به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۷۱۸۲۲

آیا می توان آینده ترون را همانند رشد بیت کوین در نظر گرفت؟

گروه کسب و کار: ترون یکی از برترین ارزهای دیجیتال است که برای مشاهده یا استفاده از انواع محتوا در پلتفرم‌های DApps مورد استفاده قرار می‌گیرد. توکن اختصاصی ترون TRX بوده که تحت شبکه بلاک چین اختصاصی ترون فعالیت می‌کند.
آیا می توان آینده ترون را همانند رشد بیت کوین در نظر گرفت؟
ترون در جولای ۲۰۱۷ راه اندازی شد. قیمت ترون در آن زمان ۰/۰۰۱۴ دلار بوده است. قیمت ترون از آن زمان تا کنون نیز مانند برخی از ارزهای دیجیتال رشد بی‌نظیری داشته است. با این وصف آیا می‌توان آینده ترون را مانند بیت کوین پرسود دانست؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

آیا آینده ارز دیجیتال ترون از آینده بیت کوین روشن تر است؟
قبل از هر چیز ابتدا باید بدانید که رویه کار و هدف این دو ارز دیجیتال نسبت به سایر رمز ارزها متفاوت است. بیت کوین اولین ارز دیجیتال تولید شده است. بنیانگذار فن آوری بلاک چین، بیت کوین محسوب می‌شود و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان فورکی از بیت کوین به وجود آمده‌اند. بیت کوین در تلاش است تا سیستم مالی حسابداری غیر متمرکزی را ایجاد کند که تحت نظارت هیچ سازمان و ارگانی نباشد.
از سوی دیگر ارز دیجیتال TRX در تلاش است تا اینترنت را غیر متمرکز و سیستماتیک کند. سیستمی که انواع محتوا تحت شبکه بلاک چین از تولیدکننده به مصرف‌کننده برسد. همچنین توسعه‌دهندگان را قادر به ایجاد قراردادهای هوشمند، برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز، مالکیت و ذخیره انواع محتوا کند.
نه ریپل و نه TRONIX به محبوبیت بیت کوین یا اتریوم نزدیک نیستند. بنابراین، هر نوع پیش بینی در مورد TRONIX در حال حاضر بسیار دشوار است چرا که همه گزینه‌ها ممکن است.

نگاهی به بلاک چین پلتفرم ترون
ترون در ویژگی‌های اصلی رقیب اتریوم شناخته می‌شود. مزیت‌هایی که ارز دیجیتال ترون به توسعه‌دهندگان و کاربران ارائه می‌دهند در بلاک چین اتریوم وجود ندارد. مزیت‌هایی مانند مقیاس‌پذیری و کارمزد پایین تراکنش‌ها از ویژگی‌های برجسته ترون است.
ترون به راحتی اتریوم و بیت کوین را در توان شبکه شکست می‌دهد. چرا که می‌تواند تا ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد. این امر ترون را به سکوی پرشی بی‌نظیر برای برنامه‌های غیر متمرکز تبدیل می‌کند؛ مخصوصاً برنامه‌هایی که میلیون‌ها یا حتی میلیاردها کاربر را هدف گرفته‌اند. ترون همچنین یکی از بلاک چین‌های شناخته شده موجود در جهان است که در حال حاضر بیش از ۹۸ میلیون آدرس فعال دارد و تعداد آنها در حال افزایش است. ترون همچنین یک اکوسیستم بسیار متنوع بوده که شامل بیت تورنت و استیبل کوین USDD است که به طور پیوسته در حال توسعه بوده است.

کوین در برابر توکن
ارز دیجیتال TRX و BTC واقعاً با هم رقابت نمی‌کنند. احتمال اینکه ارز دیجیتال TRX در ارزش بازار از بیت کوین پیشی بگیرد وجود دارد. اما ترون یکی از چندین پلتفرم موجود تحت شبکه بلاک چین در جهان است. شاید اگر پلتفرم دیگری با هدفی متفاوت و در تلاش رفع یکی از نیازهای اساسی انسان توسعه پیدا کند، بتواند ارز دیجیتال ترون را از میدان بیرون کند.
اما جای نگرانی برای بیت کوین نیست؛ بیت کوین بیدی نیست که با این بادها بلرزد. سنگ بنای اصلی ارزهای دیجیتال و بقاء مفهوم بلاک چین، بیت کوین است. پس هیچ ترسی برای سرمایه گذاری در بیت کوین وجود ندارد.

پیش بینی قیمت ترون ۲۰۲۲ - ۲۰۳۰



ارز دیجیتال ترون در بیشتر ماه‌های سال ۲۰۲۲ روند نزولی داشته و در حال حاضر قیمت ترون بین ۰/۰۹۲ دلار و ۰/۰۴۶۷ دلار است. البته با توجه به این که روند بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر (در زمان نوشتن این مقاله) نزولی است هنوز شانس افزایش تقاضا برای خرید ترون وجود دارد. تا ترون بتواند سال ۲۰۲۲ به خوبی پشت سر بگذارد.

سال ۲۰۲۳
اگر بازار گسترده‌تر ترون با پروژه‌های جدید تثبیت شود، ارز دیجیتال ترون به عنوان یک پلتفرم استارت‌آپ رشد می‌کند. در این حالت احتمالاً قیمت ترون نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، اگر توسعه ترون به طور پیوسته انجام شود، در ابعاد گسترده تری مورد پذیرش قرار می‌گیرد. بنابراین در وب ۳ سرمایه گذاران به توکن USDD اعتماد کرده و میزان خرید ترون افزایش می‌یابد. در نتیجه قیمت ترون در سال ۲۰۲۳ به ۰/۱۵ دلار می‌رسد.

سال ۲۰۲۵
به احتمال خیلی قوی در سال ۲۰۲۴ پاداش ماینرهای بیت کوین مجدداً نصف شود. بنابراین بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۵ گسترده‌تر خواهد شد و خرید ترون افزایش خواهد داشت. در نتیجه ترون به راحتی می‌تواند در بالاترین قیمت جدید خود ۰/۵۰ دلار قرار بگیرد.

سال ۲۰۲۶
اگر چرخه‌های گاو و خرس ارزهای دیجیتال باقی بمانند، احتمال این وجود دارد که در سال ۲۰۲۶ اصلاحیه در این خصوص صورت گیرد. این امر حاصل صعود قیمت ارزهای دیجیتال در سال ‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است. از طرفی، ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند. این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۵ عمده سازمان‌ها و دولت‌ها از ارزهای دیجیتال حمایت کنند و آنها را به رسمیت بشناسند. در این حالت نوسانات بازار ثبات بیشتری خواهد یافت. بنابراین در صورت وجود اصلاحیه، احتمال این که ترون و ارزهای دیجیتال برتر شامل اصلاحیه باشند، خیلی کم است. در نتیجه میزان خرید ترون نیز اُفت خواهد کرد. به همین دلیل، اگر قیمت ترون در سال ۲۰۲۵ به ۰/۷ دلار برسد، احتمال اینکه در سال ۲۰۲۶ به ۰/۵ دلار سقوط کند وجود دارد.

سال ۲۰۲۷
پس از اصلاحیه در سال ۲۰۲۶، بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۷ یکپارچه می‌شود. در نتیجه میزان خرید ترون توسط کاربران تا حد زیادی ثابت می‌ماند و قیمت ترون در حدود ۰. ۵۰ دلار در طول سال ۲۰۲۷ باقی می‌ماند. اما در انتهای سال به دلیل رشد اکوسیستم ترون، تعداد دفعات خرید ترون افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه قیمت ترون تا ۰/۶ دلار در انتهای سال ۲۰۲۷ خواهد رسید.

سال ۲۰۲۸
در این سال پاداش ماینرهای بیت کوین نصف می‌شود. در نتیجه بازار ارزهای دیجیتال صعودی می‌شود. در این مرحله سایر جنبه‌های اکوسیستم ترون می‌تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد و دفعات خرید ترون افزایش پیدا کند. بنابراین قیمت ترون به ۰/۷ یا ۰/۸ دلار می‌رسد.

سال ۲۰۲۹
با اتفاقات سال ۲۰۲۸، بازار صعودی در ۲۰۲۹ به اوج خود می‌رسد. به دلیل پذیرش گسترده و شناخت جهانی، قیمت ترون به ۰/۹ دلار را در سال ۲۰۲۹ می‌رسد.

سال ۲۰۳۰
در این سال غالب سازمان‌ها و مردم کریپتو را درک کرده‌اند. برنامه‌های کاربردی مرتبط با ارزهای دیجیتال شناخته شده است. بنابراین با توجه به مقیاس پذیری و متنوع بودن اکوسیستم ترون، قیمت ترون در سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱ دلار خواهد رسید.

نتیجه
با توجه به موارد استفاده ارز دیجیتال ترون، این ارز در بلند مدت سود دهی خوبی خواهد داشت. محبوبیت برنامه‌های غیر متمرکز با کمک مقیاس پذیری ترون، کنترل بازار را به دست خواهد گرفت. به همین دلیل ارز دیجیتال TRX تا پایان دهه حداقل ۱ دلار معامله خواهد شد. اما به دلیل بی‌ثباتی بازار، در کوتاه مدت نوسانات ترون سود دهی خوبی ندارد. بنابراین خرید ارز دیجیتال ترون trx یک سرمایه گذاری ۱۰ ساله است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها