به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۷۲۵۷۰

اردو مطالعاتی عید نوروز کجا بریم؟

گروه آموزش: با شنیدن عید نوروز، بسیاری از افراد یاد سفر، استراحت و تفریح می‌افتند اما عید نوروز برای دانش آموزان کنکوری بهترین فرصت برای جبران عقب افتادگی و یا تثبیت و به تسلط رسیدن در دروس است.
اردو مطالعاتی عید نوروز کجا بریم؟
امروز قصد داریم نکات جالب توجه و کاربردی در رابطه با اردوی مطالعاتی نوروز را با شما در میان بگذاریم و ویژگی و معیارهایی را که در انتخاب بهترین اردو عید باید در نظر بگیرید را به شما گفته و در انتها بهترین اردوی نوروز را به شما معرفی نماییم، پس پیشنهاد می‌کنیم اگر دانش آموز کنکور امسال و یا سال‌های آینده هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

اردو نوروز چیست؟
اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، در اردوی نوروز محیطی را برای شما محیا می‌کنند که در آن دانش آموزان در ساعت‌های مشخص شده و معین به مطالعه، جمع بندی، تست زنی، مشاوره با رتبه برترها، رفع اشکال و موارد از این قبیل می‌پردازند. در واقع این اردو را می‌توان بهترین فرصت برای دانش آموزانی که در طول سال نتوانسته اند مبحثی را به طور کامل بخوانند و یا قصد جمع بندی و مرور را دارند، می‌باشد. برای اطلاع بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله اردوی نوروز چیست؟ را مطالعه نمایید.
 
مزایای شرکت در اردو مطالعاتی نوروز چیست؟
به گفته بسیاری از رتبه برترها، اگر از تعطیلات عید نوروز به درستی استفاده شود، به اندازه چندین ماه بازدهی خواهد داشت! ممکن است خیلی از افراد این زمان را به تفریح و گشت و گذار بپردازند و این موضوع باعث می‌شود که اگر شما از این فرصت به نحو احسن استفاده نمایید، از خیلی از دانش آموزان جلو بزنید! پس بنابراین به هیچ عنوان نباید این دوران طلایی را از دست داد. شاید با خودتان بگویید، مگر می‌شود در شلوغی ایام عید نوروز و دید و بازدیدهای نوروزی در خانه درس خواند؟! دقیقا حق باشماست! نمی شود.
اینجاست که پانسیون‌های مطالعاتی عید نوروز که به اردو مطالعاتی نوروز شهرت دارند، می‌توانند راهگشا باشند. اردوهای نوروزی طوری طراحی شده اند که یک فضای کاملا راحت و آرام را برای شما فراهم می‌کنند و شما در کنار داوطلبان دیگر کنکور به مطالعه و درس خواندن می‌پردازید. همچنین زنگ‌هایی برای استراحت و تفریح نیز در نظر گرفته شده تا دانش آموزان بتوانند یک ریکاوری داشته باشند و با قدرت به ادامه درس خواندن بپردازند.

زمان اردوهای مطالعاتی نوروز معمولا از ساعت 7 و 8 صبح آغاز می‌شود و تا حدود ساعت 10 ادامه دارد. در این تایم شما می‌توانید بیش از 12 ساعت به مطالعه و درس خواندن بپردازید و در کنار آن در کلاس‌های رفع اشکال، مشاوره‌های درسی و انگیزشی، حل تست و آزمون‌های شبیه ساز و ... بپردازید.
حتی دانش آموزان مدارس تیزهوشان که در طول سال‌های ماقبل کنکور نیز به طور کامل دروس را به صورت تستی و تشریحی می‌خوانند، می‌توانند از اردو عید استفاده نمایند و مطالب و خلاصه نویسی‌های خود را مرور و جمع بندی نمایند.
 
یک اردو عید مطالعاتی نوروز خوب و استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟



اردوهای زیاد در ایام نوروز توسط موسسات و آموزشگاه‌های سطح کشور برگزار می‌شوند که حتی بسیاری از آن‌ها کلی تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی در سطح شهر انجام می‌دهند اما تنها درصد کمی از این اردوها بازدهی لازم را دارد و برای شما مفید خواهد بود. در ادامه مهم ترین نکات و معیارهایی را که در انتخاب اردو عید نوروز باید در نظر بگیرید مورد بررسی قرار گرفته است:

1) برنامه ریزی صحیح و استاندارد
با توجه به جمعیت زیادی که در اردوهای نوروزی ثبت نام می‌کنند، اگر مدیر و برگزار کننده اردو نتواند به درستی کارها را برنامه ریزی کند، هرج و مرج اتفاق می‌افتد. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از ثبت نام حتما برنامه روزانه اردو نوروز را از مسئول ثبت نام بخواهید و از انجام درست و صحیح آن مطمئن شوید. بسیاری از دانش آموزان هر ساله به دلیل عدم تحقیق و انتخاب درست، تنها پس از گذشت چند روز از اردو پشیمان می‌شوند و یا مجبور به ترک اردو می‌شوند و یا این اردو دیگر تا انتها برایشان سودمندی و بازدهی لازم را نخواهد داشت.

2) امکانات موجود در اردو عید نوروز
با توجه به اینکه شما حدود دو هفته و روزانه حدود 15 ساعت در محیط اردو خواهید بود، باید امکانات کامل رفاهی را داشته باشید. علاوه بر این وجود مشاورین درسی و انگیزشی، اساتید رفع اشکال و ... باعث افزایش کیفیت اردو نوروز خواهد شد، در غیر این صورت اردو نوروز با کتابخانه‌های عمومی تفاوتی نمی کند. همچنین امکانات خوراکی همچون صبحانه، ناهار، میان وعده و ... نیز جز مواردی است که می‌تواند در اردو نوروز وجود داشته باشد.

3) هزینه و قیمت در مقایسه با امکانات
یکی از مواردی که خیلی از اولیا و دانش آموزان در نظر نمی گیرند این است که تنها قیمت‌ها را در نظر گفته و مقایسه می‌کنند. ممکن است یک موسسه امکانات کمتری به شما ارائه دهد و یا یک آموزشگاه پول برند و هزینه تبلیغاتی را که انجام داده بگیرد! پس بنابراین لازم است شما تمامی خدمات را در نظر بگیرید و سپس قیمت را مقایسه نمایید.

4) مکان اردو نوروز
بهترین مکان برای برگزاری اردوهای نوروزی، دانشگاه‌ها هستند. هر چه میزان رنکینگ و رتبه آن دانشگاه بالاتر باشد می‌تواند انگیزه بیشتری برای دانش آموزان ایجاد نماید. مدارس و برخی از موسسات و پانسیون‌های مطالعاتی نیز برای برگزاری اردو عید در نظر گرفته می‌شوند که اگر تعداد دانش آموزان زیاد نباشد، چندان مشکلی نخواهد داشت.
 
بهترین اردو مطالعاتی عید نوروز در موسسه موفقیت!



پس از بررسی موسسات و آموزشگاه‌هایی که در زمینه اردو عید نوروز فعالیت داشتند و بررسی امکانات، شرایط و هزینه‌ها به این نتیجه رسیدیم که موسسه فرهنگی علمی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران، یکی از بهترین برگزار کننده‌های اردو مطالعاتی در سطح کشور است. موسسه موفقیت در سال‌های 97 و 98 به عنوان برگزار کننده بهترین اردو عید مطالعاتی انتخاب شد. متاسفانه با شروع و افزایش بیماری کرونا اردو عید در سال‌های اخیر برگزار نشد؛ اما امسال با توجه به کاهش چشمگیر مبتلایان به کوید-19 و واکسیناسیون سراسری، موسسه موفقیت قصد دارد بار دیگر این اردو را برگزار نماید.
شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اردو عید نوروز موسسه موفقیت به وب سایت این مجموعه به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس حاصل فرمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها