به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۷۲۲۲۴

دردهای طولانی مدت را نادیده نگیرید

دردهای طولانی مدت را نادیده نگیرید
گروه علمی:همه ما هر از گاهی با بدن‌درد مواجه می‌شویم و در بیشتر موارد نیز این دردها به دلیل فعالیت‌ها، استرس، آسیب‌های جزئی یا حتی نشستن‌های زیاد و طولانی رخ می‌دهد و بعد از مدتی نیز از بین می‌رود.این دردها ممکن است برای مدت کوتاه‌ یا کمی طولانی‌تر ادامه داشته باشند و معمولاً با کمک داروها یا مسکن‌هایی که پزشکان تجویز می‌کنند، درمان می‌شوند. اما گاهی اوقات درد بدن برای مدت طولانی‌تری ادامه می یابد و با علائمی مانند کاهش وزن، سرفه، خستگی و ... نیز همراه می شود.
 
در صورت عود و غیرقابل تحمل شدن درد، نباید آن را نادیده گرفت زیرا به گفته پزشکان ممکن است نشانه سرطان باشد. سرطان زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های غیرطبیعی به‌طور غیرقابل کنترل رشد می‌کنند یا به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابند.سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، حدود ۱۰ میلیون مرگ در سال ۲۰۲۰ میلادی بر اثر این بیماری به ثبت رسیده است.
 
همچنین بدن‌درد می تواند در همه افراد از سنین پایین تا سالمندان رخ دهد.دکتر "پراساد کاسبکار"، یک متخصص در این باره می گوید: انواع خاصی از بدن درد می تواند با سرطان مرتبط باشد و باید بسیار آگاه بود که این نوع از دردها ممکن است جدی‌تر باشد. به طور کلی، بدن‌درد مرتبط با سرطان دارای دو یا سه ویژگی است.
دکتر کاسبکار انواع دردهای بدن که می تواند نشان دهنده رشد سلول های سرطانی باشد را اینگونه فهرست می کند:

* دردی که با قطع دارو عود می‌کند
چنین دردی معمولاً طولانی مدت است و فقط با داروها یا درمان های خاص برای درد تسکین می یابد. با قطع دارو ممکن است درد عود کند.

* دردی که با علائم نگران‌کننده همراه است
درد ممکن است با علائم خاص دیگری مانند کاهش وزن، کاهش اشتها، سرفه، خلط خونی، خون در ادرار و بسیاری از علائم دیگر همراه باشد.

* درد در قسمت های خاصی از بدن بدون بیماری زمینه‌ای
ویژگی کلیدی سوم و بسیار مهم این است که این گونه از بدن‌دردهای مرتبط با سرطان معمولاً به طور خاص در نواحی مانند پشت، یا بالای شکم نزدیک کبد یا در قسمت‌های خاصی از بدن مانند استخوان قرار دارند. همچنین هیچ عامل مستعد کننده یا سابقه ای از تروما یا بیماری وجود ندارد. این نوع بدن دردها در صورت مداوم بودن باید به طور کامل بررسی شوند.به گزارش هندوستان تایمز، دکتر کاسبکار می‌گوید: اگر درد مداوم در کل بدن یا به‌طور خاص در ناحیه‌ای از بدن‌تان احساس می‌کنید، باید به جای مصرف داروهای مُسکن برای برطرف کردن موقتی آن با مراجعه به پزشک متخصص، علت اصلی درد را شناسایی و روند درمان را آغاز کنید.
برچسب ها: دردهای طولانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها