به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۷۱۸۵۵

عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب یو پی وی سی دستشویی

گروه کسب و کار: در سال‌های اخیر درب و پنجره UPVC جایگزین درب و پنجره‌های فلزی شده است. مشکلاتی که در محصولات فلزی وجود داشت، در محصولات پی‌وی سی به صفر رسیده و همین عامل باعث محبوبیت این درب و پنجره‌ها شده است.
عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب یو پی وی سی دستشویی
اما قیمت پنجره دوجداره و پروفیل در دستشویی و پنجره PVC نسبت به محصولات آهنی و آلومینیومی بالاتر است. همین موضوع خریداران این محصولات را برای تهیه در و پنجره UPVC دچار تردید می‌کند. به طور کلی عوامل متعددی بر روی قیمت پروفیل در و پنجره تاثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعاتی به دست آورید.

قیمت پروفیل PVC در بازار
این درب‌های دستشویی و پنجره‌ها را با استفاده از پروفیل‌های PVC تهیه می‌کنند که به عنوان ماده اولیه محسوب می‌شود. بنابراین یکی از عواملی که می‌تواند تعیین‌کننده قیمت این محصولات باشد، به نوع پروفیل و کیفیت آن بستگی دارد. در ایران شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند که از نظر کیفیت محصول در یک رده قرار نمی‌گیرند. مرغوب بودن و مقاومت بالای پروفیل‌های PVC یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند قیمت در و پنجره دوجداره را مشخص کند.
در پروفیل تعدادی حفره داخل پروفیل (چمبر) وجود دارد که اگر تعداد آن‌ها بیشتر باشد، به کیفیت آن آسیب می‌رساند و بنابراین قیمت آن را کاهش می‌دهد. همچنین شکل کاربردی و رنگ پروفیل نیز دو عامل تعیین کننده قیمت این محصول هستند که در نهایت قیمت در و پنجره UPVC برای دستشویی را مشخص می‌کنند.

شرکت و برند سازنده در دستشویی و پنجره
عامل مهم دیگری که تعیین کننده قیمت درب و پنجره‌های UPVC است، به شرکت و برند سازنده ارتباط دارد. در بازار محصولات ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که عموما درب و پنجره‌های دوجداره خارجی قیمت بالاتری دارند. در بین محصولات ایرانی نیز برخی برندها شناخته‌شده هستند که برای تولید محصولاتشان از هر ترکیب و ماده‌ای استفاده نمی‌کنند. برای مثال می‌توان به برند‌هافمن اشاره کنیم که در بین کسانی که در زمینه صنعت ساخت و ساز فعالیت دارند، شناخته شده است.
ممکن است درب دستشویی و پنجره‌های‌هافمن از نظر قیمت نسبت به رقبا گرانتر باشد، اما وقتی به کیفیت کار توجه کنید، متوجه منصفانه بودن قیمت خواهید شد.

دقت در طراحی در و پنجره دوجداره
طراحی هم به عنوان عامل مهم دیگری است که بر روی قیمت درب یو پی وی دستشویی تاثیر دارد. بیشتر محصولاتی که در بازار مشاهده می‌شود، طرح‌هایی شبیه به یکدیگر هستند و تنها تفاوت‌شان به کیفیت پروفیل PVC و برند مربوط است. اما زمانی که با یک درب با طراحی خاص و جدید روبرو می‌شوید، قطعا بخشی از قیمت در دستشویی یا پنجره دوجداره برای طراحی آن خواهد بود.



کیفیت در و پنجره دستشویی
به طور کلی تمامی برندهایی که در زمینه تولید در و پنجره دوجداره UPVC فعالیت دارند، باید محصولاتشان را با مقیاس و استانداردهای بین‌المللی تولید کنند. اما گاهی ممکن است برخی برندها از نظر کیفیت با این استانداردها فاصله داشته باشند. هر چقدر کیفیت در دستشویی و یا پنجره دوجداره بالاتر باشد، مشخص است که روی قیمت نهایی محصول تاثیر دارد.

جنس در و پنجره UPVC
 مقاومت درب دستشویی و پنجره Upvc نسبت به پنجره چوبی و آهنی در برابر رطوبت، ریزش باران و تابش نور بالاتر است و تا چندین دهه به هزینه نگهداری و تعمیر نیاز ندارد. از سوی دیگر به هر میزان که استحکام و مقاومت درب و پنجره پی وی سی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر محاسبه می‌شود.

ابعاد درب دستشویی و پنجره
یکی از عوامل تاثیرگذار زمان خرید پروفیل UPVC به ابعاد محصول بستگی دارد. هر چقدر که ابعاد یک درب یا پنجره دوجداره بیشتر باشد، مشخص است که پروفیل بیشتری برای آن صرف شده است و می‌تواند قیمت بالاتری را برای آن رقم بزند.

نوع شیشه استفاده شده
برای درب و پنجره دوجداره از شیشه‌هایی استفاده می‌شود که با محصولات معمولی در بازار کمی تفاوت دارد. در لابه‌لای این شیشه‌ها از گازهایی همچون آرگون استفاده می‌شود که مانع از انتقال انرژی داخل ساختمان و جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل اتاق شود. از این‌رو انتخاب شیشه‌ها با کارگاه تولید کننده درب یو پی وی سی دستشویی و پنجره خواهد بود که کیفیت شیشه‌ها نیز توسط آن‌ها مشخص می‌شود.
نوع شیشه‌ای که برای این کار انتخاب می‌شود، از نظر کیفیت در یک سطح قرار نمی‌گیرند و انواع مختلفی در بازار موجود است.



نوع یراق‌آلات مصرفی در درب و پنجره
از دیگر عواملی که بر روی قیمت پروفیل در و پنجره یو پی وی سی تاثیر می‌گذارد، باید به یراق‌آلاتی اشاره کرد که روی این محصولات نصب می‌شود. یراق‌آلات شامل لولا و دستگیره است که می‌تواند از برندهای مختلفی باشد و کیفیت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. بنابراین هر چقدر از ابزارهای بهتری استفاده شده باشد، طبیعتا قیمت درب دستشویی و پنجره دوجداره بالاتر خواهد بود.

دوجداره یا سه جداره بودن درب
از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت درب UPVC دستشویی به دوجداره یا سه جداره بودن آن‌ها مربوط می‌شود. برخی محصولات به صورت سه جداره تولید می‌شوند که یک جدار آن لمینیت است و در کاهش آلودگی صوتی در محیط ساختمان و جلوگیری از خروج انرژی برودتی و حرارتی داخل ساختمان تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

نوسانات بازار ارز
از دیگر عواملی که از تاثیر آن بر روی کاهش یا افزایش قیمت پروفیل در و پنجره نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، تغییرات بازار ارز است که در سال‌های اخیر بارها شاهد آن بوده‌ایم. برخی از مواد اولیه و تجهیزات برای تولید پروفیل وارداتی است و بنابراین می‌تواند باعث افزایش قیمت این محصولات شود.

حرف آخر
در اینجا از تمامی عواملی که می‌تواند بر روی قیمت درب یو پی وی سی دستشویی و پنجره دوجداره تاثیر بگذارد، صحبت کردیم. به طور کلی محصولات زیادی به عنوان درب و پنجره‌های UPVC در بازار موجود است که از نظر کیفیت در یک سطح قرار نمی‌گیرند و قیمت آن‌ها نیز متفاوت است.
امیدواریم آنچه در این مطلب گفته شد، مورد توجه شما قرار گرفته باشد و پاسخ کاملی به سوالات شما داده باشد. در پایان منتظر دریافت نظرات و دیدگاه‌های شما در این رابطه هستیم.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها