به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۷۱۸۲۸

معرفی ایکس باکس های سری S و سری X و 360

گروه سرگرمی:
معرفی ایکس باکس های سری S و سری X و 360
رفی S
ایکس باکس های سری S جزء یکی از دو کنسول بازی شرکت مایکروسافت می‌باشند. در مقایسه با X، سری S یک کنسول کوچک ‌تر و ارزان ‌تر محسوب می‌شود. این دستگاه آن‌قدر قدرتمند نیست، اما هنوز آن‌قدر قدرت دارد که به‌عنوان یک دستگاه Gaming (مختص بازی) نسل بعدی واجد شرایط باشد. اگرچه ایکس باکس های سری S رزولوشن 4K را ارائه نمی‌دهند (مگر اینکه 1440p ارتقا یافته در نظر گرفته شود)، اما همچنان قابلیت انجام بازی های فوق‌العاده‌ای را در کیفیت‌های 1080p و 1440p ارائه می‌دهند. حتی بهتر از آن، از فناوری ردیابی اشعه پشتیبانی می‌کنند، که یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده این نوع کنسول‌ها در نظر گرفته می شود.
ایکس باکس سری S که با قیمتی بیشتر از نیمی از قیمت سری X شناخته می‌شوند، گزینه بهتری برای انجام دهندگان بازی‌های دیجیتال می‌باشند. شرکت مایکروسافت این کنسول را به‌عنوان یک نقطه ورود مقرون ‌به‌صرفه برای ارتقاء و دارندگان جدید ایکس باکس قرارداده است. اما این لزوماً به این معنی نیست که این کنسول برای همه افراد گزینه مناسبی است. این شرکت مجبور شد که از چندین ویژگی صرف‌نظر نماید تا قیمت نهایی را پایین بیاورد. بنابراین یکی از پیامدهای این موضوع، عدم وجود درایو نوری و قدرت خام کمتر در سری S می‌باشد. ایکس باکس های سری S بازی‌های HD را با سرعت 120 فریم در ثانیه هدف قرار می‌دهند و به‌هیچ‌ وجه خروجی 4K ندارند (از 1440p ارتقا یافته است). این بدان معناست که از نظر فنی (حداقل از نظر گرافیکی) از آخرین نسل ایکس باکس One قدرتمندتر نیستند.
 
 ویژگی‌های S
اگرچه ممکن است ایکس باکس های سری S دقیقاً با مشخصات سری X رقابت تنگاتنگی نداشته باشند، اما یک جایگزین مقرون ‌به‌صرفه برای افرادی هستند که می‌خواهند کنسول خود را ارتقاء دهند. ایکس باکس های سری S بدون دیسک می‌باشند. بنابراین شما فقط می‌توانید نسخه‌های دیجیتال بازی‌های این کنسول را بازی کنید. در نتیجه، ممکن است برای بازیکنانی که نسخه‌های فیزیکی بازی‌های نسل قبلی ایکس‌باکس را دارند بهترین گزینه نباشند. بااین‌حال، اگر در کنسول‌های ایکس‌باکس تازه‌کار هستید، سری S یک گزینه عالی و جمع‌وجور محسوب می‌شود. خود کنسول و همچنین نداشتن شلوغی زیاد لوازم جانبی آن باعث می‌شود که در مرکز فضای سرگرمی شما صرفه‌جویی زیادی ایجاد شود.

با کنسول‌های ایکس ‌باکس کوچک‌تر، همچنان پیشرفت‌های چشمگیری مانند ردیابی پرتوهای DirectX و نرخ refresh متغیر را تجربه خواهید کرد. بازی‌های با رزولوشن 1080p تا 1440p به‌صورت 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شوند و در برخی موارد تا 120 فریم در ثانیه نیز این پشتیبانی ادامه پیدا می‌کند. سری S دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای سفارشی AMD با فرکانس 3.6 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی با قدرت پردازش 4 teraflops می‌باشد. یکی از بهترین ویژگی‌های این کنسول این است که از HDD به‌جای SSD برای ارتقا پیدا کردن استفاده‌شده است. ایکس باکس های سری S دارای یک SSD سفارشی 512 گیگابایتی هستند. بااین‌حال، تنها 364 گیگابایت برای کاربران در دسترس خواهد بود. بقیه برای سیستم‌عامل کنسول و سایر فایل‌های ضروری استفاده می‌شود.
صحبت‌های مدیر ایکس باکس شرکت مایکروسافت
Phil Spencer، مدیر ایکس‌‌باکس شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای با Kotaku اشاره کرد که برخی از بازی‌های S ممکن است فضای ذخیره‌سازی کمتری نسبت به همان بازی در X داشته باشند. توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌ها را با بافت‌های با رزولوشن پایین‌تر منتشر کنند. به‌عنوان‌ مثال، در بررسی‌ها مشخص شد که Forza Horizon 4 با 71.4 گیگابایت در سری S و 81.9 گیگابایت در سری X عرضه می‌شود.
 
معرفی ایکس باکس های سری S و سری X و 360

طراحی ایکس باکس های سری S
سری S کوچک‌ترین کنسولی است که مایکروسافت تا به‌حال ساخته است. این کنسول حدوداً 60 درصد کوچک‌تر از سری X است. بنابراین، به‌راحتی می‌تواند در یک کوله‌پشتی جا شود. اگر تمایل زیادی به انجام بازی در سفر و تعطیلات آخر هفته دارید، می‌توانید آن را با خود در سفرهای جاده‌ای همراه داشته باشید. به دلیل اندازه کوچک، نسبت به سری X به انرژی کمتری نیاز دارد و گرمای کمتری تولید می‌کند. شما همچنین می‌توانید کنسول را به‌صورت عمودی یا افقی قرار دهید. سری X را نیز می‌توان در کنار خود قرارداد، اما کاملاً واضح است که به‌گونه‌ای طراحی‌شده که به‌صورت عمودی مورد استفاده قرار گیرد.
 
اطلاعیه :
چنانچه تمایل به خرید ایکس باکس دارید میتوانید به سایت گنگ پی اس مراجعه نمایید و مراحل انلاین خرید ایکس باکس را پشت سر بگذارید و محصول خود را با گارانتی معتبر درب منزل تحویل بگیرید.
 
معرفی X
پس از مدت‌ها انتظار، شرکت مایکروسافت X را به‌طور رسمی در سال 2020 میلادی راه‌اندازی نمود. اگرچه تا همین اواخر هم بسیاری از علاقه‌مندان حوزه بازی‌های دیجیتال نتوانستند به این کنسول دست پیدا کنند. سری X بسیار خوب بوده و در بحث‌های همیشگی ایکس‌باکس در برابر پلی‌استیشن به‌عنوان یک نماینده شایسته ظاهر شده‌است. با طراحی جدید و سخت‌افزار بهبودیافته، ایکس باکس سری X قدرتمندترین کنسولی است که این شرکت تا به‌حال عرضه کرده است. همچنین تنها یک کنسول در این سری از کنسول‌های شرکت مایکروسافت است که به‌عنوان جایگزینی مقرون ‌به‌صرفه‌تر از سری S عرضه می‌شود.
 معرفی ایکس باکس های سری S و سری X و 360

نگاه کلی به این کنسول
بروزترین دستگاهی که شرکت مایکروسافت برای کاربرانی که علاقه‌مند به دنیای بازی‌های دیجیتال هستند ساخته است، X می باشد. عاملی که باعث شده از رقبای قدرتمندش پیشی بگیرد. متاسفانه، به دلیل اضافه کردن یک قسمت (کتابخانه) نه‌چندان قابل توجه برای مخاطبان، این کنسول با مشکلات جزئی مواجه شد، اما از اواخر سال 2022 میلادی این مسئله تا حدودی بهبودیافته است. نکته حائز اهمیت این است که همه دارندگان این کنسول به لطف سرویس اشتراک بازی فوق‌العاده Xbox Game Pass مایکروسافت و Smart Delivery به تمام عناوین با بالاترین کیفیت ممکن دسترسی خواهند داشت. حتی بهتر از آن، تمام عناوین شخص اول روی Xbox Game Pass راه‌اندازی می‌شوند و دسترسی با هزینه ماهانه کم از همان روز اول قابل ارائه خواهد بود. این شامل بازی‌هایی مانند Halo: Infinite می‌شود و با فرض اینکه خرید Activision اواخر امسال انجام شود، کل کاتالوگ بازی‌های Activision/Blizzard را شامل می‌شود.

با داشتن همان قیمت اولیه ایکس‌باکس One، X یک ارتقاء چشمگیر نسبت به نسل قبلی خود محسوب می شود که در سال 2017 برای اولین بار ارائه‌شد. این کنسول در مقایسه با سایر گونه‌های موجود در بازار از توان بیشتری برخوردار بوده و ارزش زیاد در ازای پولی که برای خریدش پرداخت می شود را به ارمغان می‌آورد. با این‌حال، قطعاً انتظارهای فراوانی از مایکروسافت در سال‌های آتی وجود دارد و به همین دلیل سری X برای خریداران جدید کاملاً ارزشمند است. اگر برای اولین بار به دنبال خرید در دنیای ایکس‌باکس هستید، سری X بهترین انتخاب است (درحالی‌که سری S در رتبه دوم قرار دارند).
 
ویژگی‌های X
بعد از خانواده قدیمی ایکس باکس One، X در پله بعدی قرار گرفته و تا چهار برابر قدرتمندتر از نسل قبلی خود بشمار می‌رود. کنسول جدید ایکس‌ باکس دارای یک دیسک حالت جامد NVMe 1 ترابایتی سفارشی با سرعت خواندن 2 گیگابایت در ثانیه می‌باشد. سری X زیر محفظه نگه‌دارنده خود دارای 16 گیگابایت رم، یک پردازنده AMD Zen 2 و یک پردازشگر گرافیکی 12 teraflops مبتنی برAMD Navi است. جدای از این ویژگی‌ها، بمنظور ارائه نمودن همان سرعت‌های باورنکردنی، یک بخش قابل پیشرفت در پشت کنسول برای ذخیره‌سازی اضافی در نظر گرفته شده است که مستقیماً به برد اصلی متصل می‌شود. ارائه رندر محیطی فوق‌سریع و کاهش زمان بارگذاری به حداقل از اهداف قرار دادن این بخش بشمار می‌رود. علاوه بر موارد داخلی جدید، سری X همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از فناوری 4K و Dolby Vision و یک دیسک‌خوان Blu-ray برای پخش فیلم‌های و بازی‌ها مورد علاقه شما است.

در مورد بازی‌ها، این کنسول می‌تواند رزولوشن با کیفیت 8K و تا 120 فریم در ثانیه را پشتیبانی کند. اگرچه دست یافتن به هر دو قابلیت بصورت هم‌زمان کمی بعید بنظر می رسد. مایکروسافت همچنین ردیابی اشعه‌های سخت‌افزاری را در X معرفی کرد که منجر به بهبود بخشیدن رندر بلافاصله نور و سایه‌ها شد. در رایانه‌های شخصی، ردیابی اشعه به پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا مانند سری Nvidia RTX 2080 و بالاتر محدود می‌شود، که به‌تنهایی می‌تواند از یک کنسول بازی جدید نیز بیشتر هزینه داشته باشد. هدف این کنسول ارائه 60 فریم در ثانیه به‌صورت پیوسته با کیفیت 4K است. درحالی‌که کنسول‌های ایکس باکس One و پلی‌استیشن 4 Pro که جزء کنسول های نسل قبلی محسوب می شوند اغلب برای دستیابی به 60 فریم در ثانیه حتی با کیفیت 1080p در تلاش هستند. همچنین برای استفاده از تصاویر عالی سری X به تلویزیون یا مانیتوری با نرخ refresh بالا و وضوح بالا نیاز دارید.

اطلاعیه :
فروشگاه گنگ پی اس بزرگترین مرجع آنلاین ارائه کنسول های بازی میباشد , چنانچه قصد خرید کنسول بازی دارید به سایت ما به نشانی https://gangps.ir مراجعه نمایید.

مقایسه S و سری X
اگر رزولوشن را درنظر بگیریم، سری X بهتر از سری S است. سری X تقریباً از همه بازی‌ها با کیفیت 4K در سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که، بسیاری از مردم حتی تلویزیون‌هایی ندارند که بتواند از وضوح 4K پشتیبانی کند. اگرچه سری S دارای یک پردازنده گرافیکی قدرتمندتر و یک دیسک حالت جامد کوچک‌تر است، اما دارای رزولوشن هدف پایین‌تری برای بازی‌ها است. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، پردازشگر گرافیکی با ظرفیت 4 teraflops در ایکس باکس های سری S بکار رفته است. اگر تلویزیون 4K دارید یا می‌خواهید به‌زودی آن را ارتقا دهید، می‌توانید از X حداکثر بهره را ببرید. اگر تلویزیون 1080p دارید و به این زودی‌ها نمی‌خواهید آن را ارتقا دهید، می‌توانید 200 دلار صرفه‌جویی کنید و ایکس باکس های سری S را دریافت کنید که از این وضوح به‌طور کامل پشتیبانی می‌کنند. اگرچه این ممکن است به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سری X با قدرت پردازشی 12 teraflops به نظر برسد، اما در واقع آن‌قدرها هم این اختلاف زیاد نیست.
 
معرفی ایکس باکس 360
یکی دیگر از محصولات شرکت مایکروسافت ایکس باکس 360 بوده که یک کنسول بازی‌های ویدیویی خانگی است. با داشتن رقابت ویژه با Wii Nintendo's و پلی‌استیشن 3، به عنوان دومین کنسول از سری ایکس‌باکس بوده و هم‍چنین بخشی از نسل هفتم کنسول‌های بازی ویدیویی می باشد. این بازی به‌طور رسمی در سال 2005 در MTV رونمایی شد. ایکس باکس 360 دارای یک سرویس آنلاین به نام Xbox Live است که نسبت به نسخه قبلی خود در ایکس باکس اصلی گسترش‌یافته بود و در مدت زمان طول عمر خود به‌روزرسانی‌های منظم دریافت می‌کرد. Xbox Live که در انواع رایگان و مبتنی بر اشتراک قابل‌دسترسی می‌باشد، به کاربران امکان‌های مختلفی می‌دهد. از جمله آن می‌توان به موارد: انجام بازی‌های آنلاین، دانلود بازی‌ها (از طریق Xbox Live Arcade) و همچنین دموهای بازی‌ها، خرید و پخش موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها از طریق پورتال‌های Xbox Music و Xbox Video، و دسترسی به خدمات محتوای شخص ثالث از طریق برنامه‌های پخش رسانه‌ای اشاره نمود.

مدل  E ایکس‌باکس 360 که در E3 2013 معرفی شد از نظر زیبایی ظاهری دارای اشتراکات زیادی با Xbox One است.
واحد اصلی خود ایکس باکس 360 دارای فرورفتگی دوگانه کوچکی در رنگ‌های سفید مات یا مشکی می‌باشد. رنگ رسمی مدل سفید Arctic Chill است. این کنسول دارای یک پورت در بالا در حالت عمودی بوده که یک واحد درایو دیسک سخت سفارشی را می‌توان به آن متصل کرد. در مدل‌های Slim و E، محفظه هارد دیسک در حالت عمودی در پایین قرار دارد و برای دسترسی به آن باز کردن درب مخفی نیاز است. هارد دیسک‌های ایکس باکس 360 مدل Slim/E دارای درایوهای لپ‌تاپ SATA با استاندارد 2.5 اینچی هستند. اما دارای یک محفظه و سیستم‌عامل سفارشی هستند تا ایکس باکس 360 بتواند آن را تشخیص دهد.

مشخصات فنی و لوازم جانبی ایکس باکس 360
برای این کنسول، هارد دیسک‌های مختلفی تولید شده‌اند. از جمله آن می توان به مواردی با ظرفیت‌های 20، 60، 120، 250، 320 یا 500 گیگابایت اشاره نمود. در داخل ایکس باکس 360 از Xenon سه هسته‌ای طراحی‌شده توسط IBM به‌عنوان CPU استفاده می‌شود که هر هسته قادر به پردازش هم‌زمان دو رشته می‌باشد. بنابراین این کنسول می‌تواند تا شش رشته به‌طور هم‌زمان کار کند. پردازش گرافیکی توسط ATI Xenos انجام می‌شود که دارای 10 مگابایت eDRAM است. همچنین، حافظه اصلی آن 512 مگابایت است. در ابتدا، ایکس باکس 360 تنها به 256 مگابایت رم مجهز بود، اما Epic، توسعه‌دهنده Gears of War، به مایکروسافت نشان داد که این کنسول باید به‌منظور داشتن عملکرد بسیار بهتر و باکیفیت‌تر، دارای 512 مگابایت رم باشد. مایکروسافت موافقت کرد و گفت: «فقط می‌خواهم بدانی یک میلیارد دلار برای من هزینه کردی» که اپیک پاسخ داد: «ما به یک میلیارد بازیکن لطف کردیم».

چت پد ایکس باکس 360 متصل به یک کنترلر بی‌سیم
لوازم جانبی زیادی برای این نوع کنسول موجود است. از جمله: کنترلرهای سیمی و بی‌سیم، صفحه‌نمایش برای سفارشی‌سازی، هدست برای چت، وب‌کم برای چت ویدیویی، تشک‌های رقص و Gamercize برای ورزش، سه اندازه واحد حافظه و پنج اندازه هارد دیسک (20، 60، 120، 250 و 320 گیگابایت) که همگی برای مطابقت با کنسول طراحی‌شده‌اند. همچنین، در سال 2006 مایکروسافت پخش‌کننده DVD HD ایکس باکس 360 را نیز منتشر کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها