به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۷۲۴۷۷

با رزرو بلیط هواپیما به شهرهای دیدنی ایران سفر کنید

گروه گردشگری: قطعا تاکنون شنیده‌اید که ایران یکی از پرجاذبه‌ترین کشورهای جهان است. دیدنی‌های زیاد این کشور در شهرهایی چون شیراز، اصفهان، یزد، تهران، قشم و غیره زبانزد خاص و خام است.
با رزرو بلیط هواپیما به شهرهای دیدنی ایران سفر کنید
شما با هر یک از جاذبه‌های دیدنی ایران در هر شهری فقط به اندازه یک رزرو بلیط هواپیما نیاز دارید. می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما به دیدنی ترین شهرهای ایران سفر کنید. در این مسیر، سفرمارکت همراه شماست تا تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل و اقامتگاه را به سادگی برای شما ممکن کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با شهرهای دیدنی کشورمان بیشتر آشنا شویم.
 
زاهدان و ایرانشهر، تلاقی کوهستان و دریا
زاهدان و ایرانشهر، شهرهایی وصف‌ناپذیر در استان سیستان و بلوچستان هستند. سیستان و بلوچستان استانی است در جنوب شرقی ایران. همچنین سیستان دومین استان بزرگ ایران است که غالب بخش‌های آن از کویرهای خشک و سوزان تشکیل شده است. البته با وجود نواحی کویری و به ‌دلیل پوشش کوهستانی، بعضی از نواحی این استان در کنار جریان رودخانه هیرمند، دیدنی‌های زیبایی را به وجود آورده‌اند. استان سیستان و بلوچستان در جوار دریای مکران قرار گرفته و تلاقی بیابان، کوهستان و دریا در بخش‌های جنوبی این استان، مناظری نفسگیر و حیرت‌انگیز خلق کرده‌اند. از مردمان این شهرها نیز که لازم نیست چیزی بگوییم.
ساکنان زاهدان و ایرانشهر از مردمان اصیل کشور هستند و فرهنگی غنی و بی‌نظیر دارند. باید آن‌ها را از نزدیک ببینید تا با میزان از خودگذشتگی و مهربانیشان آشنا شوید. شاید بتوان گفت مردمان این شهرها جاذبه اصلی آن هستند و دیدنی‌های طبیعی در رتبه دوم قرار می‌گیرند! البته وجود جاذبه‌های تاریخی و آثار و بناهای باستانی در این شهرها، از قدمت سکونت در آن‌ها خبر می‌دهد. شهر سوخته، قلعه رستم، ارگ جلال آباد و غیره همه و همه از دیدنی‌های سیستان هستند که بسیاری از آن‌ها در زاهدان و ایرانشهر واقع شده‌اند. رزرو بلیط هواپیما با سفرمارکت به شما کمک می کند تا به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید.
 
سنندج، میهمان‌نوازترین شهر ایران
شهر وصف‌ناپذیر سنندج، مرکز استان کردستان است. سنندج از جمله شهرهای کهن و تاریخی در غرب کشور به شمار می‌رود. امروزه این شهر میزبان جمعیت زیادی از مردمان میهمان‌نواز ایران است. این منطقه‌ کردنشین، به‌ دلیل آب و هوای مطبوعی که در فصل تابستان دارد، می‌تواند یک مقصد گردشگری عالی در این فصل باشد. سندج با طبیعتی بسیار زیبا و عمارات و بناهای تاریخی و کهن شناخته می‌شود. به محض ورود به این شهر با استقبال مردمان مهربان آن روبه‌رو می‌شوید و احساس می‌کنید که در خانه هستید. در گذشته، سنندج به‌ دلیل قرار گرفتن در دامنه‌ و سینه‌کش کوه، با نام «سنه» شناخته می‌شد. همچنین قلعه‌ این شهر که اهمیت بسیار بالایی از نظر نظامی داشته به «سنه‌دژ» یعنی قلعه‌ای که در پای کوه واقع شده است، مشهور بوده. با گذشت زمان، این نام تغییر کرده و به سنندج امروزی شهرت یافته است.
 
 کارشناسان قدمت شهر سنندج را به نیمه‌ اول قرن یازدهم هجری تخمین می‌زنند. این شهر در سال ۱۰۴۰ هجری در دوران سلطنت شاه صفی، به تلاش سلیمان ‌خان در زمانی که به حکومت کردستان نائل آمد، احداث شد. سنندج دیدنی‌های زیادی دارد. از عمارت خسروآباد گرفته تا بازار سنندج. در مرکز شهر سنندج، یکی دیگر از جاهای دیدنی استان کردستان قرار دارد که به عمارت آصف‌خان وزیری شهرت یافته است. این بنای کهن در دوران صفویه احداث شده و در دوره‌هایی همچون قاجاریه و پهلوی اول، بخش‌هایی به آن افزوده شده است. پیشنهاد می‌کنیم با اولین بلیط لحظه آخری به سرعت راهی سنندج شوید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید.
 
یزد، شهر قنات‌های ایران
یزد در ذهن همه ما با گنبدهای گرد و ظریف خشتی نقش بسته است. در واقع از استان‌های مرکزی در کشور است که به عنوان اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان نیز شناخته می‌شود. این شهر به «شهر بادگیرها»، «عروس کویر» و «شهر دوچرخه‌ها» شهره است.
 
 از دیدنی‌های این شهر هم باید بگوییم که باغ دولت آباد و قنات زارچ بسیار محبوب هستند. در یزد به اندازه مساحت کل شهر جاهای دیدنی و مناطق گردشگری  وجود دارند که برای بازدید از آن‌ها بهتر است با تور یزد همراه شوید. البته اگر سفر شخصی را ترجیح می‌دهید می‌توانید از بناها و مکان‌های تاریخی به تنهایی نیز دیدن کنید. ساکنان این شهر با روی خوش شما را راهنمایی خواهند کرد. همچنین فراموش نکنید در هر سفری انتخاب محل اسکان نقش مهمی در راحتی و یک تجربه خوب دارد. رزرو آنلاین هتل با قیمت بسیار مناسب، نظافت و بهداشت کامل و غیره این احساس خوب را میسر می‌کند.


 
شیراز و وصف بی مثالش
شیراز به شهر بهارنارنج معروف است. لازم به ذکر نیست که تخت جمشید، بزرگ‌ترین بنای تاریخی جهان، نیز در نزدیکی این شهر قرار گرفته است. این شهر با ویژگی‌های شهری و تاریخی خود به‌ تنهایی می‌تواند یکی از ارزشمند‌ترین مناطق گردشگری ایران باشد. البته همین الان هم یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است. در اردیبهشت ماه این شهر با شکوفه‌های بهارنارنج خود به بهشتی زمینی تبدیل می‌شود. قدم زدن در خیابان‌های شیراز در فصل بهار، مانند یک رویای خوش‌عطر است.
از دیگر جاذبه‌های شیراز این است که حافظیه یا همان آرامگاه حافظ در شمال شهر شیراز، در یکی از قبرستان‌های شیراز به نام خاک مصلی قرار گرفته است. این مکان مانند قبله‌ی عاشقان حافظ است. آرامگاه سعدی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و ادبی این شهر شعر است. مدفن این شاعر گران‌قدر در انتهای خیابان بوستان و در نزدیکی باغ دلگشا قرار دارد. در اطراف این آرامگاه، بزرگان دیگری هم، بنا بر وصیت خودشان دفن شده‌اند. بلیط چارتر اینترنتی می تواند به شما کمک کند تا ارزان تر به شیراز سفر کنید.
 
اصفهان، نصف جهان
اصفهان همیشه در ذهن ما به نصف جهان معروف بوده است. یعنی گذشتگان آنقدر این شهر را زیبا و مرفه می‌دانسته‌اند که می‌گفتند این شهر خود نصف جهان است. اصفهان در مرکز ایران یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری کشور است. شهری که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را فرامی‌خواند. اصفهان در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان پایتخت ایران بوده است. به همین دلیل، بناها و آثار تاریخی بسیار زیادی چون پل‌ها، مساجد، کاخ‌ها، عمارت‌ها و کلیساها با معماری چشمگیر در آن به چشم می‌خورند. بیشتر جاذبه‌های تاریخی اصفهان در فهرست آثار ملی ایران هستند و برخی از آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارند و می‌توان در تمام فصول سال به بازدید از آن‌ها رفت. جاذبه‌هایی که بهتر است حداقل یک بار در طول عمر خود آن‌ها را ببینید.
 
ایلام، شهر شیرین و فرهاد
چه کسی هست که داستان شیرین و فرهاد را نشنیده باشد؟ فکر می‌کنید طاق معروف شیرین کجاست؟ درست است، ایلام! استان ایلام از استان‌های غربی کشور است که وجود کوه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها، مناطق کوهستانی حفاظت‌شده و دشت‌های وسیع و حاصل‌خیز، این استان را به یک مقصد برای گردشگران طبیعت‌گرد تبدیل کرده است. طاق شیرین و فرهاد، بنای کوچکی در ایلام است که بر اساس باور مردم محلی، فرهاد در مدت نصف روز آن را برای استراحت شبانه شیرین ساخته است. خیلی از افراد مسن‌تر در ایلام، این بنا را با نام «طاق شیرین» می‌شناسند. طاق شیرین، طاقی سنگی است که رو به جنوب شرقی و در دامنه کوه قرار دارد.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها