به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۳۷۲۳۵۳
جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر

یک گل ایران را به خانه برگرداند؛ ماموریت «صعود» نیمه تمام ماند

یک گل ایران را به خانه برگرداند؛ ماموریت «صعود» نیمه تمام ماند
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی گروه B بیست و دومین دوره جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا رفت که این بازی با برتری یک بر صفر آمریکا به پایان رسید و تیم ملی کشورمان از رسیدن به مرحله بعد بازماند و آمریکا به همراه انگلیس راهی دور حذفی شد. 
مجید حسینی، ابوالفضل جلالی و محمدحسین کنعانی زادگان(از روی نیمکت) در این دیدار از داور کارت زرد گرفت.
کارلوس کی روش برای این دیدار از علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی(۷۱ ابوالفضل جلالی)، میلاد محمدی(۴۵ علی کریمی)، علی قلی زاده(۷۹ کریم انصاریفرد)، احمد نورالهی(۷۱ مهدی ترابی)، رامین رضائیان، سعید عزت‌الهی، مهدی طارمی و سردار آزمون(۴۶ سامان قدوس) استفاده کرد.
ملی پوشان ایران در شرایطی به مصاف آمریکا رفتند که نخستین دیدار خود را ۶ بر ۲ به انگلیس واگذار کرده بودند اما در دومین دیدار برابر ولز به برتری ۲ بر صفر رسیدند تا از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار شوند و برای شکستن طلسم به پیروزی یا تساوی برابر آمریکا نیاز داشته باشند.

گزارش اتفاقات دیدار ایران و آمریکا در می‌خوانید:
دقیقه یک:
بازی را سفیدپوشان ایران آغاز کردند و از جناح راست رامین رضاییان با دریبل دوطرفه قصد عبور از بازیکن مستقیم خود را داشت که با خطا متوقف شد اما ضربه ارسالی او روی دروازه حریف برگشت داده شد. 
دقیقه ۵:
ملی پوشان ایران پشت محوطه جریمه برای ثانیه هایی توپ را به گردش درآوردن و به دنبال ایجاد موقعیت بودند که تلاش آنها برای به خطر انداختن دروازه حریف ثمری نداشت. بازیکنان ایران در این دقایق محتاط بازی می کردند تا اول دروازه شان را بسته نگه دارند. 
* دقیقه ۱۰:
پس از چند حمله تیم ملی فوتبال ایران، حریف جلو کشید و برای دقایقی روی دروازه حریف فشار آورد تا بتواند به گل برسد اما دفاع تیم ملی ایران با آرامش اجازه رسیدن به دروازه بیرانوند را ندادند. با این حال یک بار به سمت دروازه شلیک کردند که بیرانوند توپ را گرفت. 

مهدی طارمی در این دیدار فروغ دو دیدار قبل را نداشت
* دقیقه ۱۷:
آمریکایی ها که چند دقیقه ای روی دروازه ایران فشار آورده بودند در این دقیقه به یک موقعیت خطرناک رسیدند که بیرانوند مانع از رفتن توپ درون دروازه شد و با دفع آن یک حمله خطرناک حریف را خنثی کرد. در این لحظات ایران با تعداد نفرات بیشتری دفاع کرد و تنها آزمون و طارمی در مرکز زمین حضور داشتند.
* دقیقه ۲۰:
طارمی در یکی از ضد حملات ایران درون محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما در آخرین ضربه زمانی که خواست توپ را به سردار آزمون برساند، مدافع آمریکا ارتباط را قطع کرد تا یک فرصت عالی از تیم ملی گرفته شود. 
* دقیقه ۲۷:
آمریکایی ها صاحب یک موقعیت خطرناک دیگر درون محوطه جریمه شدند اما مهاجم این تیم در زدن ضربه آخر عجله کرد و بیرانوند با جاگیری مناسب با کمترین زحمت توپ را در اختیار گرفت. 

* دقیقه ۳۸:
تیم ملی آمریکا که بخش عمده زمان بازی تاکنون را در اختیار داشت در این دقیقه یک توپ درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر «سرجینو دست» در آستانه دروازه به «پولیشیچ» رسید و این بازیکن هم با ضربه ای دقیقه دروازه ایران را باز کرد.
* دقیقه ۴۵:
مصدومیت میلاد محمدی باعث شد تا علی کریمی به زمین بیاید تا شاید ایران بتواند مرکز زمین را در اختیار بگیرد و ابتکار عمل را از بازیکنان حریف بگیرد. با این حال آمریکایی ها در ضد حمله بسیار خطرناک بودند.
* گل دوم آفساید شد
در پنج دقیقه اضافه نیمه اول داور دو دقیقه دیگر هم اضافه گرفت که در این وقت ها ایران گل دوم را در ضد حمله دریافت کرد اما کمک داور به نشانه آفساید این گل را نپذیرفت.

شروع نیمه دوم با یک تعویض
نیمه دوم این دیدار در شرایطی آغاز شد که کارلوس کی روش دومین تعویض خود را انجام داد و سامان قدوس را به جای سردار آزمون به زمین فرستاد تا مرکز زمین را مستحکمتر کند و خط میانی آمریکا را از کار بیندازد.
* دقیقه ۵۲
سامان قدوس در یکی از موقعیت هایی که درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد با سر به توپ ضربه زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
* دقیقه ۶۰:
آمریکایی ها که در نیمه اول یک گل به ثمر رسانده بودند با شروع نیمه دوم احتیاط را در دستور کار قرار دادند و با تدبیر بهتری توپ را به گردش در آوردند. در مقابل شاگردان کی روش برای رسیدن به گل تلاش می کردند اما برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشتند.
* دقیقه ۶۵:
سامان قدوس در موقعیتی که می توانست دروازه آمریکا را باز کند از درون محوطه جریمه ضربه محکمی را به توپ زد که این توپ با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. این حمله تا حدودی ایران را از زیر فشار خارج کرد. 
* دقیقه ۷۱
کی روش تصمیم به دو تعویض گرفت و مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی را به جای نورالهی و حاجی صفی وارد زمین کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند. 
* دقیقه ۹۰:
در حالی که فشار حملات ایران در دقایق پایانی زیادتر شده بود، داور ۹ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در دقیقه دوم وقت های اضافه ایران صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه بازیکنان کشورمان از کنار تیر عمودی به بیرون رفت. 
تیم ملی فوتبال انگلیس هم در آخرین دیدار از مرحله گروهی خود در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف ولز رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به سود انگلیس‏‬ به پیروزی رسید.
در این مسابقه که از ساعت ۲۲:۳۰ و در ورزشگاه «احمد بن علی» آغاز شد، «رشفورد» (۵۰ و ۶۸) و «فیل فودن (۵۱) برای انگلیس گلزنی کردند تا سه شیرها به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کنند.
«گرت بیل» مهاجم سرشناس ولز در ابتدای نیمه دوم این مسابقه تعویض شد تا «برنان جانسون» جای او را در زمین بگیرد.
انگلیس در این دوره از رقابت‌های جام جهانی ابتدا ایران را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد و در بازی دوم برابر آمریکا به تساوی بدون گل رسید. با برد برابر ولز، انگلیس ۷ امتیازی شد تا بعد از صعود به عنوان صدرنشین، در مرحله بعد به مصاف تیم دوم گروه A یعنی سنگال برود.
تیم ولز هم بعد از تساوی با آمریکا و باخت به ایران و انگلیس، با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت و از صعود بازماند.
دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از امروز سه شنبه و با دیدارهای گروه A این رقابت‌ها آغاز شد. در یکی از بازی‌های این گروه تیم ملی سنگال به مصاف اکوادور رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی برسد.
این مسابقه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه بین المللی خلیفه و با قضاوت «کلمنت تورپین» داور السالوادوری آغاز شد. در نیمه اول، سنگال بازی هجومی و جسورانه ای را به نمایش گذاشت و در همان ۴۵ دقیقه نخست مزد حملاتش را با گرفتن یک پنالتی و به ثمر رساندن گل توسط «اسماعیل سار» در دقیقه ۴۴ گرفت.
صعود سنگال با ضربه «کولیبالی»/ خداحافظی ناباورانه اکوادور از جام!
شادی سار بعد از گلزنی به اکوادور
در نیمه دوم اکوادور که برای صعود به تنها یک تساوی نیاز داشت، با انجام دو تعویض وارد زمین شد تا نتیجه را جبران کند. فشار اکوادور بی ثمر نبود و «مویسز کایسدو» روی ضربه کرنری که این تیم به دست آورده بود، گل تساوی را در دقیقه ۶۷ وارد دروازه حریف کرد.
صعود سنگال با ضربه «کولیبالی»/ خداحافظی ناباورانه اکوادور از جام!
کایسدو بعد از گلزنی به سنگال
شادی اکوادوری‌ها اما تنها سه دقیقه دوام داشت چرا که سنگالی‌ها توسط «کالیدو کولیبالی» موفق شدند بار دیگر به گل برسند. نماینده آفریقا در دقیقه ۷۰ صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه اکوادور شد. اشتباه بازیکنان این تیم در دفع توپ باعث شد تا این توپ روی پای کولیبالی قرار بگیرد؛ مدافع تیم چلسی که بدون بازیکن مزاحم در محوطه جریمه حریف حضور داشت و به راحتی گل دوم را به ثمر رساند.
صعود سنگال با ضربه «کولیبالی»/ خداحافظی ناباورانه اکوادور از جام!
ضربه سرضرب کولیبالی که گل دوم سنگال را به دنبال داشت
در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به پایان رسید تا سنگال که شانس کمتری نسبت به اکوادور برای صعود داشت، راهی مرحله بعد بشود. سنگال که «سادیو مانه» ستاره خود را پیش از جام جهانی از دست داد، این مسابقات را با باخت مقابل هلند آغاز کرد اما در بازی با قطر به پیروزی رسید.
صعود سنگال با ضربه «کولیبالی»/ خداحافظی ناباورانه اکوادور از جام!
شادی بازیکنان سنگال مقابل اکوادور
اکوادور بر خلاف سنگال شروع خوبی در جام داشت. آنها قطرِ میزبان را در گام نخست از پیش رو برداشتند و سپس هلند را با نتیجه تساوی متوقف کردند؛ با این حال در بازی آخر و در حالی که یک تساوی برای صعود نیاز داشتند، نتوانستند کار را تمام کنند.
در دیگر بازی همزمان امروز در این گروه، هلند برابر قطر با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید. به این ترتیب در این گروه هلند با ۷ امتیاز و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد و سنگال با ۶ امتیاز دوم شد.
صعود سنگال با ضربه «کولیبالی»/ خداحافظی ناباورانه اکوادور از جام!
پیروزی هلند مقابل قطر
برچسب ها: تیم ملی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۰:۴۰
خداروشکر
حقمون صعود نبود (407424)
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۱:۴۴
ما هم خرج تیم ملی را باید بدهیم هم تماشاگر را (407434)
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۱:۵۱
بعد از بازی با ولز همه گفتن صعود ایران قطعیه اما شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه! 24ساله دارین میگید آمریکا رو رو توی جام 98 شکست دادیم اما یادتون رفته که چرخ نیلوفری و آه اسکوچیچ و مظلومان یعنی چی! همون جام 98هم یادمه والدیر ویرا توی بدترین شرایط ایران رو جام جهانی برد و حماسه آفرید اما بنده خدا رو بدجور کنار گذاشتین و به فراموشی سپردین. این است عاقبت رسوایی مسئولین بی کفایت. اصلاً دنیا باید همینطور باشه و افراد نالایق رو اینطوری سرجاشون بشونه. خوب قافیه رو باختین. (407436)
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۱:۵۷
درسته که آمریکا تیمی قوی میباشد ولی در نیمه اول اصلا بچه ها خوب نبودند و شانس اووردند که دو سه گل نخوردن ..طارمی هم کلا در حد خود ظاهر نشد (407437)
دمتون گرم ایران
France
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۳:۱۴
بچه ها خوب بازی کردن امریکا نیمه دوم هیچی برای گفتن نداشت فقط دفاع میکرد بازم دم بچه ها گرم ولز که با ابرو ریزی بزرگ حذف شد یک گل اونم با پنالتی البته گویا ملت ولز هم پشتنش نبودن چون جزو تیم هایی بود که هیچ گلی نزد (407439)
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۶
شما حتما بازی دیگری را دیده ای (407462)
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۸:۴۶
فقط استعفای تاج وهیات مدیره فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش می تواند توجیه کننده تعویض مربی موفق تیم ملی آقای اسکوچیچ کمی قبل از جام جهانی باشد (407454)
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۹:۱۴
من بازی رو ندیدم ولی ساعت ۱۲ شب از صدای بوق ماشینها و شادمانی مردم متوجه شدم که تیم ایران باخت . (407458)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۱:۳۸
این باخت تقدیم به
تمام خونهایی که دیده نشد
و
صداهایی که شنیده نشد
چطور دلتان میامد شادی کنید
وقتی مادری عزیزی از دست داده (407470)
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۲۰:۵۶
اگه قرار باشه بابت از دست دادن یه عزیزی همه ناراحت باشند تمام روز و هفته و سال و قرن باید در غم و درد و ... باشیم . (407514)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها