به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۹
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۳۷۲۱۵
واکنش رضا خاتمی به بازگشت احمدی‌نژاد:

احمدی‌نژاد میان اکثر مردم وجهه مناسبی ندارد

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست گفت: بسیاری از جریان‌های سیاسی دیدگاه خوبی نسبت به آقای احمدی‌نژاد ندارند. به عقیده من وی در میان بخش عظیمی از ملت ایران هم وجه و پایگاهی مناسبی ندارد، اما در مجموع حق اوست که فعالیت سیاسی کند.
احمدی‌نژاد میان اکثر مردم وجهه مناسبی ندارد
به گزارش پیام نو، محمود احمدی‌نژاد در سفر خود به خوزستان و دیدار از مناطق عملیاتی، در پاسخ به سوالی درباره آینده سیاسی خود گفت: «به زودی بر می‌گردیم». وی همچنین در واکنش به پرسشی که به زاویه پیدا کردن او از مسیر انقلاب و رهبری اشاره داشت، تاکید کرد: «من و دولتم تا آخر سرباز آقا بودیم و مقابل ایشان نبودیم و به شایعات دشمنان توجه نکنید!». رئیس دولت‌هاي نهم و دهم همچنین در عبارات خاص و عجیب درباره دولت جدید، افزود: «این دولت دوام نخواهد آورد؛ مگر ظلم بنی امیه ماندگار شد که اینها هم دوام بیاورند!»

وی در ادامه درباره یار دیرین خود مشایی از سوی برخی افراد مورد سوال قرار گرفت که در پاسخ به این سوالات تصریح کرد: «جمله ای که گفتم تکرار می کنم؛ من یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد!» وی ادامه داد: «مظلومیت مشایی برای همه مشخص شد و اگر در انتخابات تایید می شد حتما رای می آورد.» احمدی نژاد همچنین وعده داد: «در آینده نگفتنی ها را می گویم و فعلا بخاطر رهبری سکوت کرده ایم و…». اما این صحبت ها، ساعاتی بعد از سوی دفتر رئیس دولت نهم و دهم تکذیب و اعلام شد «اظهارات منتسب به دکتر احمدی‌نژاد در برخی از پایگاه‌های خبری پیرامون دولت یازدهم و آینده سیاسی وی عاری از حقیقت می‌باشد و به شدت تکذیب می‌شود».

اما نکته قابل توجه در این باره، اظهارات اسفندیار رحیم مشایی بود که ساعتی بعد و همزمان با تکذیب اظهارات احمدی نژاد در یک سایت خبری حامی دولت‌هاي نهم و دهم منتشر شد. مشایی در گفتگویی که با سایت «میدان ۷۲» داشت گفت: «فضای کنونی برای کسانی که می‌خواهند ناکارآمدی خود را به پای دولت قبل تمام کنند، ادامه نخواهد یافت.» او همچنین گفت که هیچ برنامه‌ای جهت فعالیت در فضای سیاسی ندارد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به‌همراه احمدی‌نژاد قصد بازگشت به عرصه سیاست را دارد، گفت: «بهتر است به خود آقای احمدی‌نژاد مراجعه کنید. این حملات باعث خواهد شد تا مظلومیت ایشان بیشتر هویدا شود.»

در همین خصوص سیدمحمدرضا خاتمی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، گفت: هرچند دفتر آقای احمدی‌نژاد صحبت‌هاي دیروز ایشان را تکذیب کرده است اما اگر حتی وی چنین صحبت هایی را مطرح کرده باشد، تکذیب از سوی دفترش نشانگر این است که می داند این صحبت ها چه پیامدها و تبعات بدی برای وی و کل کشور به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص اظهارات اسفندیار رحیم مشایی گفت: من معتقدم در فضای فعلی، دولتی روی کار آمده است که قصد دارد مشکلات موجود در کشور را حل کند اما میراث بدی برایش به جا گذاشته‌اند. لذا باید همه به آن کمک کنند تا این دولت بتواند به وعده هایی که داده است عمل کند. مهمترین شرط موفقیت دولت این است که ما فضایی را ایجاد کنیم که از سوءظن و اتهام و بدگویی به یکدیگر دور باشد. البته هر فردی باید پاسخگوی اعمال خودش در زمان گذشته یا حال باشد. اما این به آن معنی نیست که یک طرف بتواند حرف بزند و طرف مقابل سکوت کند. به طور مثال انتقادات جدی به برنامه ها، رفتارها و حرف‌های آقای احمدی نژاد مطرح است. لذا باید به این انتقادات در فضای سالم سازنده پاسخ داده شود. در این صورت است که مردم به واقعیت‌هاي موجود در کشور پی خواهند برد.

نایب رئیس دوره ششم مجلس در ادامه افزود: این فضای تخریب و بداخلاقی که در کشور وجود دارد و یکدیگر را متهم می کنند و اجازه پاسخگویی نمي‌دهند و به گونه ای برخورد می کنند که گویی منتقدان در مقابل دین قرار گرفته‌اند، برای کشور بسیار مضر است. لذا امیدوارم در سال جدید به این نکته توجه شود که راستگو باشیم و تخریب نکنیم و تهمت نزنیم و اخلاق را رعایت کنیم.

خاتمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد شانس موفقیت در انتخابات را دارد یا خیر گفت: این را باید به آینده موکول کنیم، اما بسیاری از جریان‌هاي سیاسی دیدگاه خوبی نسبت به آقای احمدی‌نژاد ندارند. همچنین به عقیده من وی در میان بخش عظیمی از ملت ایران هم وجه و پایگاهی مناسبی ندارد. اما حق اوست که فعالیت سیاسی داشته باشد. به همین دلیل باید فضای مناسبی ایجاد شود که صاحبان تمامی سلیقه ها و عقاید بتوانند در عرصه سیاسی حضور داشته باشند و آرا و افکار خود را به مردم ارائه دهند. بنابر این حق آقای احمدی نژاد است که در انتخابات شرکت کند. اگر چارچوب‌هاي برگزاری انتخابات کاملا رعایت شود آن موقع است که عیار ایشان به همگان و خودشان و حامیانشان ثابت خواهد شد.

گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۷:۳۳
ای کاش خاتمی عزیزمان برمی گشت !!
روحانی دستش بسته نمیتونه کاری بکنه !
دوره خاتمی دوره طلایی برای ما بیچاره ها بود که قدرش را ندانستیم!!!! (215617)
مگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۲۴
ای کاش فقط آقای هم دست وهم دلباز بیاد مردی که غرب را تحقیر کرد وشما دوباره دارید بزرگش می کنید (215684)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۷:۴۶
من منتظر بازگشت احمدی نژاد و مشایی هستم. در انتخابات بعدی ایندو هرفرد یا گروهی را مورد تأیید قرار دهند ، به آنها رأی میدهم.
به احمدی نژاد و مشایی ، اعتماد کامل دارم و فریب بازیهای رسانه ها را نمیخورم. (215620)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۴۷
رسانه اصلی که دست شماهاست ! میراث گران بهایی که شما برای ملت گذاشتید فقر وبدبختی بود که هنوز هم با پررویی به آن افتخار می کنید
انشاالله در آن دنیا با معتمدین خود محشور شوید!!!!!!!!!! (215705)
ارزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۷:۵۵
احمدی گفتی وداغ دل اغاز شد نگو که دلمان از دستشان خون است کشور را به نابودی کشاندند .بنده خدا اقای روحانی دلم برایش می سوزد بنده خدا با این همه مشکل در کشور فقط خدا ی بزرگ می تواند راهگشا یش باشد هر روز برایش دعا می کنم که خداوند بزرگ مشکلات کشور را برایش سهل کند امیدمان به خداست (215621)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۷:۵۶
ایشون نظری راجع به بستن 9دی ویالثارات وفرستادن منتقدین ژنو به شورای عالی امنیت ملی وتوهینهای دولت به مردم مخالف مثل کم سواد تغذیه شده از یه جای خاص وافراطی ونشنیده پیام وحسود وکوردل ومغرض وقانون گریزنداشتند؟ (215622)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۸:۰۸
عملکرد بد و نسنجیده این طیف دولت ممکن است نظر مردم را بسوی گذشته بکشاند این از نبض مردم میشود فهمید . مثل همین سبد کالا و توزیع بدش و ثبت نام و تغییر در یارانه ها (215625)
اصلاح طلب کرمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۸:۱۴
اگر چارچوب‌هاي برگزاری انتخابات کاملا رعایت شود آن موقع است که عیار ایشان به همگان و خودشان و حامیانشان ثابت خواهد شد. (215627)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۸:۲۳
زنده باد احمدی نژاد.این حرفهایی که به احمدی نژاد نسبت دادن 100% دروغِ و کار دشمنان داخلی و قسم خورده نظام و دولت دهم هستش.هرکس باسیاست حتی مقداری آشنایی داشته باشه میدونه گفتن این حرفها در این زمان کاملا اشتباست و 100% دروغِ و در جهت تخریب احمدی نژاد گفته شده.و هر کس هم اگه این شایعات و دروغ پردازی ها رو باور کنه... و... هستند.چون با هیچ عقل سلیمی جور در نمیاد و کار افراد ناشی و عقده ایست که از بازگشت احمدی نژاد شدیدا میترسن. (215628)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۸:۲۵
گل گفتی بخدا گلللللللللللللللللللل (215630)
یار خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۸:۵۸
امثال تو که با هر نسیمی که بوزد به یک طرف خم میشی وجه مناسبی ندارند. سوال من از شما به اصطلاح روشنفکر و حامی حقوق مردم این است که ایا در انتخابات 88 تقلب شد یا نه. دلیل و مدرکتون که به ملت اسیب زدید چه بود (215636)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۰۴
همه چیز بستگی به عملکرد دولت دارد.اصولگراها حتی بخاطر خودشون هم شده با با دولت همکاری کنند. (215637)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۱۸
شاید بهتر باشه بذاریم در توهم خودشان شناور باشند. (215640)
تعجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۳۴
واقعا از يك سياستمداري مثل شما اين حرف بعيد بود!!!
تاريخ ثابت كرده حافظه ملت ما حتي هفت ماه هم نيست يا سال 84 را فراموش كرده ايد كه عده اي مي گفتند برايمان مهم نيست كه چه كسي رئيس جمهور مي شود همه شان مثل هم هستند كمي به تريكيه نگاه كنيد كار تشكيلاتي ارتباط با مردم را ياد بگيريد!!! تو رو به جان جدت دوباره بلاي 84 و مجلس هفتم به بعد رو سر مردم در نيار (215644)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۳۶
سیدجان درقلب ماجاداری شما .
اکثرمردم منتظر بازشدن فضا وامدن دوباره شماهستند.
درودبرشما (215646)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۲۱
اگروجهه نداره پس چرا انقدر مهم شده بهش کاری نداشته باشید (215663)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۳۰
بنده بعنوان یک کارشناس سیاسی وحامی دولت تدبیر وامید از اینکه تا به حال مدیران کل دولت احمدی نژاد ومدیران شهرستانها ی استان لرستان تغییر نکرده انددر تعجبم وجابجایی قدرت را یک فرآیند طبیعی ومردم سالار می دانم که دولت تدبیر وامید به این مهم توجه نکرده واین سیاست محا فظه کارانه قبول ندارم چرا که مردم این خطه خاطره خوبی از دولت اصول گرایان ندارند. (215701)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۰۴
احمدی نژاد همچنان دوستت دارم مردی که مرد بودی (215710)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۵۸
اینکه این آقا تکذیب بکنه بعید نیست مثل هاله نورکه اولدید بعد تکذیب کرد بعضی ها طوری هستن که بعدازگفتن فکرمیکنند امابعید میدانم درفضای مناسب کسی به ایشان رای بده درحدی که دوباره کاره ای بشه (215736)