کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصویر حلقه ازدواج میلیارد تومانی

6 آذر 1401 ساعت 16:10


گوناگون: یک حلقه گران‌قیمت قرون وسطایی کمیاب توسط یک مرد انگلیسی و به روشی عجیب کشف شد.
به نقل از سی ان ان، مردی به طور تصادفی حلقه ازدواجی قرون وسطایی و کمیاب را کشف کرد که ارزش تخمینی آن ۴۷۰۰۰ دلار ( حدود یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان) ارزیابی شده است. دیوید بورد، شهروند انگلیسی وقتی برای اولین بار این حلقه طلای کوچک را با فلزیاب خود در نزدیکی روستایش پیدا کرد، به آن اهمیت نداد.
این را حراجی می فر که قرار است اواخر این ماه این حلقه را به حراج بگذارد، گفت و افزود این مرد ۶۹ ساله، مجوز جستجوی یک مرتع را دریافت کرده بود و فکر نمی‌کرد در پایان روز با چنین تحفه‌ای از آن خارج شود. او که حدود ۱۵ سانتیمتری زیر زمین را جستجو می‌کرد، با دیدن این حلقه آن را در جیبش انداخت و به خانه برگشت.
بورد در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت: زمانی که به خانه رسیدم و آن را شستم متوجه شدم که خیلی بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کردم. این پیرمرد جستجوی فلزات را در سال ۲۰۱۹ شروع کرده بود؛ کاری که ۵۰ سال قبل هم آن را تجربه کرده بود اما دستاوردی برایش نداشت. 
تصویر حلقه ازدواج میلیارد تومانی
من عهد تو را نگه می‌دارم و تو عهد من را
این حلقه که اکنون به عنوان حلقه الماس لیدی بروک شناسایی شده متعلق به قرون وسطا است و فعلا برای نمایش به موزه بریتانیا برده شده و به عنوان نمونه بسیار کمیابی از جواهرات آن دوره ارزش گذاری شده است. نایجل میلز، مشاور سکه و آثار باستانی گفت: «این انگشتر تقریبا در شرایط عالی است و دارای یک الماس معکوس است که در قابی برجسته قرار گرفته است.» حلقه از دو باند به هم پیچیده تشکیل شده است که نماد اتحاد زوجین است.
داخل این حلقه عبارتی به زبان فرانسوی نوشته شده به این معنا که من عهد تو را نگه می‌دارم و تو عهد من را. بورد گفت امیدوار است از این پول برای کمک به دخترش برای تهیه مسکن استفاده کند.


کد مطلب: 371865

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/371865/تصویر-حلقه-ازدواج-میلیارد-تومانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir