کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شمارکشته‌های زلزله دراندونزی به ۳۲۱نفر رسید

7 آذر 1401 ساعت 12:37


گروه حوادث: آژانس ملی مدیریت بحران اندونزی از افزایش شمار جانباختگان زلزله ۵.۶ ریشتری جاوه به ۳۲۱ نفر خبر داد.به گزارش ایرنا، سوهاریانتو رئیس این آژانس اعلام کرد که با کشف یازده جسد دیگر از زیر آوار شمار جانباختگان به ۳۲۱ نفر افزایش یافت.«جوماریل» رئیس آژانس امداد و نجات جاوه غربی گفت که از روز دوشنبه جستجو برای یافتن اجساد احتمالی ادامه پیدا می‌کند.

 
دوشنبه گذشته زلزله‌ای ۵.۶ ریشتری شهر «سیانجور» و بخش‌های وسیعی از استان جاوه غربی در اندونزی را لرزاند. اغلب جانباختگان از کسانی هستند که در ساختمان‌ها یا در پی رانش زمین گیر افتادند.این زلزله به ۶۲ هزار خانه آسیب رساند و ۷۳ هزار نفر را نیز آواره کرد. اغلب این افراد در ۳۲۵ پناهگاه اسکان داده شده‌اند.

این مرگبارترین زلزله پس از زمین‌لرزه سال ۲۰۱۸ در جزیره سولاوسی اندونزی است که جان چهار هزار نفر را گرفت.
زلزله‌هایی که در چنین مقیاسی (۵.۶ ریشتر) رخ می‌دهند اغلب نمی‌توانند این میزان از خسارت به بار آورند اما از آنجایی که این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری و در منطقه‌ای پرجمعیت با زیرساخت‌های ناامن رخ داد، افراد بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داد.در روزهای گذشته صدها مورد پس‌لرزه ثبت شده اما به تدریج از شدت آنها کاسته شده است.
اندونزی بیش از ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد و از آنجا که روی «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد، همواره شاهد زلزله، فعالیت‌های آتش‌نشانی و سونامی‌های متعدد است.


کد مطلب: 372018

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/372018/شمارکشته-های-زلزله-دراندونزی-۳۲۱نفر-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir