به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۳۷۲۱۳۷
پرتغال سومین تیم صعود کننده جام؛

پرتغال 2 - اروگوئه 0: دبل برونو با کمک فیفا و فغانی

پرتغال 2 - اروگوئه 0: دبل برونو با کمک فیفا و فغانی
گروه ورزشی: اروگوئه در دور نخست اسیر یکی از شگفتی‌های جام شد و مقابل کره جنوبی متوقف شد. نتیجه‌ای که صعود آن‌ها از این گروه دشوار را پیچیده کرده است اما با توجه به نتیجه دیگر بازی این گروه آن‌ها حتی در صورت شکست در بازی امشب هم شانس صعود به دور بعد را خواهند داشت. مهم‌ترین تغییر تیم اروگوئه نیمکت نشینی سوارز و جایگزین شدن کاوانی است و آلونسو در این بازی به سیستم 2-5-3 روی آورده است تا بتواند خط آتش خطرناک پرتغال را مهار کند.

شاگردان سانتوس در دور نخست و در یک بازی مهیج و زیبا توانستند با نتیجه سه بر دو مقابل غنا به پیروزی برسند و در صورت شکست اروگوئه صعودشان به دور حذفی مسجل خواهد شد. پرتغال تاکنون نتوانسته فاتح جام جهانی شود و حالا با نسل پر ستاره خود این فرصت را دارد تا بتواند اولین جام جهانی خود را با حضور فوق ستاره‌اش یعنی کریستیانو رونالدو جشن بگیرد.
همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه در همین صفحه از "ورزش سه" باشید.
جام جهانی 2022 قطر - گروه H
ورزشگاه: استادیوم لوسیل - ساعت 22:30 به وقت ایران
داور: علیرضا فغانی / کمک داور اول: محمدرضا منصوری / کمک داور دوم: محمدرضا ابوالفضلی

تیم ملی پرتغال:
دیگو کاستا، روبن دیاز، کانسلو، نونو مندس (41- رافائل گوئررو)، په‌په، روبن نوس (68- رافائل لیائو)، برناردو سیلوا، ویلیام کاروالیو (81- ژائو پالینیا)، برونو فرناندز، ژائو فیلیکس (81- ماتیاس نونز) و کریستیانو رونالدو (81- گونکالو راموس)
سرمربی: فرناندو سانتوس
تیم ملی اروگوئه:
روچت، خیمنز، گودین، کوآتس، والرا، ماتیاس الیویرا (85- ماتیاس وینا)، بنتانکور، والورده، وسینو، ادینسون کاوانی (72- لوئیس سوارز) و داروین نونیز (72- ماکسیمیلیانو گومز)
سرمربی: دیگو آلونسو
کارت زرد:
اروگوئه: بنتانکور 5 - ماتیاس الیویرا 45
پرتغال: روبن نوس 38 - ژائو فیلیکس 75 - روبن دیاس 88

شرح گل‌ها
پرتغال یک - اروگوئه صفر (54- برونو فرناندز): برونو فرناندز پس از اینکه توپ را به سمت چپ محوطه جریمه برد با یک ارسال دقیق قصد داشت توپ را به رونالدو برساند اما توپ بدون برخورد با سر رونالدو وارد دروازه روچت شد و گل به نام برونو فرناندز ثبت شد.

پرتغال دو - اروگوئه صفر (90+2- برونو فرناندز): پرتغالی‌ها توسط فرناندز صاحب یک ضربه پنالتی شدند و به دلیل اینکه کریستیانو دقایقی قبل از زمین بازی خارج شده بود خود فرناندز پشت توپ ایستاد و توانست با فریب روچت دروازه اروگوئه را باز کند و در این بازی دو گله شود.
لحظات حساس:
دقیقه ۱۱: بازیکنان اروگوئه صاحب یک ضربه کرنر شدند و پس از ارسال توپ ضربه سر خیمنز با اختلافی اندک از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۱۵: ضربه ژائو فیلیکس از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به گوین به کرنر رفت.
دقیقه ۲۹: ارسال بلند نوس از میانه‌های میدان به رونالدو رسید اما ضربه سر رونالدو از زاویه بسته به راحتی در اختیار روچت قرار گرفت.
دقیقه ۳۲: رودریگو بنتانکور پس از توپ ربایی از میانه میدان به قلب دفاع پرتغال زد و پس از عبور از مدافعان در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او را کاستا با یک سوپر واکنش مهار کرد.
دقیقه ۳۷: ارسال بلند سیلوا را رونالدو به زحمت در گوشه سمت چپ محوطه جریمه مهار کرد اما ضربه او قدرت کافی را نداشت و روچت موفق به مهار آن شد.
دقیقه ۴۱: نونو مندس، مدافع چپ پرتغال مصدوم شد و با چشمانی گریان به رختکن رفت.
دقیقه ۵۲: ضد حمله ۳ نفره پرتغالی‌ها با محوریت سیلوا شکل گرفت و پاس او به سمت چپ به فیلیکس رسید اما او ترجیح داد به جای پاس دادن به فرناندز خودش ضربه آخر را بزند ولی ضربه او به بیرون رفت.
دقیقه ۷۴: ماکسیمیلیانو گومز به محض ورود به زمین پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و شوت فنی این بازیکن تیر دروازه کاستا را لرزاند.
دقیقه ۷۶: اروگوئه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و ارسال زمینی بازیکن این تیم به سوارز رسید اما شوت او به تور کتار دروازه برخورد کرد.
دقیقه ۷۷: نفوذ آراسکائتا از سمت راست، او را در موقعیت تک به تک با کاستا قرار داد اما باز هم سنگربان پرتغال مانع گلزنی اروگوئه شد.
دقیقه ۹۰+۸: ارسال بلند بازیکن پرتغال از سمت چپ به گوشه سمت راست محوطه جریمه رسید و ضربه فرناندز را روچت مهار کرد و مانع هت تریک او شد.
دقیقه ۹۰+۹: برونو فرناندز پشت محوطه جریمه اروگوئه صاحب توپ شد و ضربه‌ این بازیکن پس از برخورد به تیر دروازه به اوت رفت.

حاشیه:
داروین نونیز پس از اینکه ضربه‌اش به کرنر رفت، تماشاگران این تیم را که پشت دروازه پرتغال بودند را تهییج کرد.
* در دقیقه ۵۱ مسابقه بازی به دلیل ورود یک جیمی جامپ به درون زمین برای لحظاتی متوقف شد.
* برونو فرناندز پس از عبور دادن توپ از بین پاهای خیمنز اعتقاد داشت که توپ به دست او برخورد کرده اما فغانی با نظر او مخالف بود و به روبن دیاس که اعتراض زیادی به این مسئله داشت کارت زرد داد، اما لحظاتی بعد، پس از بازبینی صحنه فغانی به سود پرتغالی‌ها اعلام پنالتی کرد.

اتفاق ویژه
گل اول برونو در ابتدا به نام رونالدو ثبت شد اما با بررسی دقیق صحنه مشخص شد سانتر هافبک پرتغالی به سر شماره 7 برخورد نکرده است. گل دوم فرناندز هم روی یک پنالتی که  با اعتراض اروگوئه‌ای‌ها به علیرضا فغانی بود به ثمر رسید. فغانی برخورد توپ با دست مدافع اروگوئه را هند تشخیص داد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها