کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمرین نظامی برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای

9 آذر 1401 ساعت 9:10


گروه بین الملل: ارتش اسرائیل رزمایش‌ هوایی مشترک تازه‌ای را با آمریکا برای «شبیه‌سازی حملات به ایران و نیروهای نیابتی آن» آغاز کرد.
پروازهای این رزمایش بر فراز اسرائیل و دریای مدیترانه در جریان است.ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جنگنده‌ها و هواپیماهای سوخت‌رسانی سناریوهای مختلف را در رویارویی با تهدیدات منطقه‌ای شبیه‌سازی می‌کنند».
این رزمایش سه روزه که تا روز دهم آذر ادامه خواهد یافت، در پی سفر هفته گذشته آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، به آمریکا و دیدارهای او با مقامات ارشد نظامی آن کشور و همچنین به‌دنبال دیدار دو هفته پیش ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، از اسرائیل برگزار می‌شود.
ژنرال کوخاوی در بازگشت از آمریکا گفت ارتش اسرائیل «با سرعت بیشتری علیه استقرار رژیم ایران در منطقه عمل خواهد کرد».
او در اظهارات روز سوم آذر خود افزوده بود: همکاری‌های نظامی اسرائیل با آمریکا در خاورمیانه، به منظور ارتقای توانمندی‌های اسرائیل در مواجهه با «چالش‌های منطقه، در چارچوب فعالیت مشترک با فرماندهی مرکزی آمریکا در آینده نزدیک، به طور قابل توجهی گسترش خواهد یافت».ارتش اسرائیل در دو سال گذشته تلاش برای «آماده کردن یک تهدید نظامی معتبر علیه سایت‌های هسته‌ای ایران را افزایش داده است».
به نوشته تایمز اسرائیل، مقامات این کشور همچنین به نیروهای نیابتی ایران در سراسر منطقه، از حزب‌الله لبنان گرفته تا حوثی‌ها در یمن، و سایر گروه‌های مرتبط با ایران در خاک سوریه، هشدار داده‌اند.
مانور هوایی جدید اسرائیل و آمریکا در آستانه تغییر دولت و به قدرت رسیدن دوباره بنیامین نتانیاهو برگزار شده است.
زاخی هانگبی، سیاستمدار نزدیک به بنیامین نتانیاهو، بعد از پیروزی او در انتخابات دهم آبان گفت اگر زمان حمله به تاسیسات اتمی ایران برسد، این امر در این دوره از نخست‌وزیری  نتانیاهو خواهد بود.در حالی که آمریکا در دو ماه اخیر تاکید کرده است که تلاش برای احیای برجام دیگر در دستور کار واشینگتن قرار ندارد، اما اسرائیل همچنان به دولت جو بایدن فشار می‌آورد تا برنامه‌های اضطراری نظامی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای آماده کند.
همچنین اشاره ارتش اسرائیل و رئیس ستاد آن به لزوم «سرعت عمل بیشتر» در مقابله با ایران در منطقه پس از آن است که دو هفته پیش حمله پهپادی به کاروانی از کامیون‌های حامل سوخت ایران در راه سوریه، به اسرائیل نسبت داده شد.
در آن حمله در مرز البوکمال در خاک عراق، کامیون‌ها به ظن نقل و انتقال سلاح برای حزب‌الله لبنان، از راه عراق به سوریه و سپس به لبنان، هدف قرار گرفتند. امری که افسران ارشد اسرائیلی یک روز پس از حمله به آن اشاره کردند.


کد مطلب: 372362

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/372362/تمرین-نظامی-مقابله-تهدیدات-منطقه-ای

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir