به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۳۷۲۴۶۷

پایان بورس امروز؛ تثبیت بعد از شکست مقاومت

پایان بورس امروز؛ تثبیت بعد از شکست مقاومت
گروه اقتصادی:بورس تهران امروز در آخرین روز کاری هفته، باز هم در جهت صعود اما با شتاب کمتری گام برداشت. شاخص کل بورس تهران موفق شد ضمن رشد 3 هزار و 760 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 417 هزار و 964 واحد بایستد.به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در دو روز اخیر به مرا تب دامنه نوسان بیشتری نسبت به روزهای ابتدایی آذر ماه پیدا کرده است. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نزدیک شدن به محدوده مهم یک میلیون و 420 هزار واحدی که به زعم کارشناسان، مقاومتی برای آن محسوب می‌شود، حرکت آرام‌تری را نسبت به روز گذشته در پیش گرفت.

روند بورس امروز
همان گونه که در روند بازار در روز جاری مشخص است، بورس تهران با جریان مطلوب تقاضا آغاز به کار کرد. این فاز تا ساعت 10 ادامه داشت. از ساعت 10 و شروع فاز دوم، عرضه‌ها شدت گرفت و جدال برابر عرضه و تقاضا برنده مشهودی نداشت. شاخص کل نهایتا با رشد 3 هزار و 760 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 417 هزار و 964 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در روز جاری برخلاف دیروز عملکرد پایین‌تری نسبت به شاخص کل ثبت کرد و با 0.15 درصد افزایش، 623 واحد رشد کرد و به محدوده 413 هزار و 277 واحد رسید. این رشد اندک از آن جهت اهمیت دارد که شاخص کل هم‌وزن روز گذشته موفق به شکست محدوده مقاومتی 410 تا 412 هزار واحد شده بود.ارزش معاملات نسبت به دو روز گذشته با کاهش شدید مواجه شد و در محدوده 2 هزار و 667 میلیارد تومانی قرار گرفت. بخشی از این کاهش در ارزش معاملات با توجه به معامله نکردن افراد ریسک گریز در روز پایانی هفته قابل توجیه است. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز 5.76 میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج 39 میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. همچنین 279 نماد مثبت و 350 نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس را رسم کردند. وجود 56 نماد در صف خرید در حالی که 38 نماد در صف فروش قرار داشتند، نشان از تعادل در بورس امروز دارد.

امروز نمادهای فملی، وبانک، کگل، شپنا، شتران و نوری بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای خودرو، وبملت، خساپا، وپاسار و وتجارت دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.
در سوی دیگر بازار نمادهای غصینو، شبصیر، ودی، ارفع و پارتا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، فغدیر، فزر، خدیزل و ددانا بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای وبانک، کگل، غدشت، اخابر، وبملت، فخوز و کاوه بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت بدون تغییر نسبت به روز گذشته در صدر نمادهای صف فروشی قرار دارد و در ادامه نمادهای سفاسی، رفاه، بتک و قتربت در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای وسدید، خبنیان، فاذر، کپشیر و وفتخار بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها