به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۷۱۹۵۵

بعید است روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود

بعید است روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود
گروه بین الملل: با افزایش موفقیت‌های نیروهای اوکراینی در عقب راندن نظامیان روسی از مناطق اشغالی امیدواری نسبت به ناکام ماندن تجاوز نظامی روسیه به اوکراین افزایش یافته است.
صدراعظم آلمان نیز بیش از پیش از این حرکت می‌کند که روسیه در تجاوز نظامی به اوکراین پیروز میدان نخواهد بود.
 اولاف شولتس  در کنگره ایالتی حزب سوسیال دموکرات در شهر کوتبوس تاکید کرد با توجه به حمایت‌ها از کشور جنگ‌زده اوکراین که آلمان هم در آن سهیم است، مدام آشکارتر می‌شود که روسیه نه تنها اجازه ندارد در این جنگ پیروز شود بلکه پیروز هم نخواهد شد.سیاستمدار سوسیال دموکرات اطمینان داد پشتیبانی از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد ادامه می‌یابد و افزود این کار به شکل کمک‌های مالی، انسان‌دوستانه و نظامی انجام می‌شود.
حمله نظامیان روسی به اوکراین ۲۴ فوریه امسال به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آغاز شد. سربازان روسی به جر مناطقی که در هفته‌های نخست اشغال کردند در ماه‌های گذشته نه تنها موفق به پیشروی بیشتر نشدند که از شماری از شهرهای استراتژیک عقب رانده شده‌اند.اولاف شولتس در ماه‌های نخست پس از حمله به اوکراین ابراز اطمینان کرده بود که پوتین در رسیدن به اهداف استراتژیک خود در حمله به اوکراین ناکام مانده است.
او با اشاره به سفر چندی پیش خود به پکن و دیدار با رئیس جمهوری چین شی جین‌پینگ بر اهمیت توافق دو کشور بر هشدار درباره استفاده از سلاح اتمی در جنگ اوکراین تاکید کرد.
صدراعظم آلمان می‌گوید در اجلاس سران کشورهای گروه ۲۰ در اندونزی نیز با وجود اختلاف نظرهای جدی میان شرکت‌کنندگان سرانجام اکثریت آنها حمله روسیه به اوکراین را محکوم کردند.
همزمان، نخست‌وزیران لهستان و لیتوانی در دیدار با همتای اوکراینی خود، دنیس شمیهال در کی‌یف بار دیگر بر پشتیبانی خود از نیروهای اوکراینی در مبارزه علیه متجاوزان روسی تاکید کردند.
ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان در این دیدار گفته این جنگ فقط یک نتیجه می‌تواند داشته باشد: "یا اوکراین پیروز می‌شود یا همه اروپا بازنده خواهد بود."نخست‌وزیر لیتوانی، اینگریدا سیمونیت پس از این دیدار در یک پیام توئیتری از جمله نوشت: «حمایت‌ها از اوکراین باید ادامه یابد و تا پیروزی آنها و ما ادامه خواهد داشت.»
دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تصریح کرد کشورهای غربی باید مقابل پوتین بایستند زیرا اگر تجاوز به اوکراین موفقیت‌آمیز باشد دیگر مستبدان نیز می‌توانند ترغیب شوند برای پیشبرد اهداف خود به زور متوسل شوند.
ینس استولتنبرگ در گفت‌وگویی با روزنامه "ولت" از کمک‌های تسلیحاتی و "پشتیبانی قدرتمند" آلمان از نظامیان اوکراینی، که به گفته او زمستان سختی در پیش دارند، قدردانی کرد.
او با بیان این که این کمک‌ها می‌توانند "نقشی تعیین‌کننده" داشته باشند افزود سامانه‌های دفاع ضد هوایی آلمان کمک می‌کنند تا از مدرسه‌ها، خانه‌ها و بیمارستان‌ها در مقابله حمله‌های موشکی روسیه حفاظت شود.دبیرکل ناتو با توجه به افزایش حمله‌های روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی و تاسیسات انرژی اوکراین، هدف پوتین از این کار را به زانودرآوردن اوکراین عنوان کرد.
استولتنبرگ رئیس جمهوری روسیه را به تلاش برای استفده از سرمای زمستان به عنوان سلاح متهم کرد و اطمینان داد که او در این کار توفیقی نخواهد داشت.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها