به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۷۲۳۵۸

شیوه اعتراض مردم چین، جهان را شوکه کرد

شیوه اعتراض مردم چین، جهان را شوکه کرد
گروه فیلم: برگه‌های کاغذ سفید به نماد مخالفت در چین تبدیل شده اند و معترضان چینی با جسارت و بدون ترس از محاکمه احتمالی به مخالفت آشکار با سیاست‌هایی سختگیرانه دولت در قرنطینه کرونا پرداختند.شهرهای پکن، شانگهای و ووهان به دنبال فراخوان منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی صحنه اعتراض‌های گروهی از شهروندان چینی بود. این اعتراض‌ها طی چند دهه گذشته بی‌سابقه محسوب می‌شود.

شهروندان چینی در خیزش این‌روزها با راه‌اندازی کمپین «انقلاب کاغذ سپید» برای رسیدن به آزادی وارد میدان شدند.کاغذ سپید نماد خواسته‌هایی‌ست که نمی‌توانند بیان کنند.خیزش مردم چین علیه دولت مستقر بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشته است.معترضان شعارهایی از جمله «تست کرونا نمی‌خواهیم، ما گرسنه هستیم»، «شی جین پینگ استعفا» و «نه به قرنطینه، ما آزادی می‌خواهیم» سر دادند.این اعتراض‌ها در حالی صورت می‌گیرد که چین اکنون تنها اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود که همچنان سیاست سختگیرانه معروف به «کووید صفر» در قبال همه‌گیری کرونا را اجرا می‌کند. بر همین اساس شهروندان همچنان با قرنطینه‌های سختگیرانه و تست‌های مکرر و تقریبا روزانه روبرو هستند.
 
شعار کناره‌گیری شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین از قدرت در حالی از سوی معترضان سر داده شده است که او چند هفته پیش در کنگره حزب کمونیست برای سومین دوره پیاپی زمام امور را در چین در دست گرفت.مقامات چین هرگونه اشاره به تجمعات اعتراضی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی این کشور را حذف کرده‌اند. برهمین اساس جستجوی نام و محل تجمعات اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی بی‌نتیجه خواهد بود.بنا به گزارش‌ها ماموران پلیس در محل تجمعات در پکن و شانگهای حضور چشمگیری داشتند. این در حالی است که شماری از شرکت‌کنندگان در این تجمع‌ها بازداشت شده‌اند.تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین روز دوشنبه با شناسایی بیش از ۴۰ هزار مورد جدید رکورد تازه‌ای ثبت کرد. با این حال گزارش شده است که اکثر مبتلایان علائم بیماری «کووید ۱۹» را ندارند.
....
مرجع : فرارو
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها