به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۷۱۷۸۳

میوه‌های نوبرانه ارزان‌تر از دیگر میوه‌ها

میوه‌های نوبرانه ارزان‌تر از دیگر میوه‌ها
گروه اقتصادی:میوه و تره بار در ماه های اخیر با نوسانات بسیاری روبرو بوده است که این نوسانات سبب بروز مشکلاتی برای تامین معیشت مردم و خرید این محصولات شده است.در زمان پیک بیماری کرونا شاهد این بودیم که برخی اقلام کمیاب و یا با افزایش قیمت بسیاری به مردم عرضه می شد.به گزارش بازار، برخی این افزایش ها را نادرستی روند قیمت گذاری اعلام کردند و برخی نیز افزایش حقوق کارگران و حمل نقل را دلیل این افزایش قیمت ها می دانستند.
 
با این حال بازار اکنون با پدیده ای از رکود مواجه است به نحوی که فروشندگان خرد و سیار این روزها بر این باورند که مصرف میوه در بین مردم کاهش قابل توجهی داشته و ملاحظات خانوادگی، افزایش تورم و کاهش قدرت خرید باعث شده تا مانند گذشته مردم خرید میوه نداشته باشند.یعنی بعد از آن قله رکود تورمی، اکنون تعادل بازار میوه از مسیر تقاضا و کاهش چشم گیر آن تحت شعاع قرار گرفته و قیمت ها را به رقم میل به چسبندگی به بالا، به پایین می کشد.

قیمت میوه ها کاهش یافت
یکی از دارندگان مراکز عرضه میوه تره بار در شهر تهران در خصوص وضعیت قیمت میوه تره با در گفتگو با بازار اظهارداشت: در حال حاضر با کاهش برخی اقلام میوه ای هستیم.وی افزود: در مقایسه با گذشته قیمت ها متعادل شده و قشرهای مختلف جامعه حتی برای تهیه میوه های نوبرانه نیز قدرت خرید دارند.

محمد فلاحی با عنوان اینکه قیمت های میوه های نوبرانه پاییزی قابل مقایسه با میوه های نوبرانه تابستان نیست، بیان کرد: کاهش قیمت به دلیل فراوانی محصول است در صورتی که میوه های نوبرانه تابستانی با قیمت های نجومی روبرو بود و با اعتراضات مردم روبرو بود و خبرها و گزارش های بسیاری نیز در رسانه ها منتشر شد.

میوه های نوبرانه پاییزی ارزانتر از دیگر میوه ها
اسدالله کارگر اظهار داشت: این فصل یکی از فصل های خوب میوه به واسطه تنوع محصول است وما درحال حاضر فراوانی محصول را نیز در بین تمامی میوه ها شاهد هستیم و هیچگونه کمبودی در محصولات وجود ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار خاطرنشان کرد: در مقطعی شاهد کاهش برخی از محصولات بودیم که به تبع این کاهش و میزان تقاضا این محصولات با افزایش قیمت در یک محدوده زمانی کوتاه بودیم که با مدیریت این حوزه شاهد بهبود، متعادل سازی قیمت و فراوانی محصول هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون میوه ها در مراکز فروش با قیمت مناسب عرضه می شود، افزود: قیمت میوه های نوبرانه پاییز کمتر از دیگر محصولات است و امیدواریم در فصل زمستان و بهار نیز این روند تدام داشته باشد.
کارگر عنوان کرد: قیمت گذاری ها طبق میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود و اگر میزان عرضه کمتر از تقاضا باشد سبب افزایش قیمت در محصولات می شود، در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا دارای حد متعادلی است.
برچسب ها: قیمت میوه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها