کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی کانال قیمت لحظه‌ای میلگرد

7 آذر 1401 ساعت 13:53

گروه کسب و کار: محصولات فولادی مختلفی در صنعت ساخت‌وساز به کار گرفته می‌شوند که یکی از آن‌ها، میلگرد است. با استفاده از میلگرد می‌توان استقامت لازم را در سازه‌ به وجود آورد و باعث دوام و استحکام آن‌ شد. بنابراین می‌توان گفت میلگرد، جزو آهن‌آلات مهم و تأثیرگذار صنعتی است.


این مقطع فولادی در مدل‌ها و استانداردهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. قیمت هر مدل میلگرد نیز بر اساس نوع و استانداردی که دارد، تعیین می‌شود. البته عوامل دیگری نیز بر روند قیمت‌گذاری میلگرد تأثیرگذار هستند که در این بخش قصد بررسی آن‌ها را داریم. در ادامه مطلب، به معرفی کانال قیمت لحظه‌ای میلگرد و همین‌طور نحوه ارزش‌گذاری آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آشنایی با میلگرد و انواع آن
میلگرد، پروفیلی فولادی با سطح مقطع دایره‌ای است که در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. در واقع، نقطه‌ضعف بتن در برابر نیروهای چرخشی و کششی باعث استفاده از میلگرد در کنار آن شده است. به عبارتی، به کار بردن میلگرد در بتن موجب افزایش مقاومت بتن در برابر نیروی کششی می‌شود. بنابراین، وظیفه اصلی میلگرد، تقویت بتن است. میلگرد از نظر ساخت نیز در دو شکل ساده و آجدار ساخته می‌شود.
سطح میلگردهای ساده، صاف و یکنواخت است. این میلگردها را می‌توان به‌ راحتی خم کرد و می‌توان گفت مقاومت قابل توجهی ندارند. به همین دلیل، از آن‌ها در پروژه‌های بزرگ مانند ساخت ساختمان‌های سنگین و پل‌سازی استفاده نمی‌شود. مدل بعدی یعنی میلگردهای آجدار، بر اساس بهترین استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند؛ به همین خاطر، استحکام و مقاومت بی‌نظیری دارند. بدیهی است که میلگردهای آجدار با قیمت بیشتری نسبت به میلگردهای ساده به فروش می‌رسند.



عوامل مؤثر بر قیمت لحظه‌ای میلگرد
قیمت انواع فولاد نظیر میلگرد یا انکر بولت بر اساس عواملی نظیر سیاست‌های تولیدکننده، قیمت مواد اولیه ساخت آن، هزینه حمل‌ونقل و تورم تعیین می‌شود. البته پارامترهای تأثیرگذار دیگری نیز وجود دارند که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

•    قیمت دلار
قیمت دلار بر بهای تمام مقاطع فولادی از جمله میلگرد یا مقاطع دیگری نظیر لوله داربست دست دوم تأثیر می‌گذارد. به همین خاطر، نوسان حاکم بر نرخ ارز باعث تغییر در قیمت میلگردهای مختلف می‌شود. به ‌طور کلی، کشور ما جزو کشورهایی است که نوسانات ارز، تأثیر زیادی بر قیمت محصولات فولادی آن می‌گذارد.

•    رویدادهای سیاسی
رویدادهای سیاسی مهم بر توسعه یا تلاطم بازار آهن آلات تأثیر بسزایی می‌گذارند. حتی پیش‌بینی قیمت میلگرد در ماه‌های آینده نیز بر اساس شرایط سیاسی حاکم بر کشور صورت می‌گیرد. بنابراین، می‌توان گفت که تصمیمات سیاسی و اقتصادی که مسئولان می‌گیرند، بیشترین تأثیر را بر بهای روز میلگرد می‌گذارد.

•    قیمت جهانی میلگرد
قیمت جهانی میلگرد یکی از معیارهای اصلی ارزش آن در ایران است. به عبارتی، افزایش یا کاهش قیمت جهانی میلگرد، تأثیر مستقیمی بر بهای میلگردهای ساخت ایران می‌گذارد. بنابراین، نه‌تنها عوامل داخلی بلکه عوامل خارجی نیز بر قیمت مقاطع فولادی تأثیرگذار هستند.

•    میزان عرضه و تقاضا میلگرد در بازار
هرگونه تغییر در میزان عرضه و تقاضای میلگردها، بر قیمت تمام‌شده آن‌ها تأثیر می‌گذارد. به این صورت که اگر میلگردهای فراوانی در بازار عرضه شود، قیمت آن‌ها کاهش می‌یابد و بالعکس. کمبود میلگرد در بازار منجر به افزایش تدریجی قیمت آن می‌شود.



روش‌‌های دریافت قیمت لحظه‌ای میلگرد
راه‌های مختلفی جهت دریافت قیمت لحظه‌ای میلگرد وجود دارد که یکی از آن‌ها، رجوع به سایت آیین صنعت است. آیین صنعت منبعی جهت دریافت قیمت لحظه‌ای میلگرد در ایران است که بهای هر یک از میلگردهای ساخته‌شده در کشور را به تفکیک برندهایشان نشان می‌دهد. در واقع، اطلاع از قیمت روز محصولات باعث می‌شود، خرید مطمئن و هوشمندانه‌ای داشته باشید. خریداران محصولات فولادی نیز نخست مایل به دریافت قیمت جدید آن‌ها هستند و سپس، در صورت تمایل نسبت به خرید آن‌ها اقدام می‌کنند.

کلام آخر
برای به ثبات رساندن قیمت میلگرد در ایران، نیاز به اتخاذ تصمیمات درست سیاسی و تقویت اقتصاد است. عدم توجه به مبانی تولید در کشور و اعمال سیاست‌های اشتباه، باعث افزایش بی‌رویه قیمت میلگرد در کشور می‌شود که این افزایش قیمت حتی به نفع تولیدکنندگان هم نیست؛ چراکه قدرت خرید مشتریان به حداقل می‌رسد و بازار دچار رکود می‌شود. بنابراین، با گشایش مشکلات سیاسی و اقتصادی، می‌توان چرخه تولید و توزیع این محصول را به پویایی مطلوبی رساند.
 
 


کد مطلب: 372053

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/372053/معرفی-کانال-قیمت-لحظه-ای-میلگرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir