به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۳۷۲۵۵۷

خسارت ۶۰۰ میلیارد یورو یی جنگ اوكراین

خسارت  ۶۰۰ میلیارد یورو یی جنگ اوكراین
گروه بین الملل: کمیسیون اروپا طرح جبران خسارت تهاجم نظامی روسیه به اوکراین از طریق استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه را ارائه کرد.
اورسلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا  اعلام کرد خسارات ناشی از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین حدود ۶۰۰ میلیارد یورو برآورد می‌شود: دولت روسیه و اولیگارش‌های روسی باید این خسارات را جبران کرده و کشور را بازسازی کنند.
اتحادیه اروپا، آمریکا و متحدین غربی بارها موضوع بهره‌مندی اوکراین از دارایی‌های مسدود شده روسیه را بررسی کرده‌اند. این دارایی‌ها شامل ۳۰۰ میلیارد دلار منابع بانک مرکزی روسیه به همراه ۲۰ میلیارد دلار دارایی اولیگارش‌های تحریم شده روسی است که همگی مسدود شده‌اند.
الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه، در واکنش به طرح کمیسیون اروپا اعلام کرد که «بروکسل به‌شدت در تلاش است تا دارایی‌های روسیه را به هر طریق ممکن غارت کند».
مقامات کمیسیون اروپا می‌گویند گام کوتاه‌مدت می‌تواند ایجاد و مدیریت صندوق دارایی‌های مسدود شده روسیه برای حمایت از اوکراین باشد؛ با این حال، این کار نیازمند حمایت گسترده جامعه جهانی است که قابل دستیابی است.دارایی‌های مسدود شده می‌تواند ضامنی برای جبران خسارت تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بعد از زمان صلح باشد.
کمیسیون اروپا همچنین موضوع راه‌اندازی یک دادگاه بین‌المللی با حمایت سازمان ملل برای بررسی زیان وارده بر اوکراین و آماده شدن زمینه برای اختصاص دارایی‌های مسدود شده روسیه به‌منظور جبران خسارت را مطرح کرده است.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها