به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۷۲۲۳۴

خدمات امور مالیاتی چیست

گروه کسب و کار: خدمات امور مالیاتی مجموعه ای از خدماتی است که متخصصان این حرفه به افرادی که در مسائل مختلف مالیاتی نیاز به کمک دارند ارائه می‌کنند و در مواقعی که مشکلات مختلفی در بخش‌های مختلف امور مالیاتی وجود دارد با استفاده از رویه‌های مصوب آن را برطرف می‌کنند.
خدمات امور مالیاتی چیست
سازمان مالیاتی تمامی افراد مرتبط با مالیات را دسته بندی کرده و بر اساس راهنمایی‌های کارشناسی وظایف خاصی را تعیین کرده است. متخصص در امور مالیاتی همچنین می‌تواند در یک یا چند حوزه مالیاتی تخصص داشته باشد، خدماتی که از مرحله اول ثبت مالیات شروع می‌شود و به حوزه‌های تخصصی تر می‌رود، مانند نوشتن صورتحساب در پرونده‌های مالیاتی و ارائه گزارش‌های ویژه به سازمان امور مالیاتی.
موسسات حسابداری در زمینه حسابداری و حسابرسی تخصص دارند و خدمات أمور مالیاتی مختلفی از قبیل تهیه و ارسال صورت‌های عملکرد و اظهارنامه مالیات ارزش افزوده‌، تهیه صورت‌های مالی، تهیه صورت‌های تجاری فصلی (بخش 169)، تهیه گروه حرفه‌ای مالی A را ارائه می‌کنند. فهرستی از مالیات حقوق و دستمزد و نکات مالیاتی مفید را ارائه می‌دهد.

خدمات مالیاتی شامل چه مواردی می‌شود؟



اظهارنامه مالیات بر عملکرد چیست
بر اساس طرحی که در قالب قانون توسط سازمان امور مالیاتی وضع شده است، مودیان باید اطلاعات اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت‌های تعیین شده ارائه کنند. مهمترین صورت خلاصه عملکرد سال و وضعیت مالی یک شخص حقیقی یا حقوقی، صورت عملکرد نامیده می‌شود. طبق قانون، اشخاص حقیقی تا سه ماه پس از پایان سال و اشخاص حقوقی چهار ماه پس از پایان آن فرصت دارند این اظهارنامه را ارسال کنند.
بخش‌های اصلی این گزارش، صورت سود و زیان است که در روز منتهی به پایان سال تهیه و منتشر شده است. در این گزارش میزان مالیات تعیین شده است که 25 درصد سود مطالبه شده است و باید در مهلت قانونی پرداخت شود. تهیه اسناد عملکرد یکی از مهمترین خدمات مالیاتی است که توسط کارشناسان این حوزه تهیه می‌شود و با توجه به اهمیت این گزارش توصیه می‌شود در هنگام تکمیل و ارسال آن با مشاور مالیاتی حرفه ای مشورت نمایید.
طبق سیستم تعیین شده توسط سازمان مالیاتی، مودیان مالیاتی باید اطلاعات مربوط به کار خود را در تاریخ‌های تعیین شده ارائه دهند. مهم ترین صورت خلاصه پیشرفت سال و وضعیت مالی یک شخص حقیقی یا حقوقی، صورت عملکرد نامیده می‌شود. طبق قانون، اشخاص حقیقی در پایان سال سه ماه و اشخاص حقوقی چهار ماه پس از آن برای ارسال اظهارنامه فرصت دارند.
اهمیت تکمیل آن دوچندان می‌شود زیرا سازمان امور مالیاتی گزارش عملکرد را به عنوان یک گزارش خود توسط مؤدی تلقی می‌کند. در صورت تمایل به دریافت گزارش تخصصی و بدون نقص می‌توانید با کارشناسان مالیاتی گروه اقتصادی تماس حاصل فرمایید.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمولان این قانون باید اطلاعات مالی ارزش افزوده خود را در قالب مندرج در این قانون ارائه و رسید دریافت کنند. این اظهارنامه که پانزده روز پس از پایان هر فصل تنظیم و ارسال می‌شود، در صورتی که مالیات بر ارزش افزوده فروش همان فصل بیشتر از مالیات بر ارزش افزوده فروش همان فصل باشد، مابه التفاوت طبق فاکتور ارائه شده پرداخت می‌شود. باید از طریق سایت ارزش افزوده بروید.
مهلت پرداخت قبوض برای ارسال این صورتحساب ثابت است.
تکمیل و ارائه اظهارنامه ارزش افزوده در پایان هر دوره یکی از خدمات مالیاتی است که سال‌هاست شرکت حسابداری سار اختاز به آن اختصاص دارد.



صورت معاملات فصلی
گزارش معاملات فصلی که به آن تعهدات ماده 169 نیز گفته می‌شود، گزارشی است که در آن تمامی معاملات یک شخص حقیقی یا حقوقی اعم از خرید، فروش، هزینه و ... به تفصیل گزارش می‌شود. و به انجمن ارسال می‌شوند. اطلاعات مالیاتی ارسال می‌شود. بابت این گزارشات هیچ مبلغی به سازمان پرداخت نمی شود.
طبق قانون، مهلت ارسال این گزارش‌ها 45 روز پس از پایان هر فصل است و لازم به ذکر است که اطلاعات هویتی طرفین حساب‌ها اعم از فروشنده، خریدار و ... به صورت دوره ای قبل از ارسال جمع آوری می‌شود. . آنها بنابراین هنگام ارسال، مواردی که باید پر شوند باید به درستی پر شوند.
تشکیل صورت‌های عملیاتی فصلی دارای قوانین مشخص و پیچیده ای است که جزئیات آن در بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های مختلفی منتشر می‌شود که ممکن است مودیان با آن آشنایی نداشته باشند و مشاور مالیاتی می‌تواند کمک‌های مفیدی در ارائه این نوع اظهارنامه‌ها داشته باشد.

لایحه دفاع مالیاتی
نظارت و پیشگیری دفاع مالیاتی یکی از تخصصی ترین بخش‌های خدمات امور مالیاتی است. مشاور مالیاتی با اطلاعات کامل در زمینه قوانین مالیاتی. حل پرونده‌های مالیاتی و از این طریق موجب احقاق حقوق مودیان می‌شود.
شرکت در جلسات هیئت مدیره و کمیته‌های حل و فصل اختلافات شرکتی، امور مالیاتی و تدوین قوانین از جمله خصوصیاتی است که باید از یک متخصص مالیاتی گرفته شود.
شرکت حسابداری ما به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه امور مالیاتی با سالها تجربه قادر به ارائه خدمات مناسب و با کیفیت در زمینه‌های مذکور می‌باشد.
خدمات امور مالیاتی فوق تنها بخش کوچکی از خدماتی است که این شرکت در حوزه‌های مختلف مالی و مالیاتی ارائه می‌دهد. برای ارتباط با شرکت و بهره مندی از انواع خدمات امور مالی و مالیاتی به سایت مراجعه کرده و با کارشناسان تماس بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها