به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۷۱۶۶۵

تلفات شدید نیروهای ذخیره روسیه در اوکراین

تلفات شدید نیروهای ذخیره روسیه در اوکراین
گروه بین الملل: وزارت دفاع بریتانیا با انتشار گزارشی از تلفات شدید نیروهای ذخیره تازه جلب شده به ارتش روسیه در جنگ اوکراین خبر داده است.
این گزارش  می‌افزاید نیروهای ذخیره تازه‌وارد با آموزش ضعیف و تجهیزات ناکافی در میدان جنگ سردرگم شده‌اند.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در میانه عقب‌نشینی گسترده نظامیان روسی از مناطق اشغال شده اوکراین، ۳۰ شهریور ماه دستور «بسیج محدود» نیروهای ذخیره را صادر کرده بود.
وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید نیروهای ذخیره روسی که در حال حفر سنگرهای گسترده در نزدیک شهر اسواتوف استان لوهانسک بودند، زیر شلیک توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی متحمل تلفات سنگین شده‌اند.این گزارش می‌افزاید شمار زیادی از نیروهای ذخیره در منطقه باخموت استان دونتسک نیز کشته شده‌اند. هر دو این مناطق در شرق اوکراین واقع شده‌اند.
بریتانیا بر این باور است که کرملین احتمالاً نگران اجبار دولت به بازداشت خانواده‌های نیروهای ذخیره‌ در صورت اعتراض به شرایط بستگانشان در میدان جنگ است.
هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از خطر اعتراضات و بازداشت خانواده‌های نیروهای ذخیره، وزارت دادگستری روسیه شرکت متا، شرکت مادر فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ، را در فهرست گروه‌های «افراطی» قرار داده و دسترسی اینترنتی شهروندان به این شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرد.
روسیه تاکنون نزدیک به ۱۰۰ شرکت و رسانه را در این فهرست قرار داده است.



 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها