به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۷۱۶۶۴

وضعیت کرونا در کشور طی هفته‌ای که گذشت

وضعیت کرونا در کشور طی هفته‌ای که گذشت
گروه جامعه: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است.به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا امروز ۵ آذر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است. همچنین تا امروز (۵ آذر ماه ۱۴۰۱)،  مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹، ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ نفر بوده است.
 
در عین حال بر اساس آمارهای وزارت بهداشت از شنبه هفته گذشته (۲۸ آبان ماه) تا شنبه هفته جاری (۵ آبان ماه)،  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است. همچنین آمار جان‌باختگان نیز طی این مدت ۱۳ نفر بوده است.خوشبختانه از ابتدای پاندمی در کشور تا کنون، ۷ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
در حال حاضر نیز ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۵۴ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۸۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در عین حال طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور نیز، در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز این بیماری نیست. سه شهرستان نیز در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.در زمینه تزریق واکسن کرونا نیز تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۷۲ نفر نیز دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۲۳۸ نفر نیز دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۸ هزار و ۵۱۶ دُز رسیده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها