به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۷۱۷۷۹

نشانه‌ای از احتمال کاهش قیمت طلا در دست نیست

نشانه‌ای از احتمال کاهش قیمت طلا در دست نیست
گروه اقتصادی: مشاهدات اقتصاد ۲۴ از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد بازار در تلاطم است؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر سقف‌شکنی کرده و با قیمت ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسیده که بالاتر از قیمت طلا در روز پنجشنبه است.

به گزارش اقتصاد 24،فعالان بازار سکه معتقدند اگر سکه به پیشروی خود ادامه دهد، مرز مقاومتی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را نیز پشت سر خواهد گذاشت. این در حالی است که سکه در حال حاضر قیمتی را تجربه می‌کند که پیش از این چنین قیمتی را به خود ندیده است. در این میان سوال اصلی این است که آیا طلا و سکه بیش از این گران خواهند شد و آیا الان زمان مناسبی برای خرید هست یا خیر؟

صعود سکه به سقف تاریخی
محمد کشتی آرای  می‌گوید: در حال حاضر سکه در سقف قیمتی تاریخی خود معامله می‌شود. فلز زردرنگ داخلی در حول و حوش ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد که این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه افزایشی ۱۵۰ هزار تومانی داشته است.

این فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه سه عامل در این بازار موجب افزایش یا کاهش قیمت سکه و طلا می‌شود، ادامه داد: این سه عامل شامل قیمت انس جهانی، قیمت ارز و سکه و عرضه و تقاضا است.تقاضا برای سکه افزایشی شد به گفته این کارشناس بازار طلا و سکه، سه عامل قیمت انس جهانی و ارز و سکه و افزایش یا کاهش تقاضا در بازار می‌تواند قیمت‌ها را تغییر بدهد.

کشتی آرای در جزئیات این سه عامل  گفت: به طور متوسط قیمت انس طلا نسبت به هفته گذشته ۴ دلار و نسبت به روز پنج شنبه حدود ۱۰ دلار افزایش قیمت داشته است. همچنین قیمت دلار هم حدود ۳۰۰ تومان قیمت گران شده است؛ عامل سوم هم تقاضاست که تقاضا در بازار فیزیکی برای خرید سکه و طلا افزایش پیدا کرده است، بنابراین این سه عامل باعث شده قیمت طلا و سکه با افزایش همراه باشد به طوری که نسبت به روز پنجشنبه قیمت سکه حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. همچنین حباب سکه هم ۸۰ هزار تومان افزایش داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته
این کارشناس بازار طلا و سکه در مورد پیش بینی قیمت سکه و طلا تا پایان هفته گفت: با توجه به عواملی که به آنها اشاره شد، این عوامل فعلا خیلی قابل تغییر نیست. کشتی آرای ادامه داد: اگر فرض بگیریم که بازار‌های جهانی طلا و سکه تا دوشنبه هم تعطیل است، بنابراین برای پایان هفته نمی‌شود پیش بینی دقیقی داشت و یا اظهارنظر کرد. به نظر می رسد تا روز دوشنبه قیمت‌ها تا همین سطح باقی بماند و تغییر‌ی نکند و امیدواریم بیش از این افزایش نیابد، تا ببینیم روز دوشنبه با آغاز کار بازار‌های جهانی، شاهد تغییر عوامل ذکر شده خواهیم بود یا خیر. 
برچسب ها: قیمت طلا قیمت سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها