به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۷۱۹۴۸

تظاهرات کردهای سوریه علیه حملات ترکیه

تظاهرات  کردهای سوریه علیه حملات ترکیه
گروه بین الملل: هزاران کرد در شمال شرق سوریه، از جمله شهر قامیشلی، علیه حملات هوایی اخیر ترکیه دست به تظاهرات زدند. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکنون دست‌کم ۵۹ نفر در حملات ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه کشته شده‌اند.
شرکت کنندگان در تظاهرات مناطق کردنشین شمال سوریه پرچم‌های کردستان را به اهتزاز درآوردند و تصاویری از کشته‌شدگان این حملات را به نمایش گذاشتند.
 همچنین تصاویر عبدالله اوجالان، رئیس حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که در زندان در ترکیه به سر می‌برد، به نمایش گذاشته شد. تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس دولت ترکیه سر دادند.
سیهام سلیمان که یکی از معترضان است، گفت: «اراده مردم کرد شکسته نخواهد شد. (...) ما سرزمین اجدادی خود را ترک نخواهیم کرد.» صلاح الدین حمو نیز که در این تظاهرات شرکت داشت، گفت: «ما قربانیان نابودی هستیم.»
حدود یک هفته است که ترکیه در عملیات نظامی "پنجه شمشیر" مناطق کردنشین شمال سوریه را هدف بمباران‌های هوایی قرار داده است. آنکارا پ‌ک‌ک را متهم می‌کند که مسئول انفجار در یک خیابان پرجمعیت استانبول بوده که در اثر آن شش نفر کشته شده‌اند. هم پ‌ک‌ک و هم کردهای شبه‌نظامی سوریه مسئولیت این حمله را رد کردند.
گفته می‌شود که در حملات ترکیه یک پایگاه نظامی نیروهای دولتی سوریه در نزدیکی کوبانی نیز بمباران شده است. آنکارا از عملیات زمینی آتی در منطقه خبر داده است.
 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست گروه پارلمانی حزبش، "حزب عدالت و توسعه"، گفت: «هر زمانی که صلاح بدانیم عملیات زمینی‌مان را هم شروع می‌کنیم.»
ترکیه از یکشنبه شب گذشته حملات هوایی خود را علیه "یگان‌های مدافع خلق" YPG در شمال عراق و شمال سوریه آغاز کرد. این کشور گروه "ی‌پ ‌گ" را شاخه سوری "حزب کارگران کردستان پ.ک.ک" می‌خواند. اما هر دو گروه این ادعای ترکیه را تکذیب کردند.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها