به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۳۷۱۹۵۳

اوکراین غله به کشورهای فقیر می‌فرستد

اوکراین  غله به کشورهای فقیر می‌فرستد
گروه بین الملل: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سالگرد "هولودومور" یا قحطی بزرگ ناشی از سیاست‌های استالین در این کشور، از اجرای طرح ارسال غلاتی به ارزش ۱۵۰میلیون دلار به کشورهای فقیر خبر داد.
رئیس‌جمهور ۴۴ ساله اوکراین می‌گوید، با کمک کشورهای صنعتی غرب غلاتی به ارزش ۱۵۰میلیون دلار به کشورهای تهیدست خواهد فرستاد.
ولودیمیر زلنسکی امنیت غذایی را از عوامل کلیدی "ثبات جهانی" دانست و در پیام ویدئویی روزانه خود گفت، این برنامه که "غله از اوکراین" نام دارد گام مهمی در مبارزه با بحران مواد غذایی در سراسر جهان است.
اوکراین پس از پایان محاصره دریایی روسیه از طریق دریای سیاه ۱۲ میلیون تن مواد غذایی را راهی ۴۰ کشور کرد.زلنسکی می‌گوید، اوکراین ۶۰ کشتی حمل و نقل غلات را آماده کمک‌رسانی به کشورهای فقیر و کم‌برخوردار کرده است. در این طرح ۱۵۰میلیون دلاری کی‌یف از حمایت مالی بیش از ۲۰ کشور برخوردار است.روسیه که جنگ خود علیه اوکراین را در فوریه سال جاری شروع کرده غرب را مسئول بحران مواد غذایی در جهان می‌شناسد و ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهوری این کشور این تجاوز را نتیجه "هژمونی" یا سلطه‌گری غرب می‌خواند.
به باور کارشناسان، روسیه تلاش دارد خود را رهبر جنبش ضداستعماری جلوه دهد تا از همدردی و حمایت کشورهای فقیر برخوردار شود.
آلمان در این مسیر از اوکراین حمایت می‌کند. اولاف شولتس، صدراعظم این کشور تضمین داد که آلمان در هماهنگی با "برنامه جهانی غذا" ۱۵میلیون یوروی دیگر را به ارسال غلات از اوکراین به کشورهای فقیر اختصاص داده است.یک کشتی که تأمین مالی آن را آلمان بر عهده دارد در چارچوب این برنامه راهی شده تا غلات اوکراین را به اتیوپی ارسال کند.
شولتس در ۹۰مین سالگرد "هولودومور" یا قطحی هدفمندانه‌ای که شوروی سابق در اوکراین در زمان رهبری ژوزف استالین ایجاد کرده بود گفت: «امروز ما اتفاق‌نظر داریم که دیگر هرگز نباید از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده کرد.»
در زمان قحطی اوکراین طی سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳ تا چهار میلیون اوکراینی قربانی شدند.
هر چه که می‌گذرد باور شولتس به این که روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود قوی‌تر می‌شود. او روز شنبه در نشست حزب خود (سوسیال‌دموکرات) در براندنبورگ گفت، با توجه به حمایت‌ آلمان و سایر کشورها از اوکراین "روسیه این جنگ را نه تنها نباید ببرد بلکه نخواهد برد."
صدراعظم آلمان باز هم وعده داد که از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد حمایت خواهد کرد.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها