به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۳۷۲۱۳۸

«به احترام زنان ایران» در بازی پرتغال و اروگوئه

«به احترام زنان ایران» در بازی پرتغال و اروگوئه
گروه ورزشی: حضور یک تماشاچی در زمین فوتبال در حمایت از معترضان ایرانی در میانه مسابقه تیم‌های اروگوئه و پرتغال، این بازی را برای لحظاتی مختل کرد.
فردی که توانسته بود به رغم تمام تدابیر امنیتی در میانه بازی وارد زمین مسابقه شود، لباسی بر تن داشت که برپشت آن به زبان انگلیسی نوشته بود: «احترام به زنان ایرانی.» در جلوی لباس این فرد معترض هم نوشته شده بود:‌«اوکراین را نجات دهید.» او همچنین یک پرچم رنگین‌کمانی که بیانگر حمایت از جامعه دگرباشان است، به همراه داشت. این اقدام اعتراضی در حالی صورت گرفت که مقام‌های قطری با هرگونه حمایت از معترضان ایرانی برخورد می کنند. این اقدام علیرضا فغانی، داور ایرانی این مسابقه را ناچار کرد که دقایقی بازی را متوقف و سپس توپ را در اختیار بازیکنان پرتغال قرار دهد.

سوالات عجیب خبرنگاران سفارشی اعزامی داخلی از سرمربی آمریکا؛ چرا ناوگان آمریکا خلیج‌فارس را ترک نمی‌کند؟
در یک خبر حاشیه‌ای دیگر جام جهانی، گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران با سئوالات عجیب، غیرورزشی و کاملا سیاسی از سوی خبرنگاران اعزامی از ایران مواجه شد و از او درباره اینکه چرا ناوگان آمریکا خلیج فارس را ترک نمی‌کند سئوال پرسیده شد. چرا ایرانی‌ها نمی‌توانند به راحتی به آمریکا سفر کنند؟ چرا ناوگان آمریکا خلیج فارس را ترک نمی‌کند؟ چند درصد از مردم دنیا از پیروزی ایران در این بازی خوشحال خواهند شد؟ از اینکه مربی کشوری با تبعیض علیه رنگین پوست‌ها هستید، راضی هستید و…. تنها بخشی از پرسش‌هایی بود که به نظر می‌رسد خبرنگاران اعزامی از ایران به شکل دستوری باید آنها را از برهالتر می‌پرسیدند.
برهالتر هم فقط به آنها جواب داد: درباره‌ی سیاست اطلاعی ندارم. من یک مربی فوتبال هستم. من سیاسی نیستم.

یداله دادخدایب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۸:۳۳
تنها جای که ورزش با سیاسی میکنن ایران هست دم تماشاچی گرم (407617)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها