به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۷۲۲۰۲

باز هم ۸ آذر؛ باز هم جواد خیابانی؟

باز هم ۸ آذر؛ باز هم جواد خیابانی؟
گروه ورزشی: تیم ملی کشورمان در سومین بازی‌اش در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در دوحه به مصاف آمریکا می‌رود. این یک بازی مرگ و زندگی است، چون به صورت قطعی حداقل یکی از دو تیم حاضر در ورزشگاه الثمامه امشب با جام جهانی خداحافظی می‌کنند.به گزارش فرارو، ایران و آمریکا هر دو شانس صعود دارند و می‌تواندد با پیروزی در ایرن دیدار به دور بعدی صعود کنند. گرچه شانس ایران برای صعود بیشتر است چرا که حتی یک تساوی هم می‌تواند شاگردان کی‌روش را به دور بعدی برساند.

این دیدار اگرچه یادآور خاطره زیبای اولین برد تاریخ ایران در ادوار جام جهانی در سال ۹۸ است، اما یه تقابل تاریخی جذاب دیگر هم دارد. آن هم اینکه این بازی در ۸ آذر برگزار می‌شود و این تاریخ برای فوتبال دوستان ایرانی همواره یادآور روز تاریخی صعود ایران به جام جهانی فرانسه است. ایران در ۸ آذر ۱۳۷۶ با خلق حماسه ملبورن و ثبت تساوی ۲-۲ برابر استرالیا خودش را به ججام جهانی رساند. بی‌شک آن روز یکی از روز‌هایی تاریخی بود که همه ایرانی‌ها با هم شاد بودند. یاد و خاطره آن بازی و گزارش حماسی جواد خیابانی در آن روز همیشه با ایرانی‌ها بوده.

بیست و پنج سال بعد از آن بازی یکبار دیگر ایران در ۸ آذر شاهد یک دیدار حساس و نفسگیر است. از قضا گزارش این بازی هم به جواد خیابانی رسیده است. گرچه خیابانی در این سال‌ها دیگر یک گزارشگر با مقوبلیت و محبوبیت عمومی نیست و از روز‌های اوجش فاصله دارد با این حال احتمالا انتخاب او برای گزارش این بازی امیدی است که برای تکرار حماسه ملبورن وجود دارد. امید به یک شادی جمعی که مدت‌هاست ایرانی‌ها تجربه‌اش نکرده‌اند.
همانطور که جواد خیابانی دیگر گزارشگر سال ۷۶ نیست جامعه ایرانی هم دیگر جامعه دهه هفتاد نیست. تغییرات زیادی کرده و برون داد همین تغییرات را می‌توان در اتفاقات اخیر هم دید.

هگل جایی می‌گوید که همۀ رویداد‌ها و شخصیت‌ها در تاریخ دوبار رخ می‌دهند. او البته با کمی مکث حرفش را چنین تکمیل می‌کند: «نخست به قامت تراژدی، بار دوم به قامت کمدی.» ما از صعود دراماتیک ملبورن گذشتیم. امشب و در دوحه چه چیزی در انتظارمان است؟
برچسب ها: جواد خیابانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها