کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مزایا و معایب ژرمن شپرد: قبل از خرید چه نکاتی را باید در نظر گرفت

6 آذر 1401 ساعت 13:25

گروه کسب و کار: با آگاهی از مزایا و معایب خرید ژرمن شپرد داگ یا سگ چوپان آلمانی تصمیمی آگاهانه بر اساس توانایی خود در نگهداری و مراقبت از این سگ های وفادار و باهوش بگیرید


شکی نیست که ژرمن شپرد داگ یا سگ چوپان آلمانی یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در جهان است. این سگها اگرچه به دلیل وفاداری و هوش‌شان مورد تحسین قرار می‌گیرند، اما معایبی نیز دارند.
در نظر گرفتن چالش ها به شما اطمینان می دهد که تصمیمی آگاهانه بر اساس توانایی خود در نگهداری و مراقبت از سگ بگیرید. پس قبل از اینکه این سگ را به جمع خانواده خود اضافه کنید، بهتر است مزایا و معایب خرید ژرمن شپرد را بسنجید تا بفهمید که آیا انتخاب عالی است یا خیر!

مزایای خرید ژرمن شپرد

مزایای خرید ژرمن شپرد

قرن‌هاست که سگ ها لقب و عنوان بهترین دوست انسان را از آن خود کرده اند. تقریباً همه دوستداران سگ موافق هستند که ژرمن شپرد به دلیل شخصیت و ویژگی های ظاهری یک حیوان خانگی برجسته است.
ژرمن شپردها سگ های ورزشکار و خوش قیافه ای هستند.
ژرمن شپرد سگ‌هایی بزرگ، قوی، خوش هیکل و چابک با روحیه ای هوشیار و ورزشکار هستند. در همان نگاه اول متوجه تناسب اندام عضلانی، پوزه بلند، گوش های راست و دم پرپشت یک ژرمن شپرد خواهید شد. قدم زدن با چنین سگ خوش قیافه ای بدون شک مایه غرور هر صاحب سگی است.

ژرمن شپردها باهوش و بسیار آموزش پذیر هستند.
هوش به توانایی سگ ها برای انجام دادن کاری که برای آن پرورش یافته اند (هوش غریزی)، حل موفق مشکلات در موقعیت های مختلف (هوش تطبیقی) و آموزش دیدن و آموختن از انسان (هوش کار و اطاعت) اشاره دارد. در واقع، یک ژرمن شپرد می‌تواند برای گله‌داری، کشف مواد مخدر، حمله به افراد بد، راهنمایی افراد دارای معلولیت و نقش آفرینی در نقش یک ستاره سینما آموزش ببیند. همه اینها نشانه های واضحی از آموزش پذیری نژاد این سگ برای انجام طیف گسترده ای از وظایف هستند.

ژرمن شپردها با خانواده و بچه ها مهربان هستند.
وقتی می گویید سگی با خانواده مهربان است، می توانید از حیوان خانگی انتظار داشته باشید که با تمام اعضای خانواده به عنوان بهترین دوستان رفتار کند، تماس چشمی محبت آمیز برقرار نماید، از آنها دوری نکند و وقتی اعضای خانواده به خانه باز می گردند هیجان و شادی خود را ابراز نماید.
منظور ما از خوب بودن سگها با بچه ها این است که آنها در برابر رفتار و کارهای کودکان بردبار و صبور هستند، از انرژی بازی کودکان لذت برده و با آن هماهنگ می شوند، از کودکان محافظت می کنند و اجازه نمی دهند آسیبی به آنها وارد شود.

ژرمن شپردها سگ های محافظ و نگهبان خوبی هستند.
سگ های محافظ به طور طبیعی تمایل به محافظت از خانواده و خانه خود دارند. هنگامی که غریبه ها در اطراف هستند با پارس به شما هشدار می دهند و هنگامی که خطر احتمالی را احساس می کنند با رفتار محافظتی واکنش نشان می دهند.
طبیعت بیش از حد محافظ ژرمن شپرد به این معنی است که برای جلوگیری از حمله به مهمانان، غریبه های خوش نیت، همسایگان و سایر حیوانات خانگی بهتر است که آموزش مناسب و اجتماعی شدن آنها را در اولویت قرار دهید. به هر حال، اگر قصد خرید سگ نگهبان را دارید، بهتر است این موضوع را هم مدنظر قرار دهید.

ژرمن شپردها بسیار سازگار هستند.
یکی از دلایل محبوبیت ژرمن شپردها، توانایی آنها در سازگاری با موقعیت های مختلف و هندل کردن تغییرات است. این ویژگی تا حد زیادی با هوش بالا و آموزش پذیری آنها مرتبط است. GSD ها در خانه ای با حیاط بزرگ خوشحال خواهند شد، اما تا وقتی که به اندازه کافی ورزش روزانه داشته باشند، می توانند به راحتی با زندگی آپارتمانی سازگار شوند. آنها همچنین با شرایط آب و هوایی و شرایط مختلف زندگی سازگار خواهند شد.

ژرمن شپردها سگ های وفاداری هستند
وفاداری خصیصه همه سگ ها است. به همین دلیل است که از آنها به عنوان بهترین دوست انسان یاد می شود. ژرمن شپردها به ایجاد پیوندهای قوی، ابراز محبت، محافظت از خانواده و... معروف هستند. وفاداری GSD  نیز در طول قرن ها با آموزش در نقش گله داری آنها پرورش یافته است. علاوه بر این، سطح بالای هوش GSD به آن اجازه می دهد تا مراقبت و محبتی را که نوعی وفاداری محسوب می شود را به صاحبان خود ابراز نمایند.

معایب خرید ژرمن شپرد

معایب خرید ژرمن شپرد

هر چیز خوبی دارای معایبی است و این در مورد سگ های ژرمن شپرد نیز صدق می کند. با این وجود، توجه به این نکته مهم است که نشان دادن معایب سگ به هیچ وجه آنها را بد توصیف نمی کند. برعکس، این بدان معناست که قبل از اینکه متعهد شوید که سرپرست آنها باشید، آنها را به خوبی بشناسید.

ژرمن شپردها حیوانات خانگی گران قیمتی هستند.
سگ‌های اصیل به عنوان یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در جهان، قطعاً به خاطر داشتن بسیاری از ویژگی‌های فوق العاده‌شان، برچسب قیمتی می خورند. قیمت خرید ژرمن شپرد چیزی حدود 4 تا 12 میلیون است. علاوه بر این، شما باید هزینه های نگهداری را نیز در نظر بگیرید، زیرا سگ شما برای سالم ماندن به معاینات منظم دامپزشکی و یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد.

ژرمن شپردها سگ های پرانرژی هستند.
سگ پرانرژی بودن اساساً کیفیت خوبی است. تخلیه انرژی برای ژرمن شپردها و همه سگ ها فواید سلامتی و رفاه کلی بی شماری دارد. یک GSD ضعیف می تواند به سرعت اضافه وزن پیدا کند و به دلیل کسالت و انرژی استفاده نشده، رفتارهای مخرب ایجاد کند. حتی اگر برای مدت طولانی تنها بماند، دچار اضطراب جدایی می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمام روز کار می کنید یا یک شهروند سالخورده هستید که نمی توانید سطح انرژی و نیازهای ورزشی یک ژرمن شپرد را تامین کنید، ممکن است بخواهید سایر نژادهای سگ را امتحان کنید.

ژرمن شپرد ها غریزه شکار بالایی دارند.
غریزه شکار، غریزه طبیعی سگ برای تعقیب و گرفتن طعمه یا سایر اشیاء متحرک است. این رفتار به عنوان یک مهارت شکار و بقا از اجداد آنها به ارث رسیده است. از آنجایی که ژرمن شپردها با ما زندگی می‌کنند و نمی‌توانند مهارت‌های شکار خود را هر زمان که بخواهند نشان دهند، غریزه شکارشان از طریق آموزش رام می‌شود. اما اگر غریزه شکار GSD شما رام نشود، سگ شما می تواند حیوانات کوچکتر از جمله گربه ها و سنجاب ها را تعقیب کرده، گاز بگیرد یا بکشد، رانندگان اتومبیل یا موکبان دوچرخه در حال حرکت را تعقیب کرده و زندگی آنها را به خطر بیندازند و...

ژرمن شپردها برای خانه هایی که چند حیوان خانگی در آنها تگهداری می شود، مناسب نیست.
در حالی که می‌توانید سگ ژرمن شپرد خود را برای گرم گرفتن با سایر حیوانات خانگی در خانه آموزش دهید، ولی اگر می‌خواهید چند حیوان خانگی داشته باشید، این سگ‌ها انتخاب شماره یک شما نباشند. اگر می خواهید گربه ها و حیوانات خانگی کوچکتر مانند خرگوش یا پرندگان را نگهداری کنید، باید بدانید که آنها به راحتی با حیوانات خانگی کوچک کنار نمی‌آیند.

ژرمن شپردها می توانند برخی اختلالات مربوط به نژاد را به ارث ببرند.
ژرمن شپرد ها معمولا سگ های سالمی هستند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که پرورش دهندگان، سگ های خود را برای شرایط ژنتیکی احتمالی قبل از تولید مثل آزمایش کنند. با این وجود، این نژاد با چندین بیماری از جمله میلوپاتی دژنراتیو، دیسپلازی مفصل ران و آرنج، آرتروز، نفخ و نارسایی اگزوکرین پانکراس مرتبط است. به عنوان یک قانون کلی خوب، همیشه باید توله خود را برای معاینات منظم نزد دامپزشک ببرید تا مطمئن شوید که مشکلات سلامتی بالقوه را زود تشخیص داده اید.

ریزش موی ژرمن شپرد بسیار زیاد است.
ژرمن شپرد دارای کت دولایه با طول متوسط ​​است. در حالی که پوشش داخلی پشمی و نرم است، پوشش بیرونی دارای موهای بلند و نازکی است. موهای ژرمن شپرد در تمام طول سال می ریزد. سگ شما در پاییز پوشش بیرونی را می اندازد تا برای سرمای زمستان آماده شود و در بهار، پوشش داخلی خود را می اندازند تا برای گرمای تابستان آماده شود. اگر به خز یا موی سگ حساس هستید، ژرمن شپرد با ریزش زیاد مطمئناً برای شما مناسب نیست.


کد مطلب: 371821

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371821/مزایا-معایب-ژرمن-شپرد-قبل-خرید-نکاتی-باید-نظر-گرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir