به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۷۲۲۱۵

گربه‌ای که گوزن شکار می‌کند! /فیلم

گربه‌ای که گوزن شکار می‌کند! /فیلم
گروه فیلم: سیاه‌گوش اوراسیایی، گربه کوچکی است که کاملاً با شمال یخی سازگار شده است.سیاه‌گوش اوراسیایی در میان گربه سانان کوچک، یکی از بزرگترین گربه‌ها است. او حتی می‌تواند با یک گوزن بزرگ مقابله کند، اگر موفق شود آن را غافلگیر کند.

وَشَق اوراسیایی که ممکن است سیاه‌گوش اوراسیایی هم خوانده شود، نوعی گربه‌سان بومی اروپا، سیبری و بخش‌هایی دیگر از آسیا مانند آسیای میانه، ایران و هیمالیا است که بزرگترین گونه در میان وَشَق‌ها به شمار می‌رود. این وشق دارای ۲ زیرگونه است: سیاه‌گوش سیبری و سیاه گوش سوری که بزرگترین آن‌ها سیاه گوش سیبری است.
 
بزرگترین سیاه‌گوش اوراسیایی در سیبری زندگی می‌کند. رنگ آن نیز بین قهوه‌ای و خاکستری روشن به همراه خال‌های سیاه روی بدن است. گوش‌های مشکی بلند و کاکل‌دار و دو رشته ریش سیاه‌رنگ نیز در زیر گلو ویژگی دیگر این جانور هستند. پنجه‌های پوست‌کلفتی نیز دارد که مانند کفش زمستانی در هنگام راه‌رفتن روی برف یاری‌اش می‌کنند.آن‌ها توانایی شکار علفخوارانی تا ۴ برابر اندازه خود (مانند گوزن شمالی و گوزن موس) را دارند.روش اصلی سیاه‌گوش برای شکار تعقیب یواشکی و دزدکی و سپس پریدن به روی طعمه در فرصت مناسب است. اگر شرایط مناسب باشد از تکنیک کمین هم استفاده می‌کند.
.....
مرجع : فرارو
برچسب ها: حیات وحش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها