کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محتوای سئو محور چیست؟ راهنمای تولید محتوای سئو محور

9 آذر 1401 ساعت 14:47

گروه کسب و کار: اصل اساسی در تولید محتوا، توجه به اصول سئو است. اگر تولید محتوای سئو محور را در دستور کار خود قرار ندهید، احتمال دیده شدن وبسایتتان را پایین می‌آورید و بخش عظیمی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. محتوای سئو محور، ترافیک بیشتری را برای سایت شما تضمین می‌کند.


ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا شما را با اساسی ترین اصول چگونگی تولید محتوا سایت سئو محور آشنا کنیم.

چند نوع محتوا وجود دارد؟
محتوا انواع مختلفی دارد که وقتی با سئو همراه شوند، به بهبود رتبه سایت شما کمک می‌کنند. برخی از مهم ترین آن‌ها عبارت هستند از:
1.    وبلاگ‌ها و مقالات: وبلاگ‌ها، مقالات و بخش مجلات سایت‌ها شامل محتوای متنی بلند و کوتاه در قالب خبر، راهنمایی و... است.
2.    صفحه محصولات: صفحات مربوط به خدمات و محصولات از مهم ترین صفحات سایت‌ها هستند. کاربران اینترنت برای کسب اطلاعات لازم درباره هر محصولی به این صفحات مراجعه می‌کنند.
3.    اینفوگرافیک‌ها: اینفوگرافیک‌ها، طرح‌های گرافیکی ای هستند که ارزش چیزی را به صورت تصویری نمایش می‌دهند. هنگامی که این طرح‌ها با یک متن سئو شده همراه شوند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.
4.    ویدیو‌ها: ویدیو‌ها هم تاثیری مانند اینفوگرافیک‌ها دارند. ویدیو‌ها از طریق برچسب گذاری و تیتر مناسب بهینه می‌شوند و همچنین می‌توانند مکمل مقاله، وبلاگ، صفحه و به طور کلی، تولید محتوای متنی شوند.

چگونه می‌توانیم به تولید محتوای سئو محور بپردازیم؟

محتوای سئو محور چیست؟ راهنمای تولید محتوای سئو محور


نوشتن محتوا شاید آسان ترین بخش تولید محتوا باشد! سازماندهی و آماده سازی محتوا با توجه به اصول سئو سایت، چیزی است که تولید محتوا را دشوار می‌کند. کسب و کار‌های زیادی با نویسندگان دورکار همکاری می‌کنند. اما از بین صد‌ها همکاری، تعداد کمی هستند که اصول سئو را کامل و دقیق در نظر می‌گیرند. تولید محتوای سئو محور شامل مراحل زیادی می‌شود که در ادامه، ابتدایی ترین و اساسی ترین این مراحل را شرح خواهیم داد:

1.    مخاطبان محتوای خود و اهداف آن‌ها را درک کنید.
پیش از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، از خودتان بپرسید که مخاطبان و کاربران معمولا در چه سایت‌هایی به دنبال پاسخ سوالاتشان می‌گردند؟ معمولا چه زمانی این کار را انجام می‌دهند؟ به دنبال حل چه مشکلاتی هستند؟ در کجا قرار دارند؟ و...
پاسخ به این سوال‌ها چشم انداز خوبی از اهداف مخاطبان ایجاد می‌کند. یعنی در حقیقت، شما ابتدا باید مشکلات کاربران را درک کنید و بعد شروع به تولید محتوای سئو محور کنید.

2.    نحوه تحقیق کردن درباره کلمات کلیدی را بدانید.
پس از درک مشکلات کاربران، حتما جست و جوی زیادی درباره دغدغه‌های جست و جوگران داشته اید. حال وقت آن رسیده است تا از ابزار‌های جست و جوی کلمات کلیدی استفاده کنید.
اگر مخاطب خود را به خوبی نمی شناسید، یک شخصیت خیالی در ذهنتان ترسیم کنید و تصور کنید که افراد در حوزه کاری مد نظر شما چه کلماتی را جست و جو می‌کنند و چه دغدغه‌هایی دارند. 80% تمرکز جست و جو‌های خود را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی همیشه سبز کنید؛ زیرا آن‌ها برای مدت طولانی ای قابل اعتماد هستند. 20% را نیز صرف پیدا کردن کلمات کلیدی فصلی و مناسبتی  کنید.
تحقیقات کلمات کلیدی باید به طور مداوم حول یک کمپین محتوایی انجام شود. گوگل ترند (Google Trends) یکی از ابزار‌های عالی برای کشف کلمات جدید است.
حواستان باشد که بی گدار به آب نزنید! کلمات کلیدی طولانی مزایای زیادی دارند؛ اما می‌توانند برای شما که تازه کار هستید کار را سخت کنند. بهتر است به سراغ کلمات کلیدی ای بروید که سرچ متوسطی دارند و خیلی طولانی نیستند.

محتوای سئو محور چیست؟ راهنمای تولید محتوای سئو محور
 
3.    استفاده از خوشه موضوعی را رعایت کنید.
اکثر ابزار‌های تحقیق کلمات کلیدی دارای بخش «کلمات کلیدی مرتبط» هستند. از این کلمات مرتبط در سرتاسر محتوای خود استفاده کنید؛ حتی اگر تمرکز محتوای شما بر روی مطلب دیگری است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط که حول یک موضوع هستند، رتبه شما را در بین رقیبان بهبود می‌بخشند و شانس شما را برای حفظ رتبه خوب در طول زمان افزایش می‌دهند.

4.    عملکرد کلمات کلیدی را زیر نظر داشته باشید.
 شما با استفاده از ابزار‌هایی مانندSemrush  می‌توانید وضعیت رتبه بندی کلمات خود و مطالب را ببینید و به تولید محتوای سئو محور کمک کنید. محتوا‌های موفق شده و شکست خورده، هر دو را بررسی کنید تا برای دیده شدن محتوای خود برنامه بهتری داشته باشید.
سعی کنید پس از هر بار بررسی فقط یک تغییر در سئو ایجاد کنید تا بتوانید ببینید چه تغییری کارآمد است. سئو یک فرآیند طولانی و پر فراز و نشیب است پس خسته نشوید! کلمات کلیدی در طول زمان تغییر می‌کنند؛ زیرا دغدغه‌های جست و جوگران در طول زمان تغییر می‌کند. پس به روز رسانی محتوا‌ها در طول زمان امری ضروری است.

5.    به برچسب‌های عنوان و توضیحات محتوا اهمیت دهید.
عنوان‌ها و توضیحات محتوا، سیگنال‌های خوبی را به موتور‌های جست و جو می‌دهند. اولین چیزی که کاربران در نتیجه جست و جو با آن مواجه می‌شوند، عنوان و توضیحات متا است. به جذاب بودن این موارد توجه زیادی کنید؛ زیرا در تولید محتوای سئو محور تاثیر زیادی دارند. متخصصان حرفه ای تولید محتوا، استاندارد تعداد کاراکتر توضیحات متا را 50 تا 60 می‌دانند. اگر توضیحات متا و عنوان در چند ثانیه اول مخاطب را میکوب نکند، شما بازی را باخته اید.

نتیجه گیری
اگر واقعا اهمیت تولید محتوا سئو محور را درک کنید آن را برای کسب و کار خود شروع خواهید کرد. واقعیت این است که تولید محتوا کار دشواری نیست! آنچه این کار را دشوار می‌کند؛ تولید محتوای سئو محور است. این کار جزئیات زیادی دارد؛ اما برخی از اساسی ترین مراحل آن هم هنوز توسط نویسندگان محتوا رعایت نمی شود. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اساسی ترین مسائل تولید محتوا بر پایه سئو آشنا کنیم تا موفقیت کسب و کارتان روزبه روز بیشتر شود.
 
 


کد مطلب: 372486

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/372486/محتوای-سئو-محور-چیست-راهنمای-تولید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir