانی کنند و به آنها اهرم، چسبندگی و پایداری بیشتری برای کارها می‌داد.در اواخر دهه ۷۰ میلادی نیز فناوری هیدرولیک تلسکوپی در دسترس قرار گرفت، به این معنی که پاها و چرخ‌های عنکبوتی می‌توانستند بیشتر کشیده شوند.

بیل‌های عنکبوتی امروزی اکنون ماشین آلاتی باشکوه هستند. پایه‌های آنها به خوبی کشیده و جمع می‌شود، روی پایه‌های خود بلند می‌شوند، پایین می‌آیند و دارای سه مفصل هستند که قابلیت قرارگیری و عملیات در شرایط و مکان‌های مختلف را به خوبی فراهم می‌کنند.هر کدام از چرخ‌ها نیز با نیروی هیدرواستاتیک، تثبیت‌کننده‌های کوهستانی پنجه فولادی در انتهای پایه‌ها می‌توانند کج شوند و کابین راننده نیز کاملاً قابل چرخش است و بیل قوی این بیل مکانیکی نیز می‌تواند نیروی بیشتری نسبت به بیل‌های با دو برابر وزن خود وارد کند.

این بیل‌های مکانیکی می‌توانند در دامنه‌های لغزنده و گل‌آلود که هیچ بیل‌ مکانیکی معمولی قادر نیست، به خوبی کار کنند. آنها همچنین می‌توانند از حفره‌ها و شکاف‌ها عبور کنند، از موانع بالا بروند و اساساً به طیف وسیع‌تری از جغرافیاها و توپوگرافی‌ها نسبت به هر بیل مکانیکی دسترسی داشته باشند.

با این حال آنها هنوز چندان محبوب یا بهتر بگوییم، شناخته شده نیستند، زیرا برای ۹۹ درصد از مشاغل، بیل‌های مکانیکی معمولی ارزان‌تر هستند و کار را به خوبی انجام می‌دهند. ضمن اینکه بیل مکانیکی عنکبوتی نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم و منظم دارد و به هزینه عملیاتی می‌افزاید.همچنین همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، یادگیری رانندگی با ماشینی با چنین قابلیت‌های گسترده و غیرعادی، یک چالش کاملا جدی است.اما زمانی که زمان انجام کارهای ضروری در محیط‌های دشوار فرا می‌رسد، بیل‌های مکانیکی عنکبوتی می‌توانند کارهایی را انجام دهند که هیچ ماشین دیگری نمی‌تواند انجام دهد.


کد مطلب: 371654

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371654/بیل-مکانیکی-عنکبوتی-غیرممکن-ممکن-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir